کنترل پمپ های آب از راه دور به وسیله گیت وی صنعتی تلتونیکا

کنترل پمپ های آب از راه دور به وسیله گیت وی صنعتی تلتونیکا 1080 1080 تلاش توسعه نیک آریا

گیت وی صنعتی جهت کنترل پمپ های آب

برای جلوگیری از هدررفت آب و استفاده بهینه از منابع آبی سیستم های انتقال و بهره برداری از آب در حال اتوماتیک شدن هستند. اتوماسیون موجب می شود استفاده از آب بهینه گردد و نیاز به نیروی انسانی کاهش یابد. تجهیزات شبکه تلتونیکا مانند گیت وی صنعتی برای کنترل از راه دور سیستم های بهره برداری و انتقال آب های زیر زمینی جهت مصارف کشاورزی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چالش

امروزه فناوری های نوین چالش کنترل از راه دور را ساده نموده اند، سادگی و به صرفه بودن هزینه نکات کلیدی برای این راهکارها هستند. به علت اینکه عمدتا موقیعت پمپ های آب در مناطق خارج از محل استفاده یا مناطق دور دسترس تر است استفاده از سیستم های مبتنی بر سیم کشی و کابل بندی پر هزینه خواهد بود. برای کاهش این هزینه و مدیریت از راه دور تنها راهکار ممکن استفاده از شبکه مخابراتی سلولار است. با استفاده از یک تلفن که همه جا در دسترس است پمپ را می توان با استفاده از ارسال پیامک یا برقراری تماس تلفنی و از طریق گیت وی صنعتی کنترل نمود. این راه حل کنترلی ساده بر روش هایی گرانتری مانند کنترل از طریق اینترنت و اپلیکیشن های تلفن های هوشمند ارجحیت دارد.

 

راهکار

چاه ، پمپ آب و کنترل پنل آن در منطقه ای دورتر از محل استفاده قرار دارد در حالی که روستایی که آب باید به آن انتقال یابد بر روی کوهی در فاصله 1.5 کیلومتری است. پمپ آب قرار است با استفاده از لوله انتقال آب مخزن دخیره سازی که در بالای کوه واقع است را پر کند.

گیت وی صنعتی جهت کنترل پمپ های آب

به خاطر میزان مصرف، خط لوله آب به صورت مداوم آب را پمپ نمی کند، برای روشن و خاموش کردن پمپ از راه دور می توان از طریق کنترل پنل و با استفاده از گیت وی صنعتی سلولار TRB141 این کار را انجام داد، به این شکل می توان هر زمان آب مورد نیاز است پمپ را روشن نمود. پمپ می تواند هم از طریق ارسال پیامک و هم از طریق برقراری تماس از یک موبایل روشن شود و بعد از پرشدن تانک نیز به روش مشابه خاموش گردد.

 

مزایا

  • راه حلی ساده و به صرفه برای کنترل از راه دور
  • کنترل از راه دور از طریق پیامک – کاربر می تواند پمپ می تواند تنها از طریق ارسال پیامک توسط لیست مشخصی از شماره ها مدیریت شود.
  • کنترل از راه دور از طریق تماس تلفنی – کاربر می تواند برای زمانی مشخص پمپ را از طریق تماس تلفنی با گیت وی سلولار روشن نگه دارد.
  • تنظیمات آسان – مستنداتی که همراه محصول ارائه می شود برای فهم آن و آشنایی با تمامی ظرفیت های گیت وی صنعتی کافی است.
  • پشتیبانی ساده – گیت وی های سلولار قابلیت مدیریت از راه دور با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) را دارند.

 

چرا تجهیزات شبکه تلتونیکا

تلتونیکا تجهیزاتی را پیشنهاد می دهد که فضای کمی را اشغال می کنند و استفاده از آنها ساده است مانند گیت وی صنعتی TRB141 به همین علت تجهیزات شبکه تلتونیکا از نظر هزینه به صرفه هستند همچنین نرم افزاری دارند که همه جا قابل استفاده هستند. سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) پشتیبانی از مشتری را ساده نموده است بنابراین تجهیزات شبکه تلتونیکا یک انتخاب واضح و روشن در بسیاری از موارد است.

 

محصول ویژه برای این راهکار: TRB141

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT955, TRB245