چگونه صنعت اینترنت اشیا با استفاده از روتر هوشمند به کمک سالمندان می آید؟

چگونه صنعت اینترنت اشیا با استفاده از روتر هوشمند به کمک سالمندان می آید؟ 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

اینترنت اشیا سالمندان

خلاصه

در سال 2019 جمعیت مردم دنیا در حالی از 7.7 ملیارد فرارتر رفت که 800  میلیون نفر از این جمعیت  افراد سالمند بودند. مطابق اطلاعات بانک جهانی در حال حاضر 10 درصد جمعیت دنیا را افراد بالاتر تر از سن 65  سال تشکیل می دهند. تعدادی از این سالمندان به خاطر بعضی از دلایل و مشکلات که دارند نیازبه مراقبت دایمی هستند. در دنیا تعداد زیادی پرستار سالمندان وجود دارد که خدمات پرستاری و نگهداری از سالمندان را در منزل انجام می دهند. نگهداری از سالمندان شامل همکاری و مساعدت در تهیه ی غذا، روابط اجتماعی، پوشاندن لباس و دادن دارو می شود. پرستارانی که کار نگهداری و مراقبت را انجام می دهند هرگز نمی توانند جایگزین خانواده شده و بصورت 24 ساعته در هفت روز هفته مراقبت و آسایش را برای سالمندان فراهم نمایند. با این اوصاف برای تلتونیکا مهم است که بداند چگونه می تواند روتر هوشمند خود را به کمک سالمندان ببرد.

چالش

در دنیا هنوز با بحران کووید 19 مواجه هستیم و کشور های بحرانی در حال اعمال قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی هستند. یکی از مهم ترین اقدامات محدود کردن ارتباط افراد مسن و آسیب پذیر است چون آنها در گروه افرادی هستند که ممکن است بیشتر صدمات را از این ویروس بگیرند به همین خاطر محدودیت ها شامل محدودیت هایی مانند ملاقات حضوری هم می شود. اما با این حال سالمندان هنوز نیاز دارند تا با اعضای خانواده شان درارتباط باشند و پرستاران باید توانایی  فراهم آوری نیازهای اولیه ی بهداشتی را داشته باشند. از همین جهت محبوبیت راه کار های استفاده از اینترنت اشیا برای مراقبت از سالمندان رو به افزایش است که شامل دستگاه های نظارت بر سلامت مانند دستگاه معاینه فشار خون و تجهیزات سبک پزشکی می گردد. به علاوه دوربین های مداربسته و قفل های هوشمند راه کارهای دیگری هستند که برای نظارت و دسترسی از راه دور استفاده می شوند.

 به هر حال روابط اجتماعی بسیار مهم است، ازین رو کنفرانس های ویدیویی همراه با پرستاران، پزشکان، اقوام و خانواده بسیار معمول شده است. این راهکار ها نیازمند اینترنت پایدار و دسترسی مطمئن و ایمن است که به دلیل نبود زیرساخت ها و دسترسی محدود به پیمانکاران شبکه های موجود در دوره رعایت فاصله های اجتماعی و دسترسی نداشتن افراد مسن به تکنولوژی یک چالش است. هر چند این چالش ها در دوران پساکرونا نیز باقی خواهند ماند.

کمک روتر به سالمندان

راهکار

راهکاری که در بالا ارائه شد حول یک روتر هوشمند حرفه ای بنام  RUT955 می چرخد که ارتباطات ضروری برای نظارت بر سلامت، نظارت بر امنیت و برقراری ارتباطات اجتماعی را فراهم می کند. ورودی اینترنت، اینترنت 4G LTE است سپس روتر هوشمند این ورودی را به صورت بی سیم با دستگاه های نظارت بر سلامت فردی و تشخیص فشار خون به اشتراک گذاشته و به مراکز نظارت بهداشت از راه دور یا خانواده سالمند ارسال می کند. از ارتباطات وایرلس برای ارتباط سیستم قفل هوشمند استفاده شده بدین صورت که به پرستاران و افراد خانواده توانایی دسترسی به منزل در حالت های اورژانسی را می دهد و یا این که اگر کسی درب خانه را باز کرد اطلاعات ثیت شده و برای افراد خانواده ارسال می شود. علاوه بر این RUT955  دسترسی ارتباط سیمی برای دوربین های نظارتی را در داخل خانه فراهم می کند و این امکان را فراهم می کند تا در شرایط اضطراری وضعیت سالمند از راه دور قابل پایش باشد. سرانجام، ارتباطات یک بخش مهم این راهکار است، پس روتر هوشمند می تواند که سرویس وای فای ایمن را برای گوشی های هوشمند، کامپیوترها و سایر تجهیزات متصل به اینترنت فراهم سازد و اماکن ارتباط تصویری را در اختیار آنها قرار دهد.

راه حل ذکر شده در بالا قابل تعمیم به مجموعه های بزرگتری مانند خانه سالمندان است که از تعداد زیادی از افراد مراقبت می کنند که نیازمند توجه دائمی و مراقبت های پزشکی هستند و کارآمدی پرستاران و کارکنان این مجموعه ها جهت ارائه خدمات به سالمندان بسیار حائز اهمیت است.

مزایا

  • روتر هوشمند مدل RUT955 مجهز به دو سیمکارت بوده و این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از دو اپراتور منبع معتبری از اینترنت داشته باشید.
  • با استفاده از وای فای این روتر هوشمند شما میتوانید به 100 کاربر به صورت همزمان متصل شوید و همچنین می توانید با محدود کردن دسترسی محدودیت در استفاده از داده ها را ایجاد کنید.
  • استفاده از این محصول بسیار ساده بوده و می توانید به سادگی بدون نیاز به تخصص بالا اتصال بین دستگاه ها و کاربران را فراهم نمایید. همواره یکی از مزایای استفاده از دستگاه های تلتونیکا سادگی استفاده از آن بوده است.
  • روترهای اینترنت اشیا تلتونیکا دارای قابلیت مدیریت از راه دور (RMS ) هستند که این امکان را در اختیار می گذارند تا بدون حضور در محل امکان انجام فعالیت هایی مانند رفع مشکل، به روز رسانی و نیز دسترسی به دستگاه ها را بتوانید داشته باشید.

 

چرا روتر هوشمند تلتونیکا

این که به مردم کمک میکنیم تا با همکاری تکنولوژی ارتباطی تلتونیکا بهترین کیفیت زندگی را داشته باشند برای تلتونیکا یک ارزش است. راهکار معرفی شده در این مقاله نحوه ی استفاده از یک روتر هوشمند حرفه ای را نشان می دهد، به کمک ارتباطات اینترنتی و صنعت اینترنت اشیا از عزیزان خود بهتر مراقبت خواهید کرد. روتر هوشمند معرفی شده در این مقاله در پیچیده ترین راهکار های صنعتی و عمومی استفاده شده است، اما می توان از آن به آسانی برای هر دستگاه مصرفی در بازار استفاده کرد. به هر حال استفاده از روترهای هوشمند تلتونیکا یک راه حل ویژه ای است که برای زندگی بهتر افراد به خصوص سالمندان در معرض خطر در این دوره همه گیری کارآمد خواهد بود.

محصول ویژه برای این راهکار: RUT955

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT240, RUTX11, RUTX12