اینترنت برای خودروی پلیس

اینترنت برای خودروی پلیس 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

ارتباط اینترنتی خودروهای پلیس

در زمان بروز حوادث و تصادفات نیروی انتظامی و پلیس اولین نهادی هستند که در محه حادثه حاضر شده و پاسخگو می باشند. نیاز به توضیح نیست که ساده سازی و موثر نمودن این شغل در کوچکترین جزئیات ممکن و تامین بهترین تجهیزات برای انجام ماموریت ها به بهترین شکل چه میزان مهم است. شکل و ساختار ماشین های پلیس طی سالیان اخیر با گسترش اینترنت اشیاء بسیار تغییر کرده است. دیجیتالی شدن ، استفاده از فناوری و اینترنت برای خودروی پلیس ضمن کمک به افزایش بازده عملیات افسران پلیس به طور همزمان پاسخگویی و امنیت آنها را نیز افزایش می دهد. در عین حال باید در نظر داشت فناوری بدون ارتباط امن و مطمئن کمک کننده نیست و دست یافتن به آن در یک خودرو در حال حرکت می تواند پیچیده باشد.

چالش

خودروهای پلیس بسیار از خودروهای سواری معمولی متفاوت است، این خودروها شامل تجهیزات و فناوریهای مختلفی هستند که همگی نیاز به اتصال به وای فای، اترنت و شبکه تلفن همراه را دارند. پلاک خوان، دوربین های داخلی و خارجی، تبلت، لپ تاپ و پرینتر همگی نیاز به اتصال به اینترنت و مرکزه داده پلیس را دارند تا بتوانند به صورت امنی داده ها را ارسال و دریافت کنند. خودرو پلیس مدام در حال حرکت و جا به جایی است، گاهی اوقات در موقعیتی قرار دارد که ارتباط اینترنتی به خودروی پلیس ضعیف بوده لذا تنها استفاده از یک اپراتور تلفن همراه گزینه مناسبی نیست و ارتباط پشتیبان یک ضرورت است. یک وسیله نقلیه در حال حرکت برای دستگاه لرزش ایجاد می کند بنابراین دستگاه می بایست کاملا محکم باشد و در دماهای سرد و گرم به خوبی عمل نماید.

راهکار

روتر مدل RUT950 اتصال اینترنت 4G LTE برای خودروی پلیس را فراهم می کند. این روتر عملکرد دو سیم کارتی را دارا است که اجازه می دهد از سیم کارت دو اپراتور مختلف استفاده کنید تا در حالتی که سیگنال یکی از سیم کارت ها ضعیف است به دیگری سوئیچ نماید. مشخصه PDN بر روی سیم کارت اولیه اینترنت را به بخش معمول و خصوصی  LTE تقسیم می کند و اجازه می دهد دسترسی به مرکز داده پلیس و کارکردهای خاص از طریق LTE خصوصی انجام پذیرد.

ارتباط اینترنتی خودروهای پلیس

 

پلاک خوان از طریق اتصال اترنت (کابل شبکه) مستقیما به روتر متصل شده و به وسیله TCP/IP ارتباط برقرار می کند. این موضوع موجب تعامل پایدار با مرکز داده پلیس شده و تمامی ترافیک ها را پایش می نماید. اگر سیستم تشخیص دهد که خودرویی قانون شکنی کرده است، افسر پلیس هم می تواند آن را متوقف کند یا این مساله را به سیستم واگذار نماید تا به صورت خودکار جریمه صادر نماید.

تبلت ها هم می توانند از همان روتر و از طریق شبکه اینترنت از پیش تنظیم شده اینترنت دریافت نمایند. در فضای باز تا فاصله حدود 100 متر این امکان برای افسران پلیس وجود دارد تا گزارش ها را تکمیل نمایند، عکس های خود را بارگذاری کنند و زمان خود را برای کاغذبازی ها کاهش دهند.

دوربین داخلی و خارجی به ثبت کننده تصاویر شبکه (NVR) از طریق کابل اترنت (شبکه) متصل شده و می تواند تا یک هفته فیلم های ضبط شده را ذخیره نماید. دوربین جلو بر جمع آوری مستندات است و دوربین داخلی برای جلوگیری از هرگونه کوتاهی و فساد اداری استفاده می شود.

لب تاپ نیز از طریق کابل اترنت (کابل شبکه) به روتر سلولار متصل شده و به وسیله TCP/IP ارتباط برقرار می نماید بدین صورت بررسی اطلاعات مرکز داده امکانپذیر شده و موجب یکپارچه شدن پایش خودکار و راهکار گزارش دهی ای می شود که توسط پلاک خوان ها ارائه می شوند.  سیستم توسط رمزگذاری سرتاسری و Open VPN امن شده است و گذرواژه وای فای و روتر سلولار به صورت دوره ای تغییر می یابد. سیستم مدیریت از راه دور برای گزارش های مربوط به مصرف داده، پیکربندی از راه دور، به روز رسانی خودکار فریمور و اعلان ها استفاده می شود.

مزایا

  • یک روتر برای تمامی راهکار – روتر مدل RUT950 مواردی مانند 4G LTE، WiFi  و اتصال از طریق کابل را برای تمامی دستگاه هایی که در این راهکار معرفی شده است را فراهم می آورد.
  • امنیت –  استفاده از VPN و رمز گذاری سرتاسری امنیت سیستم را تضمین می نماید. تغییر دوره ای گذرواژه شبکه وای فای را از ورود مهمانان ناخواسته در امان نگه می دارد.
  • مطمئن – اتصال 4G LTE با دو سیم کارت برای پشتیبانی این اطمینان را ایجاد می کند که تجهیز همواره به اینترنت متصل می ماند.
  • استحکام – روتر مدل RUT950 دارای قاب آلومینیومی است و در دمای -40 تا 70 درجه سانتی گراد کار می کند.
  • فرآیند خودکار – زمانی که روتر متوجه شود خودرو پلیس به ایستگاه پلیس بازگشته است داده ها به صورت خودکار به سرور  پلیس بارگذاری می شوند، در زمان صرفه جویی شده و نیاز به مشارکت هیچکس نیست.
  • مدیریت از راه دورسیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) اجازه گزارش گیری، پیکربندی از راه دور، به روزرسانی خودکار فریمور و اعلان ها را داده تا و امکان مدیریت تمامی روترهای ناوگان را بدون اتصال فیزیکی فراهم می نماید.

چرا تجهیزات شبکه تلتونیکا

روتر مدل RUT950 با سیستم مدیریت از راه دور راهکاری است که توسط بسیاری از نیروهای پلیس در سراسر جهان اینترنت برای خودروی پلیس را فراهم کرده است. این روترها در سناریوهای بحرانی استفاده شده و به دلیل مطمئن بودن، ویژگی های امنیتی و سادگی استفاده قابل اعتماد بخش خصوصی و دولتی است.

 

محصول ویژه برای این راهکار: RUT950

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT955, RUTX11, RUTX12