ردیابی ساده و آسان تلتونیکا FMB920

ردیابی ساده و آسان تلتونیکا FMB920

ردیابی ساده و آسان تلتونیکا FMB920 324 324 تلاش توسعه نیک آریا

 ردیابی ساده و آسان 

امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های هوشمند، عبارت “ردیابی ساده و آسان” معنای جدیدی پیدا کرده است. از این رو، تنها دریافت و ارسال مختصات جغرافیایی پاسخ گوی نیاز مشتریان نمیباشد بلکه دستگاه باید بتواند به چندین نیاز به طور هم زمان پاسخ دهد. از ملاک های انتخاب ردیاب GPS، میتوان به خدمات جانبی دستگاه ها اشاره کرد.

چالش پیش رو:

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب و خرید ردیاب خودرو ساده میتواند قابلیت های جانبی آنها باشد که توسط شرکت ها به کاربران پیشنهاد میگردد. به همین دلیل نه تنها ویژگیهای سخت افزاری دستگاه مهم هستند بلکه سیستم عامل دستگاه و مشخصات آن نقش قابل توجهی را در فروش ایفا میکند.

از دیگر پارامتر های مهم، میتوان به مدت زمان مورد نیاز برای راه اندازی ردیابها  اشاره کرد. زیرا هر چه این مدت زمان کمتر باشد و بتوان تعداد دستگاه بیشتری را در کمترین زمان به صورت یکپارچه تنظیم و راه اندازی کرد، بهتر است.

راه حل تلتونیکا :

ردیاب های GPS Teltonika با یک سیستم عامل مشترک تولید شده اند و بطور مداوم با ویژگی های جدید در حال توسعه اند. استفاده هوشمند از این قابلیتها، امکانات مختلفی را برای کاربر ایجاد میکند که در مقایسه با سایر ردیاب های GPS با یک دامنه قیمت مشابه در بازار، مزیت های ارزشمندی را به ارمغان می آورد و آنها را برای راه حل های مختلف telematics مناسب مینماید.

مشخصات سخت افزاری ردیاب:

در مورد مشخصات سخت افزاری، همه ردیابهای تلتونیکا مجهز به آنتن GNSS با قدرت بالا برای تشخیص دقیق لوکیشن هستند. حافظه داخلی 128 مگابایتی الی 1 مگ این دستگاه ها، برای ذخیره داده ها در مناطقی که اتصال شبکه GSM در دسترس نباشد، در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی به روزرسانی سیستم عامل را امکان پذیر میسازد. اکثر ردیاب های تلتونیکا یک باتری پشتیبان داخلی دارند که در صورت جدا شدن غیر مجاز از برق، امکان کارکرد و ارسال هشدار را نیز داشته باشد.

راه حل های نرم افزاری ردیاب:

حال راه حلهای نرم افزاری تلتونیکا را بررسی مینماییم. برای اجرای ردیابی ساده و آسان، Teltonika data protocols، ابزار تجزیه و تحلیل data packet ها و نمونه source code ها تهیه شده است. برای کنترل آسان کل دستگاه ها، مشتریان میتوانند به صورت رایگان به سرویس FOTA WEB دسترسی داشته باشند. FOTA WEB ابزاری قدرتمند برای تنظیم دستگاه ها از راه دور و بروزرسانی سیستم عامل میباشد.

ردیاب ساده و ارزان FMB920 تلتونیکا به دلیل قیمت رقابتی، قابلیتهای هوشمند و کیفیت بالا یکی از محبوب ترین ردیابهای تلتونیکا محسوب میشود. مشتریان فقط باید دستگاه را تنظیم کنند، سیم کارت را وارد کرده و تنظیمات سرور را انجام دهند. با توجه به قابلیتهای گسترده و تنظیمات سیستم عامل، این دستگاه برای مشتریانی که نیازهای مختلفی دارند، بسیار مناسب است.

سیستم عامل ردیاب:

سیستم عامل اصلی این ردیابها میتواند از ویژگی های عمومی مانند حالت خواب، رانندگی پرخطر و از حالتهای مختلف جمع آوری داده پشتیبانی کند. همچنین دستگاهها بسته به نوع نصب، از حالتهای مختلف تشخیص روشن/خاموش بودن خودرو نیز پشتیبانی میکنند. این ردیاب از عملکردهای پیشرفته ای مانند Geofence (ژئوفنس) خودکار، تشخیص بکسل (حمل با جرثقیل)، رانندگی سبز، تشخیص تصادف، کیلومتر شمار مجازی، جدا شدن دستگاه از برق، اعلان های SMS و موارد دیگر برخوردار است. کاربر میتواند با استفاده از نرم افزار یا FOTA WEB به راحتی عملکرد مورد نیاز خود را فعال کرده و تنظیمات را مطابق با نیازهای مشتری تغییر دهد.

ردیابهای Teltonika از فناوری BLE پشتیبانی میکنند. که این ویژگی، قابلیت دستگاه ها را به میزان قابل توجهی گسترش میدهد. به عنوان مثال، اگر مشتری بخواهد داده های بیشتری را از وسایل نقلیه بدست آورد، میتواند از طریق دانگل OBDII بلوتوث داده هایی از قبیل مسافت پیموده شده، دور موتور، خطای موتور، سطح سوخت و … را بدست آورد. حالت پیشرفته BLE امکان پیکربندی BLE Beacons و سنسورهای مختلف (سنسور رطوبت ،سنسور دما، حرکت و غیره) را فراهم می آورد.

Teltonika پروتکلهای ارتباطی بلوتوث را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند نرم افزارهای خود را توسعه دهند و در زمان واقعی هشدار دریافت کنند و بسیاری از کارکردهای مفید دیگر را با ردیابهای خود انجام دهند.

توپولوژی ها :

ردیابی ساده و آسان با FMB920

مزایا:

نصب و راه اندازی آسان
پشتیبانی سیستم عامل از قابلیتهای پیشرفته
بلوتوث 4
مقرون به صرفه

ردیاب FMB920 :

Teltonika FMB920 یک ردیاب کوچک، هوشمند و ارزان با اتصال بلوتوث، آنتن داخلی GNSS و GSM و باتری پشتیبان است. FMB920 برای ردیابی وسایل نقلیه سبک در پروژه های telematics مانند: بیمه، اتومبیل های اجاره ای، بازیابی اتومبیل های مسروقه، خدمات ایمنی عمومی، حمل و نقل، تاکسی و موارد دیگر طراحی شده است. همچنین ورودی/ خروجی های موجود در دستگاه، موارد استفاده از دستگاه را گسترش می دهد.