RMS چیست؟

RMS چیست؟ 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

RMS چیست

سیستم مدیریت از راه دور (RMS) تلتونیکا یک پلتفرم اینترنت اشیاء یکپارچه با کاربری آسان و راهی هوشمندانه برای نظارت مستقیم بر تمامی دستگاه های در حال کار و متصل به اینترنت به صورت کاملا امن، مطمئن و از راه دور است.

این سیستم راهکاری قدرتمند برای دسترسی از راه دور و مدیریت است و به کاربران اجازه می دهد تا در زمان و هزینه عملیاتی خود صرفه جویی کنند و در عین حال استفاده آسان و انعطاف لازم را داشته باشند. با استفاده از RMS شما می توانید روترها و گیت وی های تلتونیکا را مدیریت کنید به دستگاه هایی که دور از دسترس شما هستند دسترسی داشته باشید و با این قدرت دسترسی تنها با چند کلیک VPN tunnel های امن را پیکر بندی کنید.

هر کاربری می تواند نیازمندی های متفاوتی داشته باشد و تلتونیکا نیز عملکردهای مختلفی از RMS را به صورت جداگانه در اختیار می گذارد بنابراین می توانید تنها چیزی را انتخاب کنید که برای کسب و کار مناسب است و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

از RMS به چه شکل هایی می توان استفاده کرد؟

RMS MANAGEMENT

کنترل و پایش کامل تمامی روتر ها و گیت وی های شبکه از مهمترین ویژگی های سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا است. علاوه بر این حضور و امنیت دستگاه شما نیز تضمین می شود. سیستم RMS ویژگی های مختلفی برای ذخیره زمان و کاهش هزینه ها پیشنهاد می دهد و در عین حال همه چیز را از راه دور مدیریت می نمایدحتی بدون داشتن آی پی عمومی.

RMS CONNECT

سیستم دسترسی یکپارچه RMS CONNECT به شما اجازه می دهد  به تجهیزات هوشمند کنترل و دسترسی داشته باشید. اگر PLC، کامپیوتر صنعتی، دوربین مدار بسته یا تجهیزات هوشمند دیگر به یکی از گیت وی ها یا روترهای تلتونیکا که با سیستم مدیریت از راه دور RMS سازگاری دارد متصل باشد می توان با استفاده از RMS CONNECT بدون استفاده از IP عمومی یا سرویس VPN اضافی به آن دسترسی داشت.

RSM Connect

RMS VPN

مدیریت یک شبکه بزرگ که از دستگاه های متعددی تشکیل شده است بسیار سخت و طاقت فرسا است. RMS VPN راحت ترین راه برای تنظیم اتصال VPN را برای تمامی زیرساخت فراهم می آورد، می توان از راه دور به آسانی و با امنیت به نقاط پایانی متعددی به صورت همزمان وصل شده بدون آنکه نیازی باشد که نگران پیکربندی پروتکل های مختلف یا تنظیمات سرورها بود. سیستم مدیریت از راه دور RMS از همه این موارد در پشت صحنه مراقبت می کند.

RSM VPN

RMS API

داشتن تنها یک سیستم نرم افزاری برای همه تجهیزات متصل در زیر ساخت بسیار بهره ور خواهد بود و با استفاده از RMS API می توان به آن دست یافت. RMS API اجازه می دهد پلتفرم اینترنت اشیاء مستقیما با سیستم مدیریت از راه دور RMS در تماس بوده و دقیقا اطلاعات و عملکردی که نیاز دارید را دریافت کنید. مانند سایر خدمات RMS باید در نظر داشت که RMS API نیز کنترل کامل بر راهکارها ایجاد می کند و آنها را به یک سطح دیگر انتقال می دهد.

