اتصال تلفن های ویپ با استفاده از روترهای تلتونیکا

اتصال تلفن های ویپ با استفاده از روترهای تلتونیکا 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

اتصال تلفن ویپ با روتر تلتونیکا

دو دهه پیش شرکتی به نام VocalTec محصولی را به بازار عرضه کرد که نقطه عطف تاریخی محسوب می شد، تلفن اینترنتی که امروزه مردم و شرکت ها آن را با عنوان تلفن ویپ-VOIP (Voice Over IP) می شناسند. این فناوری این امکان را می دهد تا اینکه از اینترنت نه تنها برای بازدید از وبسایت ها و به اشتراک گذاری فایل ها استفاده کنید بلکه موجب می شود تلفن ها، ماشین های فکس و سایر دستگاه ها از اینترنت یکسان برای ارتباطات تلفنی استفاده کنند و دیگر نیازی به خطوط تلفن قدیمی نباشد. بر اساس آمار بازار تلفن ویپ-VOIP در اروپا در سال 2017 بیش از 14 میلیارد دلار بوده است

چالش

بازار تلفن اینترنتی به سرعت در حال توسعه است. معمولا تلفن ویپ به خاطر سادگی در پیاده سازی، قابلیت افزایش مقیاس و قیمت های جذاب در کسب و کارها به کار گرفته می شود و پیمانکاران نیز بر روی خط تلفن های قدیمی دیگر سرمایه گذاری نمی کنند و سیستم تلفن ویپ اولین گزینه برای ارتباط است. بعضی از دفاتر کار تعدادی کمی تلفن آی پی دارند اما بسیاری از کسب و کارها نیز صدها تلفن آی پی در یک مکان دارند. جزء کلیدی همه راهکارهای مربوط به بهره برداری از تلفن های ویپ دسترسی به اینترنت است، اینترنتی که بتواند قابل اعتماد، پایدار و امن باشد. در بیشتر مواقع کسب و کارها از اینترنت کابلی استفاده می کنند در حالی که توسعه این زیرساخت می تواند زمان و سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای را ببرد. افزایش تقاضا برای راهکارهای مبتنی بر اینترنت و تلفن ویپ -VOIP در بازارهای در حال ظهور مناطق روستایی و مکان های دور از دسترس ارائه دهندگان اینترنت یا همان ISP ها را به تقلا واداشته است تا برای سازمان های خصوصی و عمومی محلی زمان و هزینه صرف کنند. به این دلیل کسب و کارها در حال سرمایه گذاری بر روش های جایگزینی ارتباطی هستند و می خواهند از فناوری هایی بهره ببرند که قابلیت افزایش مقیاس داشته باشند، بتوان آنها را سریع اجرا کرد و قابل اطمینان باشند.

اتصال تلفن ویپ با روتر تلتونیکا

راهکار

در کسب و کارها دو فناوری معمول در رابطه با تلفن ویپ – VOIP وجود دارد. اولی از فناوری ATA (Analog Telephone Adapter) و دیگری از تنظیمات تلفن آی پی استفاده می کند. هر دو روش به خوبی کار می کنند، تنها تفاوت این است که با استفاده از تلفن آی پی شرکت ها نیاز به استفاده از ATA و تلفن های اولیه را ندارند.

عموما استفاده از تلفن آی پی ارجحیت دارد چرا که اجزای کمتری دارد و احتمال از کارافتادن به خاطر کارکرد نادرست اجزای آن کمتر است. هر چند اگر تلفن های آنالوگ استاندارد داشته باشید جایگزینی آن با تلفن های آی پی می تواند گران باشد. به هر حال هر دو روش نیاز به یک منبع اینترنت مطمئن دارند. برای تلفن ویپ در جاهایی که اینترنت کابلی در دسترس نیست یا گران است و یا اتصال آن قابل اعتماد نیست دستگاه های اتصال سلولار می توانند بهترین گزینه باشند. همانطور که در توپولوژی بالا نمایش داده شده است روتر مدل RUTX09 می تواند بهترین گزینه باشد چرا که این روتر سلولار دو سیم کارت برای اینترنت پشتیبان و تعداد 4 پورت اترنت گیگا بیت دارد که می توانید مستقیما آن را بعه تلفن آی پی یا آداپتور ATA وصل کنید. علاوه بر این روترهای شبکه و گیت وی های شبکه تلتونیکا مجهز به مکانیزم های امنیتی مشخصی هستند که امنیت سایبری مورد نیاز مشتریان سازمانی را با استفاده از گزینه های VPN متعدد، فایروال ها و ابزار جلوگیری از حمله تامین می کند. با استفاده از سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) شرکت ها می توانند کنترل کامل و پایش از راه دور هر کدام از روترهای تلتونیکا را در دفتر کار خود داشته باشند و هشدار و اعلان لازم را همراه با گزارش های وضعیتی برای دانستن اینکه چه میزان داده استفاده می گردد را دریافت نمایند.

مزایا

  • قدرتمند – روتر سلولار مدل RUTX09 دارای اینترنت 4G LTE Cat6 همراه با carrier aggregation و ظرفیت خروجی 300Mbps می باشد.
  • اتصال بدون قطعی – با عملکرد دو سیم کارت دستگاه روتر مدل RUTX09 روتر دو سیم کارت خواهد بود که اتصالی مطمئن برای مناطقی که یک اپراتور سلولار برای ارائه خدمات با مشکل روبرو است ایجاد می کند.
  • امنیت – فریمور روتر سلولار RUTX09 شامل چندین VPN و فایروال برای موارد امنیتی است.
  • سرعت در اجرا – روتر دو سیم کارت مدل RUTX09 کاملا با سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا سازگار است و به پیمانکاران اجازه می دهد تا تعداد نامحدودی از روتر ها را به راحتی از راه دور تنظیم و مدیریت کنند.

چرا تلتونیکا

ما در تجهیزات شبکه و اتصالات سلولار که مطمئن، امن و با استفاده آسان باشد متخصص هستیم. با داشتن همکارانی در بیش از 130 کشور تجهیزات شبکه تلتونیکا پیشینه ای عالی در معرفی تجهیزات برای برقراری اتصالات در مناطق پرچالش و کاربردهای حرفه ای دارد. سری RUTX در بردارنده سالیان تجربه در بخش تحقیق و توسعه است و بسیار مناسب برای کاربری های ویپ- VOIP و اتصالات در مناطق روستایی است.

محصول ویژه برای این راهکار: RUTX09

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT240, RUT950, RUTX11