بهره وری بهینه از خودرو اشتراکی با راهکارپیشرفته تلتونیکا

بهره وری بهینه از خودرو اشتراکی با راهکارپیشرفته تلتونیکا 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

خودرو اشتراکی

مقدمه

شرکت های ارائه دهنده سرویس خودرو اشتراکی با استفاده از فناوری های جدید توانسته اند برای کسب و کار ها در سراسر دنیا ارزش افزوده ایجاد کنند.. حمل و نقل اشتراکی در سراسر جهان در حال گسترش است و محبوبیت آن رشد فزاینده ای دارد. اما چالش ها همچنان باقی است، بخش ردیابی تلتونیکا برای کمک به شرکت ها برای غلبه بر موانع احتمالی راهکار خود را ارائه داده است.

چالش

از زمانی که آلمان در سال 2008 خدمات خودرو اشتراکی را پیاده سازی کرد این خدمات به سرعت در پنج قاره به سرعت گسترش یافت. طبق گزارش ها پیش بینی شده است بازار جهانی اشتراک گذاری خودرو در سال های 2024 – 2020 رشد 7.65 میلیارد دلاری داشته باشد و پیش بینی ها نیز از رشد 16 درصدی سالیانه این بازار و افزایش کاربران به 58.3 میلیون نفر تا سال 2025 می گویند. فواید اشتراک گذاری خودرو درجوامع و شهرها در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است از جمله ازدحام و ترافیک کمتر، کمک به کاهش فرسودگی جاده ها، جلوگیری از آلودگی آب و هوا، کاهش آلودگی صوتی، بهره وری از ناوگان حمل و نقل ایمن تر و به روز تر، امکان استفاده از فناوری های جدیدی از جمله جی پی اس ماشین، کلید خودرو مجازی که امکان باز و بسته کردن درب خودرو با گوشی هوشمند را می دهد.
اما چند چالش اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، در بیشتر کشورهای دنیا اکثر پارکینگ ها و مکان های اختصاصی ای که شرکت ها برای پارک خودرو در نظر گرفته اند در طبقات زیرین ساختمان یا مکان های سرپوشیده قرار دارد و این یک مشکل بزرگ فنی را ایجاد می کند برخی از سیگنال های رادیویی در اماکن سرپوشیده و در مکانهای زیرزمینی یا خیابانهای باریک به علت وجود سازه های محیطی، سقف ، کف بتنی و دیوارهای محکم در دسترس نیست.
این بدان معناست که تلفن های همراه، دستگاه های ردیاب خودرویی نصب شده بر ماشین ها اشتراکی سواری صد درصد ارتباط قابل اعتماد در همه جا ندارد. نگرانی احتمالی دیگر عدم دریافت یا دریافت سیگنال مخابراتی ضعیف  در مناطق دور افتاده و مکان های دور از مراکز جمیعتی ( کوه ها ،پارک های بزرگ، جنگل، مزرعه، بیابان ها و غیره ) است. حال باید پرسید آیا راه حلی برای غلبه بر این موارد وجود دارد، راهکاری که در هر زمان و در هرجا قابل استفاده باشد ؟ بله، وجود دارد

راهکار

راهکار این چالش با استفاده از فناوری های جدید، اپلیکیشن های پیچیده گوشی هوشمند، نرم افزاری اختصاصی مدیریت استخری خودرو، بلوتوث و ردیاب خودرو تلتونیکا قابل دستیابی است. اجازه دهید مثال راهکار باز کردن درب خودرو بدون کلید را برای تان نشان دهیم.
این روش مدرن ترین، امن ترین، راحت ترین و منعطف ترین روش برای جایگزینی کلیدهای فیزیکی معمول خودرو می باشد. ناگفته نماند که این موضوع نیاز راننده را برای دریافت فیزیکی کلید و سوئیچ خودرو در دفتر شرکت یا هر مکان دیگری را برطرف می کند، از تماس مستقیم جلوگیری کرده و در زمان همه گیری نگرانی های بهداشتی را نیز کاهش می دهد.
یک کلید ماشین مجازی که به عنوان کلید هوشمند، سیستم بدون کلید از راه دور، ورود بدون کلید یا سیستم ورود هوشمند نیز شناخته می شود برای دسترسی الکترونیکی به یک وسیله نقلیه مشترک خودرویی طراحی شده است. به خاطر اینکه تمام ردیاب های شرکت تلتونیکا از اتصال بلوتوث کم مصرف (BLE) حمایت کرده و دارای پروتکل ارتباطی اختصاصی می باشد حتی اگر سیگنال مخابراتی در دسترس نباشد ما می توانیم با موفقیت از آن برای دستگاه های جی پی اس ماشین نصب شده در ماشین ها استفاده کنیم. به عنوان مثال ما می توانیم از ردیاب خودرو مدل FMM130 تلتونیکا استفاده کنیم.
حال چطور این روش کار می کند؟ حتی اگر هیچ آنتن شبکه مخابراتی و یا ارتباط اینترنتی در یک نقطه خاص وجود نداشته باشد یک ریز تراشه که در یک گوشی هوشمند قرار دارد می تواند از طریق امواج رادیویی بلوتوث با ردیاب تلتونیکا ارتباط برقرار کند. به خاطر وجود پروتکل های اختصاصی BLE ردیاب خودرو، تلفن همراه رانندگان را مانند اثر انگشت به صورت اختصاصی و امن تشخیص می دهد. تلفن همراه به عنوان فرستنده رادیویی برد کوتاه در فاصله 20-5 متری خودرو سیگنال های کد شده ای را از طریق بلوتوث برای ردیاب خودرو مدل FMM130 ارسال می کند سپس این ردیاب در ها را از طریق آداپتور کنترل کننده تلتونیکا قفل و باز می کند. بسته به عملکرد برنامه تلفن همراه، آداپتور ممکن است به راننده اجازه کنترل قفل مرکزی خودرو، بستن پنجره ها، روشن و خاموش کردن سیگنال ها (مانند چراغ های راهنمای ماشین) باز کردن درب صندوق عقب و … را بدهد.
نتیجه چیست؟ حتی اگر اتصالات سلولار وجود نداشته باشد یک راننده میتواند قفل ماشین را از طریق بلوتوث باز و بسته کند. حتی شرکت های اشتراک گذار خودرو برای مسئولیت پذیری و پاسخگویی رانندگان خود می توانند یک سیستم اعتباری تعریف کنند که بر اساس باز و بسته شدن درب ها عمل نماید.
این راهکار پیشرفته به شرکت های استفاده کننده از خودرو اشتراکی اجازه می دهد تا بهره وری ناوگان موجود خود را به سرعت بهبود بخشند و به کارکنان خود این امکان را بدهند تا از وسایل نقلیه برای نیازهای کاری و خصوصی خود استفاده کنند. نظر به قوانین داخلی شرکت و ویژگی برنامه اختصاصی گوشی های هوشمند برای به اشتراک گذاری خودرو، راننده می تواند خودروهای موجود برای رانندگی را جستجو کند، محل دقیق آن و کوتاه ترین مسیر به آن که روی نقشه مجازی نشان داده شده است را پیدا کند. این موضوع به فرد این اجازه را می دهد تا برای رزرو اتومبیل مورد علاقه خود از قبل برای یک محدوده زمانی خاص اقدام نماید (چیزی شبیه تقویم رزرو وسایل نقلیه).
این امر پس انداز مالی قابل توجهی برای اداره و نگهداری از ناوگان، کاهش هزینه بیمه، تجربه راحت و آسان ، پاسخ گویی صد در صد رانندگان، کاهش آلودگی هوا، کاهش تولید کربن، کسب درآمد از خودرو شخصی و تطابق تامین و تقاضا را به ارمغان می آورد.

