نظارت هوشمند نیروگاه خورشیدی با گیت وی سلولار

نظارت هوشمند نیروگاه خورشیدی با گیت وی سلولار 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

گیت وی سلولار جهت نظارت هوشمند بر نیروگاه خورشیدیرشد سیاسی و اقتصادی جهانی باعث تقاضای منابع انرژی جایگزین شده است. انرژی خورشیدی در میان سایر منابع انرژی تجدیدپذیر پیشتاز بوده و طبق برآوردهای آژانس بین المللی انرژی در پنج سال آینده بر رشد نیروگاه خورشیدی افزوده خواهد شد. با توجه به رشد قدرت های اقتصادی جهان مانند هند ، چین و اتحادیه اروپا  تمرکز زیادی بر گسترش انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد. انرژی خورشیدی بدون شک یکی از منابع اصلی انرژی آیندگان خواهد بود.

نیروگاه خورشیدی چیست؟

نیروگاه خورشیدی متشکل از زیرساخت های پیشرفته ای است که با هماهنگی کامل کار می کنند تا بتوانند تولید برق را به حداکثر برسانند. اجزای اصلی نیروگاه خورشیدی عبارتند از صفحات خورشیدی ، اینورترها ، کنترل کننده های و سیستم های انتقال یا ذخیره انرژی. برای اطمینان از حداکثر بهره وری و در دسترس بودن ، باید بر عملکرد نیروگاه خورشیدی نظارت شود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز مرتب کار می کند و میزان تولید برق در مقادیر قابل قبول است و بدین شکل آسوده خاطر باشیم که سرمایه گذاری انجام شده سودآور است.

علاوه بر این ، نظارت از راه دور برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ضروری است ، مانند تعویض قطعه یا تمیز کردن صفحه خورشیدی  مورد نیاز نیروگاه برای به حداکثر رساندن عملکرد طولانی مدت. نیروگاه خورشیدی به دلیل اشغال زیاد زمین بیشتر در مناطق دور افتاده قرار دارند. مکان های دوردست و خارج از مناطق شهری نظارت نیروگاه خورشیدی را به چالش می کشد چرا که اینترنت سیمی به ندرت در مکان های کارخانه تولید انرژی خورشیدی در دسترس هستند.

راهکار

چطور میتوانیم بر نیروگاه خورشیدی از دور نظارت داشته باشیم؟

توپولوژی فوق یک راه حل کلاسیک ساده برای نظارت از راه دور با استفاده از یک گیت وی سلولار  در هسته اصلی آن است. کنترل کننده خورشیدی مانند مغز نیروگاه خورشیدی است و به طور کلی قادر است داده های سیستم را از طریق پروتکل های صنعتی مانند Modbus TCP انتقال دهد. بسته به اندازه نیروگاه خورشیدی ، کنترل کننده های شارژ خورشیدی زیادی برای ردیابی داده های تولید برق از مجموعه ای از صفحات خورشیدی طراحی شده اند.

بهترین روش برای تفسیر این داده ها استفاده از بستر اینترنت اشیا ابری است که در آن داده ها جمع شده و همراه با  شاخصه های عملکردی و پیشنهادهایی برای تعمیر و نگهداری به اپراتور ارائه می شوند. گیت وی سلولار TRB140 به دلیل قابلیت اتصال سلولار، ایمنی و قابلیت اتصال از طریق 4G LTE و استفاده آسان از رابط کاربری ، که نیاز به آموزش تخصصی ندارد ، برای این مورد استفاده ای محبوب است. علاوه بر این ،گیت وی سلولار TRB140 شامل ویژگی های پیشرفته RutOS ، مانند چندین سرویس VPN ، پروتکل های صنعتی ، شبکه و مدیریت از راه دور (Modbus TCP ، MQTT و موارد دیگر) است.

مزایای استفاده از گیت وی سلولار TRB140

  • افزایش مقیاس آسان – با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) می توانید تعداد نامحدود گیت وی سلولار TRB140 را در چند دقیقه پیکربندی کنید.
  • کم مصرف – گیت وی TRB140 هنگام انتقال داده در حداکثر سرعت فقط از 2W و در حالت استراحت و تنها با اتصال فعال داده فقط 0.4W انرژی استفاده می کند.
  • مدیریت آسان – با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) می توانید تمام گیت وی ها را با جدیدترین سیستم عامل به روز نگه دارید و آنها را از هرجایی به راحتی  کنترل کنید – حتی بدون IP عمومی!
  • طراحی صنعتی – گیت وی سلولار TRB140 دارای پوشش آلومینیومی محکم، پشتیبانی از دامنه وسیعی از ولتاژ ورودی (9-30 VDC) و دامنه عملکرد گسترده ای از -40 درجه سانتیگراد تا 75 درجه سانتیگراد است که حتی در اکثر شرایط چالش برانگیز گزینه ای ایده آل است.

چرا تلتونیکا

بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا به طور مستمر در حال توسعه سخت افزارهای ارتباطی خود است تا آنها را همواره امن، قابل اعتماد و با کاربری آسان نگه دارد. گیت وی سلولار TRB140 نتیجه تجربه ما در پروژه های مختلف مرتبط با تولید انرژی است که چالش های ارتباطی آنها را مرتفع نموده است.

محصول ویژه برای این راهکار: TRB140

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT240, RUT950, RUT955, TRB142, TRB145, TRB245, TRB255