نظارت بر سیلو ذخیره غلات از راه دور با گیت وی صنعتی تلتونیکا

نظارت بر سیلو ذخیره غلات از راه دور با گیت وی صنعتی تلتونیکا 1080 1080 تلاش توسعه نیک آریا

نظارت بر سیلو ذخیره غلات

پیش بینی می شود بازار ذخیره سازی غلات رشد  6.4٪ تا سال 2025 را تجربه کند.علت این رشد تقاضا مربوط به افزایش جمعیت، رشد اقتصادی و افزایش پرورش دام است این تقاضای بیشتر  منجر به افزایش بهره وری و رشد تعداد سیلوها شده است. اگرچه به دلیل رکود اقتصادی ناشی از شیوع COVID-19 ، شاهد کاهش موقتی در بازار جهانی غلات بودیم ، اما انتظار می رود که رشد بازار از سال 2021 بهبود یابد و با ظرفیت کامل رشد کند و به 1305.3 میلیارد دلار در سال 2023 برسد. مدیریت دیجیتالی و نظارت بر سیلو ها از راه دور راه حلی است که بسیاری در جستجوی آن هستند تا از هزینه ها و خطای نیروی انسانی جلوگیری کرده و بهره وری را افزایش دهند چرا که هزینه اشتباهات انسانی امروزه بیش از حد بالا است.

 

چالش

ذخیره دانه ها به مخازن بزرگ نگهداری غلات نیاز دارد. مهم است که هنگام پر شدن سیلوها نظارت کافی را داشته باشیم تا امکان برنامه ریزی و تداوم کار همواره فراهم باشد. بارگیری و تخلیه مخازن ذخیره سازی نیازمند کنترل و نظارت است چرا که اگر در این مراحل دقت کافی به خرج داده نشود می توان انتظار خسارت مالی بالایی را داشت.

شاخصه های مهم برای نظارت بر سیلو ها کنترل دما و رطوبت غلات است. این عوامل برای ذخیره ایمن غلات ضروری است ، زیرا بیشترین هدر رفت ناشی از شرایط نامناسب ذخیره سازی است. هرچه سریعتر نوسانات این شاخصه ها از حالت معمول زودتر تشخیص داده شود ، ضررهای کمتری حادث می شود. اتوماسیون فرآیندهای همیشه کنترل بیشتری را ایجاد کرده و با افزایش سرعت رشد کسب و کارها ، تقاضا نیز برای اتوماسیون و روشهای نظارت کارآمدتر بالاتر رفته است.

 

راهکار

گیت وی صنعتی TRB141 را می توان در هر واحد ذخیره سازی غلات استفاده کرد و از طریق ورودی و خروجی های I/O سنسورها را به آن متصل نمود. این سنسورها می توانند اطلاعات مربوط به پر بودن ، دما و رطوبت مخازن را جمع آوری کنند. سپس تمام داده ها از طریق پروتکل MQTT به سیستم مدیریت مرکزی منتقل شوند. مثلا وقتی کانتینرها تا 50٪ یا 75٪ ظرفیت خود پر شوند، سنسور سیگنالی را به گیت وی صنعتی ارسال می کند و سپس اعلانی توسط پیامک یا ایمیل ارسال می شود. این موضوع امکان را برای برنامه ریزی و نظارت بر سیلو فراهم می کند و از خرابی های آتی جلوگیری می کند.

در ضمن سنسورهای دما و رطوبت نیز پارامترهای مربوط به خود را اندازه گیری می کنند تا فرآیند نظارت بر سیلو تکمیل گردد. در صورت عبور از مقادیر از پیش تعیین شده ، سنسور این اطلاعات را به گیت وی صنعتی سلولار می فرستد ، که به نوبه خود از طریق پیام کوتاه یا ایمیل سیستم را مطلع می کند و سیستم تهویه را برای تنظیم تحریک می کند. تمام این اندازه گیری ها از طریق سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) نیز قابل انجام است و می توان فرآیند کنترل و مدیریت را از راه دور نیز انجام داد.

 

مزایا

  • مدیریت از راه دور – عدم نیاز به جا به جایی به محل جهت اندازه گیری و خوانش پارامترها
  • اتصال مطمئن – اتصال مطمئن با LTE Cat1 حتی در مناطق دور از دسترس و روستایی
  • نصب آسان – این گیت وی صنعتی طراحی کوچک و وزن سبکی دارد و مصرف انرژی آن نیز پایین است و این امر موجب می شود نصب آن در هر جایی به آسانی انجام شود.
  • استحکام – قاب آلومینیومی گیت وی TRB141 بسیار مستحکم بوده و دارای امکان نصب بر روی ریل DIN می باشد.
  • I/O – گیت وی TRB141 دارای ورودی و خروجی های متعدد برای سنسورها و کنترل می باشد.

چرا تجهیزات شبکه تلتونیکا

تلتونیکا گیت وی صنعتی به صرفه ای را پیشنهاد می کند که تمام خواست های مورد نیاز پروژه هایی مانند نظارت بر سیلو و موارد مشابه را برآورده می سازد. ورودی و خروجی های متعدد و میکرو یو اس بی اتصال سنسورهای مختلف را ایجاد می کند. اتصال LTE Cat1 اتصالی پایدار در خارج از مناطق شهری را فراهم می کند. امکان مدیریت از راه دور زمان و هزینه مربوط به سفر به محل ذخیره سازی را به علت کاهش قطعی ها و افزایش تنظیمات کاهش می دهد.

 

محصول ویژه برای این راهکار: TRB141

محصول پیشنهادی برای این راهکار: TRB245, TRB255, RUT955