هوشمند سازی جهت کاهش ریسک در پروژه های ساختمانی

هوشمند سازی جهت کاهش ریسک در پروژه های ساختمانی 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

 

هوشمند سازی پروژه های ساختمانی چست؟ حوزه صنعت ساخت و ساز به دلایل متعدد تا کنون بسیار چالش برانگیز بوده است، یکی از بزرگترین مشکلات تضمین امنیت سایت است. شاید تصور این موضوع سخت باشد که تنها در کشور انگلستان سالانه حدود 800 میلیون پوند از پروژه های ساختمانی دزدی انجام می پذیرد. رایج ترین هدف سارقان سرقت تجهیزات گرانقیمت و مواد پر هزینه ای مثل فلزات است.

همچنین پروژه های ساختمانی طعمه خرابکارها و کسانی که از عمد آتش افروزی می کنند نیز هست. هوشمند سازی پروژه های ساختمانی راهی کارآمد برای جلوگیری از جرم و ردیابی مجرمین پس از زیر پا گذاشتن قانون هست. در ادامه مطلب از تلتونیکا شما را با تجهیزات و راهکارهای کاهش ریسک در پروژه های ساختمانی و هوشمندسازی در این زمینه آشنا می‌کنیم.

چالش های پروژه های ساختمانی در حین ساخت و ساز

صنعت ساخت و ساز حالت پویایی دارد. مکان ساخت با تغییر هر پروژه دائم در حال تغییر است؛ بنابراین کلیه زیرساخت نیازمند آن است که بر پروژه های بعدی منطبق شده و قابل استفاده گردد. پایش آنی اموال در این سایت ها کار ساده ای نیست. ممکن است حتی پس از گذشت چند روز یا چند هفته مشخص شود وسیله یا ابزاری گرانقیمت سرقت شده است. در حال حاضر دوربین های مدار بسته در چنین فضاهایی به صورت گسترده استفاده می شود.

باید در نظر داشت نگهداری فیلم های ضبط شده در همان مکان کار هوشمندانه ای نیست؛ چرا که این فیلم ها در معرض خطر و سرقت قرار می گیرند. همچنین چون محوطه های ساخت و ساز همیشه زیر ساخت های پیشرفته ندارد اتصال اینترنت کابلی نیز ممکن است وجود نداشته باشد. این امکان هست که ظرفیت پایینی داشته باشد.  این موضوع نیز چالش دیگری برای هوشمند ساز پروژه های ساختمانی است.

راهکار کاهش ریسک با هوشمند سازی پروژه های ساختمانی

در این راهکار ما یک روتر بسیار قدرتمند با طراحی و ساخت قدرتمند داریم به نام روتر سلولار صنعتی RUTX12. این روتر دارای دو مودم LTE Cat6 است که به صورت همزمان کار می کنند. همچنین دارای گزینه هایی مانند Load balancing است که کارکردی سریع و نامحدود را ایجاد می نماید. داشتن دو سیم کارت با قابلیت تعویض سیم کارت در صورت قطعی اطمینان ایجاد می کند که هیچ گاه قطعی اینترنت نداشته باشید.

یکی دیگر از تجهیزات شبکه تلتونیکا سوئیچ TSW100 است برای اتصال دوربین های مداربسته با فناوری PoE که نصب ساده ای دارد و نیاز به کابل برق ورودی ندارد. فیلم های ضبط شده دوربین ها جهت مدیریت و پایش از راه دور به یک اتاق مرکزی مربوط به دوربین های مداربسته ارسال می شود. به این‌صورت فیلم ها از خرابی و دزدی در امان می مانند.

همچنین ابزار و ماشین آلات گرانقیمت دارای سنسورهای ID Puck یا ID Coin هستند. می توانند از طریق بلوتوث به روتر جهت ردیابی متصل شوند. همچنین ID beacon هایی وجود دارد که جهت نظارت بر زمان ورود و خروج افراد از محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. این سنسورها نیز می توانند به روتر متصل شوند. هم اکنون که در زمان همه گیری کرونا هستیم پایش دمای بدن افراد هنگام ورود انجام می پذیرد. این کار را می توانیم با استفاده از دوربین های حرارتی که قابلیت اتصال به روتر دارد انجام داد و هوشمند سازی پروژه های ساختمانی را کامل نمود.

 

توپولوژی هوشمند سازی پروژه های ساختمانی

هوشمند سازی پروژه های ساختمانی

 

مزایا

  • نصب آسان اجازه استفاد از زیرساخت یکسان برای چند سایت مختلف بدون در نظر گرفتن موقعیت را می دهد.
  • اتصال سریع و مطمئن به وسیله دو مودم LTE Cat 6  فراهم شده که به صورت هم زمان کار می کنند همچنین امکان استفاده از ویژگی load balancing وجود دارد.
  • ذخیره امن داده های دوربین مداربسته خارج از محل سایت.
  • ابزار ردیابی آنی با استفاده از فناوری بلوتوث.
  • سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا امکان دسترسی به داده هایی مانند ساعت کاری کارمندان، موقعیت مکانی ابزار و تجهیزات، ضبط فیلم، پیکربندی، به روزرسانی و رفع عیب از راه دور و در هر نقطه ای از دنیا را فراهم می آورد.

چرا تجهیزات شبکه تلتونیکا؟

بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا تجربه طولانی مدت در کار با صنایع مختلف در دور دنیا از جمله صنعت ساخت و ساز دارد. داشتن این تجربه و اینکه می دانیم چه تولید می کنیم ما را توانمد ساخته است تا ساده ترین روشی که قابل نصب، مطمئن، امن و اقتصادی باشد را در اختیار قرار دهیم. علاوه بر این کار کردن با پروژه های مختلف دانشی را که مورد نیاز برای جلوگیری کارآمد از مشکلات احتمالی قبل از وقوع است را فراهم کرده است، همچنین مقدار زیادی از زمان و هزینه با اجرایی کردن فرآیندها از طریق به کارگیری تجهیزات شبکه تلتونیکا ذخیره می گردد.

دستگاه ویژه برای این راهکار: RUTX12, TSW100

دستگاه پیشنهادی برای این راهکار: RUTX11