کنترل و پایش از راه دور توربین های بادی

کنترل و پایش از راه دور توربین های بادی 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

.پایش از راه دور توربین های بادی چگونه است؟ پیرو مطالعات اخیری که پیرامون گرمایش جهانی انجام شده است دمای متوسط جهانی طی 150 سال به میزان 2 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. این افزایش نتایج فاجع باری در آینده خواهد داشت. از آنجا که توسعه زیرساخت و مصرف گرایی با سرعت بالایی در سراسر جهان در حال افزایش است؛ نتیجتا اثرات محیط زیستی نیز به شدت افزایش می یابد. علیرغم این واقعیت مردم برای مقابله با چنین بحران هایی از طرق مختلف اقدام می کنند. بعضی ها به دنبال راه هایی برای بهره وری بیشتر در مصرف گرایی هستند. افراد دیگر نیز به انرژی های سبزی که از خورشید، آب و باد تولید می شود روی آورده اند. در ادامه مطلب از تلتونیکا به بررسی چالش ها و مزایای استفاده از توربین های بادی می‌پردازیم.

چالش ها

انرژی تولید شده از باد یکی از برجسته ترین منابع انرژی سبز است. مزارع تولید انرژی های بادی معمولا در مناطق دور دست و بسیار دورتر از مناطق شهری بر روی تپه ها و یا کنار سواحل قرار دارد. چرایی انتخاب چنین مکان هایی این است که برای تولید برق به صرفه نیاز به مکان هایی داریم که بیشترین مواقع سال وزش مناسب باد را داشته باشند. به هر حال شرایط محیطی سخت تر نیاز مند توربین های بادی پیچیده تری است که معمولا شامل برج، پره، هاب، دم و ناسل می شود. برای کنترل همه این قسمت ها شرکت ها کنترلر توربین بادی را نزدیک برج سوار می کنند، کنترلر مانند PLC به مثابه مغز برای توربین های بادی است.

از آنجا که کنترلر برای کنترل کردن تمام سیستم استفاده می شود پایش و تهیه گزارش از سیستم را نیز انجام می دهد. بدون کنترلر توربین به صورت صحیح کار نخواهد کرد چرا که توربین نیازمند کنترل و برنامه ریزی است. به همین دلیل کنترلر باید به یک سیستم ویژه برای پایش از راه دور توربین های بادی، تهیه گزارش از تولید انرژی، کنترل پارامترها و تعمیرات پیش بینی پذیر متصل شود. چالش اصلی در اینجا به دست آوردن اتصال امن و مطمئن به اینترنت در مزرعه های توربین بادی است که دور از دسترس قرار دارد.

 

توپولوژی توربین های بادی

پایش از راه دور توربین های بادی

 

راهکار پایش از راه دور توربین های بادی

توپولوژی ای که در بالا است نشان دهنده راه حل پایش از راه دور توربین های بادی است. توربین بادی انرژی را تولید می کند که به پست برق منتقل شده و از آنجا به سیستم توزیع منتقل می شود. در سمت دیگر نیز همه چیز به وسیله کنترلر توربین بادی که متصل به گیت وی TRB145 است از راه دور کنترل و پایش می گردد. این گیت وی سریالی تلتونیکا یک ارتباط پایدار و مطمئن ایجاد می کند.  همچنین به صورت یک گیت وی مدباس بین کنترلر و مرکز کنترل عمل می نماید. مرکز کنترل جایی است که تمامی پایش ها و مدیریت ها اتفاق می افتد.

گیت وی TRB145 یک گیت وی صنعتی است که گزینه ای ایده آل است. نه تنها به خاطر اینکه پورت سریال RS485 همراه با Modbus RTU دارد؛ برای اینکه مجهز به RutOS است.  مشخصه های پیشرفته ای مانند OpenVPN، Firewall و IPsec را پشتیبانی می نماید. علاوه بر این این گیت وی می تواند با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) پایش و کنترل شود. این سیستم علاوه بر مزایای دیگری که دارد، قادر است گزارش وضعیتی ارسال کند و از طریق SMS یا ایمیل اعلان ارسال نماید.

مزایا

  • مدیریت آسان: با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا تعداد بیشماری از گیت وی TRB145 را که به توربین های بادی متصل هستند را  کنترل نمایید.
  • مصرف انرژی: از آنجایی که توربین های بادی تولید کننده انرژی هستند نیازمند آن هستند که دستگاه های متصل به آنها نیز مصرف انرژی پایین داشته باشند. گیت وی TRB145 تنها به میزان 2W انرژی در حین انتقال داده مصرف می کند.
  • طراحی قرص و محکم: این گیت وی صنعتی مانند سایر تجهیزات شبکه تلتونیکا بازه گسترده ای از دمای عملکردی بین -40 تا 75 درجه سانتیگراد دارد.  برای زمانی که راهکار برای محوطه های باز استفاده می شود ضروری است.
  • اندازه کوچک: گیت وی TRB145 برای نصب بر روی جعبه های کوچک بسیار کوچک است.  به همین دلیل نصب آن نیز راحت است.

چرا تلتونیکا؟

تلتونیکا یک شریک قابل اطمینان در حوزه اینترنت اشیا صنعتی برای بیش از بیست سال است. در این مدت ما تجربه فراوانی برای جاهایی که اتصال به اینترنت بسیار حیاتی و ضروری است کسب کرده ایم. این امر منجر به آن شده است که محصولاتی بسازیم که قابل اطمینان، امن و استفاده آسانی دارند. ما گیت وی های سری TRB را نیز با همین ذهنیت مشابه ساخته و آنها را تبدیل به یکی از بهترین گیت وی های صنعتی کردیم. در ترکیب با سیستم RMS این دستگاه برای مزرعه های بادی و اتصال آنها گزینه ای ایده آل است.

دستگاه ویژه برای این راهکار: TRB145

یکی از بهترین گیت وی اینترنت اشیا مدل TRB145 بوده که مانند محصولات تولیدی سری TRB برای استفاده در کارکردهای صنعتی طراحی شده است. این دستگاه ویژگی‌های نرم‌افزاری گسترده‌ای؛ مانند کنترل از طریق SMS، Firewall، Open VPN دارد. سایر ویژگی‌های گیت وی صنعتی TRB145 شامل امنیت بالا نصب راحت و کنترل از راه دور می‌شود.

دستگاه پیشنهادی برای این راهکار: RUT955

جمع‌بندی

گیت وی صنعتی TRB145 یکی از تجهیزات شبکه LTE Cat 1 است. این نوع گیت وی صنعتی دارای رابط سریالی RS485 برای استفاده در مواقع حساس است. گیت وی صنعتی مدیریت و کنترل تجهیزات صنعتی از راه دور را آسان کرده و باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود. این تجهیزات پایش و کنترل از راه دور توربین‌های بادی را امکان پذیر می‌کنند.

تلتونیکا برندی جهانی در زمینه تولید تجهیزات شبکه و ردیاب خودرو است. این شرکت انواع گیت وی صنعتی را با بالاترین کیفیت و پیشرفته‌ترین تکنولوژی تهیه کرده و در اختیار مشاغل صنعتی درحال‌رشد قرار می‌دهد. این محصول امنیت و مدیریت داده‌ها و همچنین کنترل تجهیزات صنعتی را و در نهایت افزایش بهره‌وری را به همراه دارد. از طریق تماس با ما می‌توانید محصول دلخواه خود را تهیه نمایید.