سیستم پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها تلتونیکا RUT955

سیستم پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها تلتونیکا RUT955

سیستم پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها تلتونیکا RUT955 324 324 تلاش توسعه نیک آریا

پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها چگونه است؟ امروزه در صنعت حمل و نقل، به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای جدید مبتنی بر فناوری‌های به‌روز و پیشرفته در حال افزایش است. این روند  در کشور ما نیز کمابیش آغاز شده است و استفاده از سامانه‏‌های هوشمند حمل و نقل یا  ITS در کشور در حال رشد است. یکی از این سامانه‏ ها، ETC یا اخذ الکترونیکی عوارض است که نقش بسزایی در رفع مشکلات روش‌های سنتی اخذ عوارض (توقف-پرداخت-دریافت رسید) ایفا می ‌نماید. در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌‏ای در راستای توسعه آن در کشور صورت گرفته و باتوجه‌به  گستردگی امور و وجود عوامل و نهادهای مختلف درگیر  همچنان این اقدامات ادامه دارد. در ادامه مطلب از وب سایت تلتونیکا به بررسی اهمیت پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها می‌پردازیم.

پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها؛ چالش پیش رو

هنگام پرداخت عوارض صاحب وسیله نقلیه با خرید یک برچسب(Tag) و شارژ و چسباندن آن بر شیشه جلوی اتومبیل بدون توقف از ​دروازه ETC برای سیستم پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها عبور می‏‌نماید و  به‌صورت خودکار مبلغ عوارض از حساب آن کسر مي‏‌گردد.​ در این طرح نیاز به بستر اینترنت قابل اعتماد و بدون قطعی بیشتر  احساس می‌شود. با توجه به اینکه بیشتر اتوبان‌ها در محل‌هایی که دسترسی به اینترنت کابلی بسیار محدود است قرار دارند، استفاده از مودم- روتر‌های سلولار بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. هم می‌تواند به عنوان بستر اصلی اینترنت و هم به عنوان اینترنت پشتیبان استفاده شود و ارتباط مورد نیاز این سیستم ها را با مراکز داده برقرار کند. پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها با مودم – روترهای سلولار جهت تامین بستر اینترنت قوی آیان شده است.

توپولوژی

سیستم پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها

راه حل تلتونیکا در پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها

شرکت تلتونیکا به منظور ایجاد این بستر امن، روتر RUT955 و گیت وی صنعتی مدل TRB140  را پیشنهاد می‌دهد .

RUT955  با پشتیبانی از دو سیمکارت و قابلیت Automatic WAN Failover، می‌تواند قطعی اینترنت را به حداقل برساند. با استفاده از پورت های اترنت موجود در دستگاه، می‌توان دوربین هایCCTV  رامتصل نمود. همچنین به صورت لایو به تصاویر دوربین‌ها از راه دور و از طریق انواع VPN های پیکربندی شده روی دستگاه دسترسی داشت . TRB140 یک راه حل مقرون به صرفه است که با پشتیبانی از یک سیم کارت و پورت اترنت می‌تواند ارتباط با مراکز داده را به منظور کنترل پلاک ماشین‌ها و تخمین مقدار عوارض، انجام دهد. همچنین می‌توان این دستگاه ها  را به سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا (RMS) متصل نمود و به صورت یکپارچه و از راه دور مدیریت و پیکربندی کرد. راه حل تلتونیکا برای پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها استفاده از گیت وی صنعتی و روتر است.

سیستم پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها

مزایای استفاده از گیت وی صنعتی

در پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها استفاده از گیت وی صنعتی تلتونیکا مزایایی دارد که شامل اتصال به دوربین راه اندازی سریع و آسان و مقرون به صرفه بودن است. دیگر مزایا به شرح زیر هستند:

• Firewall، VPN، RMS و WAN Failover
• ارسال SMS و یا Email

آشنایی با روترRUT955

RUT955 روتر حرفه ای دارای دو سیم کارت  LTE Wi-Fi, cellularمی باشد. این روتر های صنعتی بسیار امن و قابل اعتماد هستند. مجهز به پورت های Ethernet  I/O, ، RS232، RS485 است. از GNSS (GPS)، Micro SD و رابطUSB  نیز پشتیبانی می‌کند.
https://teltonika-networks.com/product/rut955/

گیت وی صنعتی TRB140

TRB140 گیت وی حرفه ای دارای سیم کارت  LTE cellular می باشد. این گیت وی های  صنعتی بسیار امن و قابل اعتماد هستند. مجهز به یک  پورت  Ethernet و  Mini USB است و از انواع VPN به همراه الگوریتم های رمز نگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند.
https://teltonika-networks.com/product/trb140/

جمع‌بندی

در سامانه حمل و نقل و همچنین پرداخت عوارض هوشمند در بزرگراه ها استفاده از فناوری‌‌های به‌روز بسیار کمک‌کننده است. بهره‌مندی از روتر و گیت وب صنعتی همراه با امکانات به‌روز کمک می‌کند تردد وسایل نقلیه روان‌تر انجام شود. شرکت تلاش توسعه نیک آریا تنها نماینده رسمی تلتونیکا در ایران است که برای تهیه تجهیزات به‌روز می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت و از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.