پایش یخچال خرده فروشی ها از راه دور

پایش یخچال خرده فروشی ها از راه دور 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

پایش یخچال از راه دور

 

  1. مقدمه
  2. چالش
  3. توپولوژی
  4. راهکار
  5. مزایا
  6. چرا تلتونیکا

 

1. مقدمه

امنیت غذایی یک ملاحظه مهم جهانی است. غذای آلوده اگر موجب مرگ نشود عامل بیماری خواهد بود. بنابراین حمل و نگهداری غذا شدیدا کنترل و مراقبت می شود. سازمان بهداشت جهانی پنچ کلید اصلی برای مدیریت امن غذایی معرفی کرده است که یکی از آنها نگهداری در دمای مناسب است. در صورتی که سایر پارامترهای مربوط به سلامت غذایی رعایت شده باشد نگهداری در شرایط مناسب دمایی نیز مانع از رشد و تکثیر میکروارگانیزم ها می شود و از آلودگی مواد غذایی جلوگیری می نماید. نگهداری در دمای مناسب با استفاده از یخچال ها میسر می شود و در صورتی که امکان پایش از راه دور یخچال ها فراهم شود می توان از مسائل فنی و خرابی ها در زمان مناسب جلوگیری نمود.

 

2. چالش

در سیستم خرده فروشی ها و تدارکات مسئولیت مربوط به هر گونه هدر رفت مواد غذایی بر اثر خرابی فنی تجهیزات نگهداری بر عهده سازنده یا پیمانکار مجری سیستم است. چالش بزرگ این است که بدون پایش از راه دور یخچال که هفت روز هفته و به صورت شبانه روزی برقرار باشد آگاهی از مشکلات کوچک قبل از اینکه منجر به خسارات جدی شود غیر ممکن است.

تشخیص زودهنگام معمولا می تواند از خسارت های بزرگ جلوگیری نماید این درحالی است که به علت حضور تجهیزات نزد یک مجموعه دیگر و مدیریت آن توسط کارکنان امکان آن وجود ندارد. همچنین نتیجه دیگری که می توان گرفت این است که در زمانی که شیفت کاری تمام شده است کسی برای نظارت بر کارکرد دستگاه ها وجود ندارد و مسائل کوچکی مانند باز ماندن درب یخچال می تواند خسارت مالی هنگفتی بر جای بگذارد. همچنین هر گونه مغایرت با نیازمندی ها و قوانین انبارداری و نگهداری می تواند توجه سازمان های مرتبط با غذا و دام را جلب کرده و بر روی اعتبار کسب و کار تاثیر بگذارد.

 

3. توپولوژی

پایش یخچال از راه دور

 

4. راهکار

برای اینکه راهکاری خلق کنیم که مستقل و فراگیر باشد ما گیت وی سلولار TRB141 را انتخاب کرده ایم چرا که این گیت وی سایز کوچکی دارد، به راحتی نصب می شود و ورودی و خروجی های متعددی دارد که امکان اتصال سنسورها را فراهم می آورد. گیت وی صنعتی داده های مربوط به دما و سنسور درب را را جمع آوری کرده و تمامی اطلاعات را به سیستم پایش داخلی ارسال می نماید.

در صورت هر گونه اختلاف دما از مقدار تعریف شده توسط گیت وی سلولار یک پیامک به سیستم ارسال می شود تا پاسخ دریافت گردد، گیت وی یک اعلان مشابه نیز زمانی که درب یخچال برای مدت مشخص باز بماند ارسال می نماید. اگر مشکل فنی حین عملکرد یخچال رخ داد سیستم می تواند از راه دور به صورت خودکار فرآیند شروع مجدد (restart) را آغاز نماید، این موضوع می تواند زمان بسیاری را برای نیروهای فنی ذخیره نموده و بسیاری از مسائل فنی را بدون حضور فیزیکی شخص مرتفع نماید.

زمانی که از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) نیز استفاده شود، عملکردهای بیشتر و گزینه هایی پایشی بیشتری در دسترس است. مدیر سیستم می تواند تاریخچه و تمامی دستگاه هایی که در مکان های مختلف به کار گرفته شده اند را بازرسی نموده و به راحتی تنظیمات و قوانین جدید را اجرایی نماید و کلیه گیت وی های را به وسیله RMS از راه دور به روز رسانی نماید و پایش از راه دور یخچال را به فرآیندی ساده تبدیل نماید.

 

5. مزایا

  • مدیریت خودکار از راه دور به صورت شبانه روزی – پایش یخچال از راه دور و عدم نیاز به حضور فیزیکی جهت مرتفع نمودن مشکلات کوچک و در نتیجه ذخیره زمان و هزینه.
  • پاسخ آنی – در صورت هر گونه عملکرد غیر عادی به کمک پیت وی سلولار سیستم به سرعت واکنش داده و از خرابی های جدی جلوگیری می نماید.
  • مقیاس پذیری – یک راهکار می تواند به راحتی در خرده فروشی های مختلف به کار گرفته شود و پایش سیستم ها را انجام دهد.
  • تاریخچه عملکرد – تجهیزات شبکه صنعتی تلتونیکا دسترسی آسان به گزارش های سیستم و تاریخچه عملکردی را در اختیار می گذارد.

 

6. چرا تلتونیکا؟

زمانی که در مورد نگهداری مواد غذایی صحبت می کنیم امنیت و بهره وری در اولویت قرار دارد. بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا امکان مدیریت خودکار از راه دور را در اختیار می گذارد تا از اشتباه انسانی جلوگیری نموده و در هزینه ها صرفه جویی نماید. ما نیز با استفاده از گیت وی سلولار TRB141 یک راهکار فراگیر را در اختیار گذاشته ایم که نصب آسانی دارد. محصول ما کاملا قابل سفارشی سازی است تا نیازمندی های کسب و کار شما و سیستم های داخلی تان را برآورده نماید.

 

محصول ویژه برای این راهکار: TRB141

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT955, TRB245, TRB255