RMS API

مشخصات

SYSTEM
Connection with server MQTT protocol (with SSL certificates); VPN
Static device parameters IMEI, model, manufacturer, hardware version, IMSI, product code, batch number, modem revision.
Dynamic device parameters SIM state, PIN state, net state, signal (-dBm), operator, operator number, connection state, mobile connection type, temperature, sent bytes (of both SIM cards, if available), received bytes (of both SIM cards, if available), firmware version, current SIM slot, router uptime, mobile IP, WAN state, WAN IP, cell ID, MCC, MNC, LAC, ICCID, RSCP, ECIO, RSRP, SINR, RSRQ.
Hotspot parameters Hotspot SSID, hotspot status (enabled/disabled), hotspot IP, total downloaded data, total uploaded data, users, active users, active user MAC, active user IP, active user start time, active user end time, active user use time, user downloaded data, user uploaded data, hotspot download limit, hotspot upload limit.
GPS parameters Status, latitude, longitude, fix time, GPS date/time, altitude, speed, satellite count, course, accuracy.
Input/output parameters Digital input, digital isolated input, analog input, digital OC output, digital relay output.
Security RMS security tested and validated by Bell Canada Cyber Security Team and Forensik
Proxy Webui, CLI, HTTP(HTTPS) Non-teltonika device
Cloud Amazon Web Service
Eligible devices RUT230, RUT240, RUT850, RUT900, RUT950, RUT955, RUTX08, RUTX09, RUTX10, RUTX11, RUTX12, TRB140, TRB141, TRB142, TRB145, TRB245, TRB255.
Creatable alerts Signal strength, SIM switch, device status change (online/offline), mobile data (connected/disconnected), GPS geofencing.
Update types Firmware update, configuration upload.
Report types Manual one time reports (day, week, month), periodic reports (daily, weekly, monthly)
Available downloads Device configuration, event logs, troubleshoot file, CSV file of currently visible devices, generated reports, uploaded firmware files, uploaded configuration files.

سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) چه چیزی را برای شما به ارمغان می آورد؟

  • سیستم هشدار آنی – استفاده از هشدار آنی ایمیل برای اینکه بدانید برای دستگاه شما چه اتفاقی افتاده است. برای رخدادهای مختلف می توان هشدارهای خاص تنظیم نمود مانند رخدادهایی مثل پایین آمدن قدرت سیگنال موبایل به زیر حدی مشخص، تغییرات وضعیت یا ورود/خروج دستگاه به یک حصار جغرافیایی تعریف شده.
  • گزارشات عملکردی – تنظیم سیستم گزارش دهی  شخصی سازی شده که شامل اطلاعات مربوط به پارامترهای دستگاه باشد. تهیه گزارش به صورت دوره ای یا هر زمانی که مورد نیاز باشد. تاریخچه گزارشات در سرور RMS موجود است تا هر زمان که نیاز به آن بود در دسترس قرار گیرد.
  • به روزرسانی مستمر – با انجام به روز رسانی پیشرفت های امنیتی و عملکردی را از دست نداده و از مشخصاتی جدیدی که در فریمور جدید ایجاد شده است بهره مند شوید. با استفاده از RMS می توانید فقط با چند کلیک چند صد دستگاه را به روز رسانی کنید.
  • سازگاری با OS های مختلف – فرقی نمی کند OS شما ویندوز (Windows)، لینوکس (Linux) یا مک (Mac) باشد، ما شما را پوشش می دهیم. RMS Connect با تمامی سیستم های عملیاتی رایج در دنیا سازگار است و به شما اجازه می دهد از طریق پروتکل RDP/VNC به دستگاه ها از راه دور دسترسی داشته باشید.
  • پیکربندی متفاوت تجهیزات – پارامترها را برای دستگاه های متعدد می توان از راه دور تنظیم کرد با این امکان که تغییرات به کار گرفته شده برای هر یک از تجهیزات متفاوت با دیگری باشد. امکان انجام فیلتر بر اساس تگ، موقعیت، مدل و سایر پارامترها نیز وجود دارد.
  • عدم نیاز به آی پی عمومی – دسترسی از راه دور تجهیزات از هر نقطه از دنیا تنها با استفاده از یک پلتفرم. RMS یک سیستم client-server-based است که امکان دسترسی از راه دور به تجهیزات را حتی بدون استفاده از آی پی عمومی (Public IP) فراهم می نماید.
  • دسترسی از راه دور به تجهیزات شبکه غیر تلتونیکا – دسترسی از راه دور به دستگاه ها شامل تجهیزات شبکه ای غیر تلتونیکا مانند روترها، دستگاه های صنعتی هوشمند، نمایشگرهای دیجیتال و سایر تجهیزات. اگر محصول شبکه شما بر روی RMS فعال باشد می تواند لینک دسترسی از راه دور ایجاد کرده و به دستگاهی که در یک شبکه یکسان قرار دارد متصل شود.
  • مدیریت کارآمد شبکه با مقیاس بزرگ – ضمن مراقبت از انجام تنظیمات، تنها با چند کلیک VPN tunnel های رمزگذاری شده برای دسترسی امن به نقاط پایانی متعدد ایجاد می گردد.
  • امنیت – افزایش امنیت با فعال کردن مجوزدهی دو مرحله ای لایه محافظتی بیشتری را در برابر دسترسی های بدون مجوز ایجاد می کند. می توانید با استفاده از اپلیکیشن شناسایی بیومتریک تلتونیکا تجربه ای بدون مرز داشته باشید.

