اتصال آسانسور به اینترنت با روترهای تلتونیکا

اتصال آسانسور به اینترنت با روترهای تلتونیکا 1080 1080 تلاش توسعه نیک آریا

اتصال آسانسور به اینترنت

امروزه ما شاهد رشد فزاینده ای در توسعه شهری هستیم، مراکز خرید جدید، آسمان خراش ها، بیمارستان ها و مراکز اداری و تجاری همه جا ساخته شده اند. همه این ساختمان ها چیزهای مشترک زیادی دارند اما مهمترین چیز در بین آن ها آسانسور است. بر اساس آمار اندازه بازار آسانسور در سال 2018 از 90 میلیارد دلار فراتر رفت و پیش بینی می شود حجم این بازار تا سال 2026 به 135 میلیارد دلار برسد و این بدان معنی است که هر روزه تعداد زیادی آسانسور باید نصب و نگهداری شوند. در طی سال های اخیر مفهوم اینترنت اشیاء و اینترنت اشیاء صنعتی در حال گسترش بوده و اتصال آسانسورها به اینترنت نیز در حال تبدیل شدن به یک امر لازم است.

چالش

زمانی که سازنده یک آسانسور را می سازد کار آسانسورها به پایان نمی رسد، مشاغل تخصصی دیگری نیز هستند که کار نصب و راه اندازی آنها را انجام می دهند و مشاغلی نیز از این آسانسورها نگهداری می کنند. در بعضی از کشورها و یا شهرها سیاست هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر کسی در آسانسور گیر افتاد شرکتی که مسئول نگهداری آسانسور است تنها یک ساعت فرصت دارد که مشکل را برطرف نموده و افراد را بیرون بیاورد، در نتیجه تعمیرات باید شبانه روزی در طول هفته برقرار باشد.  شاخصه های حیاتی آسانسور در این مورد عبارتند از قابل اطمینان بودن، امنیت و پایش و کنترل از راه دور کل سیستم که شامل آسانسور، تلفن اضطراری، سنسور تشخیص دود، دوربین مدار بسته و صفحه کنترلی می شود. اکثر این اجزا نیازمند اتصال اینترنت امن و قابل اطمینانی هستند که توسط یک روتر سلولار (روتر سیم کارت دار متصل به اینترنت) تامین شده باشد. روتر سلولار به صورت یک دروازه بین مرکز کنترل و کل سیستم عمل می کند. حال چگونه اتصال آسانسور به اینترنت با استفاده از روتر صنعتی سلولار فراهم می شود.

اتصال آسانسور به اینترنت

راهکار

توپولوژی فوق اجزای اصلی کل راهکار اتصال آسانسور و اجزای آن به اینترنت را نشان می دهد. در این راهکار تلفن اضطراری، صفحه کنترل، سنسور تشخیص دود و دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار گرفته اند، در صورت از کار افتادن هر یک از اجزا شرکت نگهدارنده می تواند به سرعت مشکل را برطرف نماید. شرکت های تعمیر و نگهداری برای بهینه کردن عملیات های کاری خود و کم کردن از حضور فیزیکی و سفر به مناطقی که آسانسورها در آنجا کار گذاشته شده اند عمدتا در موضوع امنیت و قابل اطمینان بودن آسانسورها سرمایه گذاری می کنند. راهکاری که در توپولوژی نشان داده شده است در صورتی که اتصال اینترنت پایدار و امنی برایش فراهم نشده باشد محکوم به شکست خواهد بود.

تمامی اجزای نشان داده شده می توانند به روتر سلولار صنعتی RUTX09 متصل شوند این روتر مجهز به اینترنت 4G LTE Cat6 و دو سیم کارت است که اتصال مطمئن در زمان بروز مشکل را ایجاد می کند. همچنین این دستگاه چهار پورت اترنت دارد که برای اتصال تمامی اجزای نشان داده شده در این راهکار مناسب می باشد. علاوه بر این این دستگاه از سیستم RutOS استفاده می کند که طراحی شده با چندین خدمات امنیتی مانند VPN های متعدد، فایروال و… می باشد. تمامی این عملیات می تواند به راحتی و از راه دور از طریق نرم افزار سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا کنترل و پایش شود.

مزایا

  • قطعی اینترنت – امکان استفاده از دو اپراتور سیم کارت برای پشتیبانی از اتصال آسانسور به اینترنت در زمان قطعی.
  • امنیت – محصولات ما توسط ISP های برجسته دنیا تست و اعتبارسنجی شده است.
  • استفاده آسان – روتر RUTX09 از RutOS استفاده می کند که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و به راحتی استفاده و تفهیم می شود.
  • هشدار و اعلان – اگر خطایی رخ دهد با کمک RMS می توانید مطمئن باشید که به سرعت هشدار و اعلان ها را دریافت کنید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

چرا تلتونیکا

روتر سلولار صنعتی RUTX09 یکی از آخرین محصولات ما است که دارای چهار پورت گیگابیت و دو سیم کارت می باشد. این محصول از فسفه ظراحی ما یعنی قابل اعتماد بودن، امن بودن و استفاده آسان پیروی می کند. مانند همه روتر ها و گیت وی های ما روتر RUTX09 با سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) سازگار بوده و امکان کنترل و پایش از راه دور را فراهم می آورد.

 

محصول ویژه برای این راهکار: RUTX09

محصول پیشنهادی برای این راهکار: RUT240, RUT950, RUTX11, RUTX12