پایش دوربین های مدار بسته پروژه های عمرانی با روترهای هوشمند تلتونیکا

پایش دوربین های مدار بسته پروژه های عمرانی با روترهای هوشمند تلتونیکا 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

پایش دوربین مداربسته با روتر هوشمند

در ده های اخیر دوربین های مداربسته تبدیل به یک وسیله کلیدی برای نظارت و جلوگیری از وقوع جرم در سراسر دنیا شده اند. ارتقا فناوری در دوربین ها و روش های انتقال داده ها محبوبیت استفاده از دوربین های مدار بسته را به علت پایین بودن هزینه و امکان اتصال به شبکه های کابلی و بی سیم را افزایش داده است. علاوه بر استفاده دوربین ها برای جلوگیری از وقوع جرم در بسیاری از حوزه ها استفاده از این دوربین ها در سایت های عمرانی برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و دزدی لازم است.

چالش

برای سارقان سایت های عمرانی گزینه های کم خطر با درصد موفقیت بالا هستند و سرقت از آنها می تواند تاثیرات جدی بر هزینه های عملیاتی بگذارد. دوربین های مدار بسته به صورت گسترده ای برای جلوگیری از وقوع جرم و دزدی استفاده می شود و کمک می کند وسایل گم شده پیدا شوند و از همه اینها مهمتر کمک می کند تمامی قوانین ساخت و ساز در طول کار اجرا گردد. فیلم دوربین های مدار بسته در داخل سایت ذخیره می شوند و ممکن هست آسیب ببینند و یا دزدیده شوند لذا امن ترین گزینه نخواهند بود. چالش این است که بتوان به فیلم ذخیره شده دوربین ها مستقلا خارج از محل دسترسی داشت در حالی که در پروژه های ساخت و ساز و عمرانی تنها در مراحل آخر کار است که امکان استفاده از شبکه های مهندسی و اینترنت کابلی به وجود می آید.

پایش دوربین مداربسته با روتر هوشمند

راهکار

همانطور که در توپولوژی که در بالا آماده نشان داده شده است لازم است دوربین های مدار بسته با استفاده از یک سوئیچ PoE به دستگاه NVR متصل شود این دستگاه جهت دسترسی های آتی تمام فیلم ها را ضبط می کند و تنها می تواند در محل به آن دسترسی داشت. واحد های حراست و یا شرکت های تامین کننده دوربین های مدار بسته برای تضمین امنیت نیاز دارند ارتباط اینترنتی مطمئنی برای دسترسی به NVR از خارج از سایت داشته باشند. استفاده از روتر هوشمند مدل RUTX11 تلتونیکا راه حلی مناسب و کارآمد برای این موضوع است. این روتر هوشمند به دلیل داشتن ارتباط سلولار قدرتمند LTE Cat6 با سرعت 300Mbps و رابط اترنت گیگابیت امکان انتقال داده را با سرعت بالا فراهم می کند. همچنین این روتر هوشمند دارای وای فای دو باند است که امکان فراهم کردن hotspot را برای کارکنان داخل سایت فراهم می کند، داشتن جی پی اس نیز موجب می شود پیمانکاران از موقعیت قرارگیری دستگاه های مختلف آگاه شوند و در نهایت از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) برای پایش و نظارت بر دستگاه استفاده کنند.

مزایا

  • اتصال مطمئن – کارکرد دو سیم کارت موجب می شود تا اینترنت مخابراتی پشتیبان برای ارتقا اطمینان به استفاده از اینترنت داشته باشید.
  • اجرای سریع – نیازی به دسترسی به اینترنت کابلی نیست و قبل از اجرا در محل می توان تنظیمات روتر را انجام داد.
  • مدیریت آسان – با استفاده از سیستم میریت از راه دور تلتونیکا راهبر سیستم می تواند از راه دور و اط زریق یک رابط ساده با کاربری آسان بر سیستم نظارت داشته باشد.
  • امنیت – داده ها با استفاده از مشخصه های امنیتی روتر RUTX11 مانند VPN، IPsec، Firewall و Access Control همیشه امن خواهند ماند.

چرا تلتونیکا

روتر هوشمند سلولار مدل RUTX11 یکی از پیشرفته ترین روتر صنعتی سلولار بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا است و از فلسفه ما در طراحی یعنی امنیت، قابل اطمینان بودن و کاربری ساده پیروی می کند. این روتر قدرتمند بوده و در عین حال اجرای ساده ای دارد و قادر است سرعت بالایی برای استریم نمودن چندین دوربین مدار بسته فراهم آورد. ضمنا این روتر هوشمند سازگار با سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) بوده که این امکان را می دهد تمامی تجهیزات شبکه تلتونیکا را به راحتی و از راه دور مدیریت و پایش کنید.

محصول ویژه برای این راهکار: RUTX11

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT240, RUT950, RUT955, RUTX09, TRB245