راهکار ردیابی برای خودرو اشتراکیفواید

  • قابلیت کلید ماشین مجازی و دسترسی شبانه روزی در هر مکان: ویژگی بلوتوث موجود در گوشی های هوشمند و ردیاب خودرو تلتونیکا امکان استفاده از کلید مجازی را به صورت شبانه روزی در سراسر دنیا ضمانت می کند.
  • بهبود تجربه رانندگی: اکثریت مردم از نوآوری و خلاقیت در خودروهای پیشرفته و فناوری و مدیریت هوشمند آنها استقبال می کنند. این راهکار می تواند تجربه رانندگان را در پشت فرمان ایمن تر و راحت تر کرده و وفاداری مشتریان را افزایش دهد.
  • خواندن داده های CAN Bus: دسترسی به بسیاری از پارامترهای مربوط به وضعیت خودروهای سواری و تجزیه و تحلیل و استفاده به موقع برای ارائه خدمات برتر ، رقابت پذیری و سودآوری ضروری است.
  • کاربری ساده و بهره وری فوق العاده : پاسخگویی صد در صدی در مورد همه چیزهایی که در مشاغل اشتراک گذاری خودرو مهم می باشد. ناوگان خودرویی و اقدامات رانندگان هر لحظه ردیابی و نظارت می شوند و در هنگام ضرورت مداخله صورت می پذیرد و تامین و تقاضا بهینه می گردد.
  • نفع بیشتر برای کارکنان: یک شرکت ارائه دهنده خدمات خودرو اشتراکی ممکن است سالانه مبلغ ملموسی را از طریق اشتراک سفر پس انداز کند. به اشتراک گذاری خودروهای شرکتی می تواند به عنوان یک گزینه افزایش حقوق عمل کند که در غیر این صورت یک کارفرما ممکن است نتواند آن را ارائه دهد.

چرا تلتونیکا

به لطف پلتفرم FMB تلتونیکا اتصال بلوتوث توسط تمامی ردیاب های جی پی اس ماشین تلتونیکا، پروتکل های اختصاصی و CAN-CONTROL پشتیبانی می شود. ما می توانیم یک راهکار بسیار پیچیده برای مدیریت هر گونه خودرو در ناوگان شرکت برای کمک به غلبه کردن بر رایج ترین چالش ها و افزایش کارآیی ناوگان پیشنهاد کنیم.
تلتونیکا برای بدست آوردن همه آن چیزهایی که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید مکان مناسبی است. با تنوع چشمگیر جی پی اس خودرو ، تجهیزات جانبی هر راهکاری را برای کاربر قابل استفاده و امکان پذیر می کند. بیش از 23 سال تخصص و رویکرد نوآورانه ما، دانش گسترده در بازار جهانی، کیفیت بالای محصول، امکانات پیشرفته تولید با خطوط مونتاژ رباتیک خودکار و پشتیبانی مشتری انتظارات شما را برآورده می کند، برای ما مزیت رقابتی ایجاد کرده و شرکت تلتونیکا را یک شریک تجاری مطمئن می سازد.

ردیاب خودرو پیشنهادی برای استفاده از این راهکار:
FMC130, FMC640, FMM125, FMM640, FMU125, FMU126, FMB110, FMB120, FMB130, FMB640, FMB122, FMB125

تجهیزات جانبی پیشنهادی:
CAN-CONTROL