واکسیناسیون هوشمند با روتر RUTX11 تلتونیکا

واکسیناسیون هوشمند با روتر RUTX11 تلتونیکا 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

خلاصه

واکسیناسیون هوشمند موضوعی است که با همه گیری کرونا مطرح شد. از برجسته ترین دستاورد های سال 2020 تولید نه تنها یک بلکه چندین واکسن علیه کووید19 بوده است. واکسن موثرترین راه برای کنترل و جلوگیری از همه گیری و پایان انتشار ویروس کرونا است. تقریبا 70درصد جمیعت جهان باید ایمن و مصون شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود. اگر چه تولید و توسعه ی این محصول در کمتر از 12 ماه انجام شد اما زمان بیشتری برای انجام واکسیناسیون مورد نیاز است. درحال حاضر این فرایند با سرعت مطلوب پیش نمی رود و چالش ها در این زمینه بسیار است و مواردی مانند موارد زیر را شامل میشود:

  • تعداد بالای افراد نیازمند به واکسیناسیون
  • نبود زیربناهای ضروری برای شروع سریع و موثر واکسیناسیون
  • دسترسی محدود به مناطق دوردست و روستایی

چالش

ازآنجا که تزریق واکسن در این زمان در داخل بیمارستان گزینه خوبی نیست، دولت ها در جستجوی راه های موثری برای ایجاد سایت های موقت واکسیناسیون هستند. انجام این کار به دلایلی چالش برانگیز است، معمولا مکان های انتخابی برای این هدف مناسب نیست و ساخت و اجرای آن نیز زمان بر خواهد بود، محدودیت دسترسی دارند و برای ساکنان خارج از شهر و خصوصا سالمندان دستیابی به این مکان ها دشوار است. به خاطر مشکل دسترسی سرعت واکسیناسیون کم شده و برنامه ریزی ناکارآمد می گردد که حتی گاهی اوقات منجر به  دورانداختن واکسن های استفاده نشده می شود، لذا بسیاری از تصمیم گیران به دنبال راه حلی برای واکسیناسیون هوشمند هستند.

 

سایت واکسیناسیون هوشمند سیار راه حل تسریع واکسیناسیون

 یک روش کار آمد ایجاد واحدهای واکسیناسیون سیار است که از طریق بهبود دسترسی عموم سرعت کل فرایند را بالا می برد. اصول بسیار مشابه حرکت در میان جایگاه های آزمایشگاهی است، با کمک روتر هوشمند واحد واکسیناسیون هوشمند سیار به سرعت و تقریبا درهرجا قابل نصب است حتی در مناطق دور از شهر و روستا و با تعداد کارکنان بسیار کم. واحد سیار واکسیناسیون  شامل بخش های ذیل میباشد.

بخش پذیرش که در آن کنترل حرارتی برای اندازه گیری دمای بدن بیماران انجام می شود این مرحله موجب کاهش ریسک برای پرسنل و کم کردن تماس آنها با افراد مبتلا می گردد این فرآیند می تواند به صورت خودکار انجام شده و تنها اطلاعات دمایی به سیستم جهت مشاهده ارسال گردد. بخش بعدی مربوط به جمع آوری اطلاعات بیمار است در این بخش گرفتن اطلاعات مراجعه کننده به صورت خودکار انجام شده و از طریق واحد کنترل به پایگاه داده پزشکی فرستاده می شود و با پذیرش و کادر درمان به اشتراک گذاشته می شود. تمامی این دستگاه ها از طریق روتر هوشمند سلولار  RUTX11- LTE CAT6 به یک دیگر متصل می شوند، این روتراتصال بی سیم و باسیم را  فراهم کرده و پایداری اینترنت را با استفاده از دو سیم کارت تضمین می نماید.

جهت نظارت و کنترل دمای نگهداری واکسن ها، سنسور های بلوتوثی تلتونیکا در داخل فریزر یا یخچال نصب شده و از طریق بلوتوث با روتر در ارتباط می باشد. روترها داده ها را  از طریق پروتکل MQTT به پلتفرم اینترنت اشیا پزشکی و یا هر نرم افزار دیگری ارسال می کند. اگر زمانی که تغییری در دما ایجاد شود هشداری جهت آگاه سازی نیروهای ناظر بر آن ارسال می گردد. در این حالت احتمال این که تغییرات برکیفیت واکسن تاثیر داشته باشد بسیار کاهش می یابد.

فواید استفاده از روتر هوشمند

  • اجرای سریع با استفاده از تنها یک دستگاه روتر هوشمند RUTX11 که تمام نیازهای مربوط به اتصالات را برآورده می کند.
  • سیار بودن این راه حل امکان جابجایی درچندساعت را ممکن می نماید.
  • اتصال تضمین شده با استفاده از دو سیم کارت با قابلیت Auto Failover و Backup WAN.
  • امنیت داده با استفاده از FIREWALL گزینه های VPNمتعدد ، WEB FILTER و ACCESS CONTROL.
  • نصب آسان ومطمئن با استفاده از مجموعه کوچکی از راه حل های قابل دستیابی.
  • استفاده از اتصالات بی سیم و با سیم برای تجهیزات و بلوتوث برای اتصال مستقیم سنسورها به روتر.
  • قابلیت افزایش مقیاس این امکان را فراهم می کند که چندین سایت سیار واکسیناسیون در مناطقی که بسیار مورد نیاز است به سرعت ایجادد گردد خصوصا مناطق دور دستی که مردم دسترسی محدود دارند.

 

چرا تجهیزات شبکه تلتونیکا

 بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا برای دهه ها تجهیزات تخصصی شبکه را توسعه داده و تجربه طولانی در بخش های مختلف از جمله  پزشکی دارد. با فهم طبیعت مشکل می توانیم محصولی را پیشنهاد دهیم که موانع ضروری را از سر راه بردارد. امنیت سطح بالای داده ها، پیاده سازی سریع، اجرای آسان و سیار بودن چنین تنظیماتی نیاز به حضور متخصص فناوری اطلاعات ندارد بنابر این اساسا استفاده از روتر هوشمند تلتونیکا برای هریک از اعضا آسان خواهد بود وآموزش خاصی را نیاز نخواهد داشت. هرچند مشکلات مرتبط با IT ممکن است اتفاق بیافتد اما با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور (RMS) تلتونیکا به راحتی و از راه دور قابل حل خواهد بود.

برای دیدن ویدئوهای مربوط به تجهیزات شبکه اینجا کلیک کنید.