امنیت

امنیت اولویت اول تمامی محصولات تجهیزات شبکه تلتونیکا است و سیستم مدیریت از راه دور نیز شامل این موضوع می شود. RMS یک پلتفرم ابری است که توسط هزاران کسب و کار روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. RMS کمک می کند که به راحتی و از راه دور زیرساخت های کلیدی شبکه را کنترل کنید. در زیر ما اقداماتی را ذکر کرده ایم که برای اطمینان از ایمن بودن کاربران از حملات سایبری و دسترسی های غیرمجاز انجام داده ایم.

ساز و کار امنیتی RMS چگونه است؟

RMS نرم افزاری است که توسط بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا توسعه داده شده است و توسط AWS (Amazon Web Services) میزبانی می شود. در حال حاضر AWS بیش از یک میلیون کاربر سازمانی فعال مانند سامسونگ، نتفلیکس و ناسا دارد. می توان گفت با داشتن گواهی های متعدد امنیتی مانند SOC-1/2/3 امروزه امن ترین سرور موجود است.

چگونه اتصال کلاینت به سیستم امن می شود؟

تمامی کلاینت ها از طریق HTTPS به سیستم مدیریت از راه دور RMS دسترسی پیدا می کنند، بنابر این تمامی ارتباطات رمزگذاری شده است  و این اطمینان ایجاد می شود که هیچکس قادر به ورود یا دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری نخواهد بود. برای آنکه دسترسی امن تر باشد ما از روش مجوز دهی OAuth 2.0 استفاده کرده ایم که اعتبارسنجی دو مرحله ای دارد و از دسترسی غیر مجاز حتی در زمانی که اطلاعات ورود دزدیده شده یا در معرض خطر است جلوگیری می کند. با استفاده از اپلیکیشن Teltonika ID حتی می توانید از اطلاعات بیومتریک جهت امنیت بیشتر در هنگام ورود به حساب کاربری استفاده کنید.

چگونه تجهیزات شبکه تلتونیکا با RMS ارتباط برقرار می کنند؟

روتر و گیت وی های شبکه تلتونیکا به وسیله پروتکل MQTT با پلتفرم RMS ارتباط برقرار می کند، این پروتکل به دلیل ویژگی هایی که دارد انتخاب شده است. MQTT به وسیله پروتکل TLS منطبق بر استاندارد X.509 TLS 1.2 محافظت می شود. تمامی ارتباطات بین تجهیز و سیستم مدیریت از راه دور RMS با امضای RSA هش و امضا شده است. این روش تعامل منطبق بر پروتکل TLS 1.3 بوده و تضمین می نماید در مقایسه با نسخه قبلی TLS و HTTP ناایمن از عملکرد و حریم خصوصی موازی جلوگیری نماید.

RMS منطبق بر چه گواهی امنیتی سایبری است؟

تمامی سرور هایی که سیستم مدیریت از راه دور RMS استفاده می کند توسط AWS میزبانی شده است. RMS منطبق بر گواهی امنیتی زیرساخت CIS v7 است که هم تراز آخرین داده های تهدید سایبری و بازتاب دهنده تهدیدات جاری است. علاوه بر این RMS بر اساس روش شناسی OWASP توسط تیم امنیتی Bell Canada Cyber تست شده است و این تیم اظهار داشته است که وضعیت امنیتی اپلیکیشن وب RMS تجهیزات شبکه رتبه خوب دارد و هیچگونه ضعفی شناسایی نشده است.

محصولات مرتبط

در پایین می توانید تجهیزاتی که سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) از آنها پشتیبانی می کند را مشاهده کنید.