مدیریت از راه دور دکل های مخابراتی

مدیریت از راه دور دکل های مخابراتی 1080 1080 تلاش توسعه نیک آریا

مدیریت از راه دور دکل های مخابراتی با روتر مخابراتی

بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده توسط GSMA بیش از 5.2 میلیارد مشترک موبایل و بیش از 9 میلیارد اتصال موبایلی در سراسر دنیا وجود دارد. این اعداد شامل مشترکین اینترنت اشیاء سلولار نیز می شود و با توجه به دیجیتالی شدن دنیا این اعداد مداوم در حال افزایش می باشد. از آنجا که مشترکین و سرویس دهندگان در حال رشد هستند نیاز به ایستگاه های دکل های مخابراتی به سرعت در حال افزایش است.

چالش

با گسترش بازار اینترنت دکل های مخابراتی بیشتری در مناطق دوردست احداث شده است. برای برق رسانی به زیرساخت های دکل های مخابراتی در مناطق دور دست ممکن است ده ها و یا صد ها کیلومتر کابل برق مورد نیاز باشد. به همین دلیل ایستگاه های مخابراتی و اجزای دیگر آن  معمولا با ترکیبی از ژنراتورهای دیزلی و سیستم برق اضطراری (UPS) کار می کند.

علاوه بر این دکل های مخابراتی مستقل، گرانقیمت و قابل کنترل از راه دور می باشند، ایستگاه های مخابراتی دارای دوربین های نظارتی برای مسائل امنیتی، موانع کنترلی برای دسترسی و سیستم های کنترل مدیریت سایت جداگانه هستند. تمام این اجزا باید کنترل و پایش گردند. به علت طبیعت این ایستگاه ها که در مناطق خارج از شهر و دوردست واقع هستند در موارد نادری اتصال اینترنت به صورت کابلی در دسترس است. تخمین زده می شود بیش از 6.5 میلیون ایستگاه مخابراتی در سراسر دنیا وجود داشته باشد، پایش و کنترل از راه دور زیرساخت ها به نظر می رسد تنها راه معقول باشد، چالش در اینجا کاملا واضح است تامین دسترسی امن و مطمئن بدون هیچ زیرساخت کابلی.

راهکار

ایستگاه های دکل های مخابراتی زیرساخت پیچیده ای دارند و عناصر متعددی را شامل می شوند بیشتر این اجزا مستقیما به کنترلر سایت متصل می شوند که مشترکا پایش شده و اجازه کنترل همه چیز را با استفاده از تنها یک پلتفرم می دهد. این کنترلر ها نیازمند آن هستند که به اینترنت متصل شوند، مشتریان تلتونیکا از روتر مخابراتی سلولار RUTX11 برای برقراری اتصال امن و ایمن استفاده می کنند که اتصال به اینترنت را از طریق 4G LTE برای کنترلر های سایت تضمین می کند.

مدیریت از راه دور دکل های مخابراتی با روتر مخابراتی

روتر مخابراتی RUTX11 امکان کار با دو سیم کارت را دارد که استفاده از آن را قابل اعتماد تر می کند. استفاده از روتر مخابراتی RUTX11 امکان دسترسی و کنترل از راه دور و مدیریت ایستگاه های مخابراتی متعدد را از طریق تنها یک مرکز مخابراتی فراهم می کند. همچنین این روتر سلولار حرفه ای دارای اترنت گیگابایت و وای فای است که امکان اتصالات دیگر مانند دوربین های نظارتی و اکسس کنترل ها را فراهم می کند.

علاوه بر این هر شرکتی که کار تعمیر و نگهداری انجام می دهد در زمان بروز مشکل باید از جانب سیستم هشدار و اعلان دریافت نماید. در این موارد تمامی سیستم با استفاده از نرم افزار مدیریت سایت، از راه دور کنترل شده و روتر مخابراتی ما نیز با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) کنترل می گردد. سیستم RMS تضمین می نماید روتر سلولار RUTX11 آخرین آپدیت های نرم افزاری را دریافت نموده و هشدارها و گزارش های لازم را دریافت کند.

مزایا

  • قابل اطمینان – روتر مدل RUTX11 دارای دو سیم کارت است بدین معنی که می توانید از دو اپراتور مختلف برای بهترین اتصال اینترنت استفاده کنید.
  • رابط بی سیم – روتر سلولار مدل RUTX11 دارای وای فای 2.4 و 5 گیگا هرتز است است که که پیمانکاران را قادر می سازد برای تجهیزات مختلف بدون سیم کشی اینترنت فراهم آورد.
  • کنترل از راه دور – روتر تلتونیکا به عنوان یک درگاه بین کنترلر و سیستم نرم افزاری برای کنترل و مدیریت عمل می نماید.
  • پیکربندی (کانفیگوراسیون) از راه دور – داشتن سایت های مخابراتی یک کابوس وحشتناک برای صاحبان و مدیران آنها است. اما با استفاده از RMS می توانید تمامی روترهای تلتونیکا را یک جا پیکر بندی کنید و از عیوب بدون حضور در محل مطلع شوید.

چرا تلتونیکا

روتر مخابراتی مدل RUTX11 تلتونیکا پیشرفته ترین روتر سلولار صنعتی بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا است و از فلسفه طراحی محصولات ما یعنی امن، مطمئن و استفاده آسان پیروی می کند. این روتر مخابراتی قدرتمند بوده و به سادگی نصب واستفاده می شود همچنین این روتر سرعت انتقال داده سلولار بالایی برای چندین دکل مخابراتی را دارا می باشد. همچنین این روتر با سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا همخوان بوده و امکان مدیریت و پایش دستگاه های تجهیزات شبکه تلتونیکا را به راحتی و از راه دور فراهم می آورد.

 

محصول ویژه برای این راهکار: RUTX11

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT955, RUT950