ارتباط پست ها و ایستگاه های هوشمند توزیع برق با گیت وی شبکه تلتونیکا

ارتباط پست ها و ایستگاه های هوشمند توزیع برق با گیت وی شبکه تلتونیکا 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

کنترل پست برق با TRB142

بازار برق و انرژی یکی از حیاتی ترین بخش های صنعت است که زندگی امروزه ی مارا ممکن می سازد و این بازار نیازمند توسعه و نوآوری مداوم برای کارایی بهتر و دسترسی همیشگی دارد. در عصر دیجیتالی شدن صنعت اینترنت اشیاء جنبشی برای اتصال و کنترل بیشتر صنایع و صنعت انرژی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

چالش

زیرساخت های صنعت برق در دو بخش تولید و انتقال می باشد. نیروگاه های بخاری، گازی، زغال سنگی، هسته ای، تجدید پذیر و … همگی الکتریسیته را تولید کرده و با استفاده از شبکه توزیع و از طریق ایستگاه های ولتاژ بالا، متوسط و پایین نهایتا به خانه ها و محل های کار در سراسر دنیا می آورد. تمامی مراحل تولید و توزیع می بایست از نزدیک کنترل و پایش شده تا این اطمینان را ایجاد کند زیرساخت ها، برق کافی را به میزان کافی تولید کرده و آن را با بازدهی مناسب در شبکه توزیع می نماید. همه اینها اتفاق نمی افتد مگر اینکه همه اجزا شبکه به صورت متمرکز متصل و کنترل شوند و از طریق مهندسان کارآزموده و سیستم های SCADA پیشرفته پایش گردند.

پست های برق شبکه اتوماسیون پیچیده ای دارند که از طریق کنترلر ایستگاه مدیریت می شوند. برای فعال کردن شبکه هوشمند همه چیز باید به وسیله اینترنت به سیستم SCADA متصل شوند. حتی زمانی که اتصال به وسیله اینترنت کابلی برقرار است غیر ممکن است  کارکرد صد در صدی مورد نیاز برای کنترل زیرساخت های توزیع و تولید فراهم باشد.

کنترل پست برق با گیت وی TRB142

راهکار

با ظهور اینترنت 4G LTE پیمانکاران و اپراتورهای حوزه انرژی در سراسر جهان متوجه شدند راهکارهای مبتنی بر دستگاه های مخابراتی سلولار مانند گیت وی (درگاه) و روتر برای سیستم پیچیده ایستگاه های برق مطمئن ترین راه اتصال و بهترین شیوه دسترسی را پیشنهاد می کند. در بسیاری از موارد کنترلر های ایستگاه ها به روز نیستند بدین معنی که از رابط های سریالی برای ارتباط استفاده می کنند مانند RS232. گیت وی شبکه TRB142 یک گیت وی سلولار 4G LTE Cat1 بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا است که می تواند تجهیزات قدیمی را از طریق رابط سریالی متصل نموده و اتصال را بوسیله پروتکل های صنعتی و شبکه متنوعی مانند Modbus RTU و MQTT برقرار نماید. این دستگاه ها همچنین دارای عملکردهای امنیتی فریمور مانند فایروال و چندین سرویس پشتیبانی شده VPN هستند.

علاوه بر این گیت وی شبکه TRB142 می تواند بدون هیچ دخالتی از سمت اپراتور مشکلات مربوط به عملکرد و اتصال را شناسایی کرده و بخش های جداگانه درگاه را ریبوت نماید تا سرویس های دستگاه به صورت خودکار بازیابی شود. در نهایت گیت وی شبکه سلولار TRB142 می تواند به سادگی از فرسنگ ها دورتر به راحتی با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا کنترل شود. این دستگاه نه تنها می تواند گزارش ها و اعلان های سفارشی سازی شده دریافت نماید بلکه در ضمن می تواند دسترسی مستقیم به کنترلز ایستگاه برق را با استفاده از TRB142 حتی بدون IP عمومی فراهم نماید.

مزایا

  • گیت وی شبکه TRB142 به راحتی تنظیم و نصب می شود و نگهداری آن نیز بسیار راحت است و از پشتیبانی کامل سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا نیز برخوردار است. از آنجا که توسط سیستم RMS چندید دستگاه همزمان کانفیگور می شوند این دستگاه به راحتی جهت فعالیت های توسعه ای مناسب است.
  • این گیت وی شبکه قیمت بسیار مناسبی دارد، دارای اینترنت 4G LTE Cat1 پایدار است و برای برقراری ارتباط از طریق رابط های سریالی در جایی که سرعت انتقال داده ها پایین است طراحی شده است.
  • عملکرد فریمور پیشرفته پشتیبانی از صنایع، زیرساخت های شبکه و پروتکل های مدیریت از راه دور مانند Modbus RTU، MQTT ، DHCP، SNMP و مشخصه هایی مانند فایروال و خدمات VPN را شامل می شود.

چرا تلتونیکا

گیت وی شبکه TRB142 کارکرد پایدار و قیمت به صرفه ای دارد و مانند سایر تجهیزات بخش شبکه تلتونیکا که ممکن است پیچیده باشد از یک فلسفه طراحی پیروی کرده است. تجهیزات شبکه تلتونیکا قابل اعتماد، امن و کاربری ساده ای دارند. گیت وی سلولار صنعتی ما در هزاران بخش از زیرساخت هوشمند شبکه در سراسر جهان استفاده شده است و به عبارتی امتحان خود را پس داده است.

 

محصول ویژه برای این راهکار: TRB142

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT950, RUT955, TRB140