شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000 (021)

جستجو
نقشه جی پی اس خودرو

نقشه جی پی اس خودرو چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانیم نقشه جی پی اس  خودرو چیست و طول و عرض جغرافیایی چه کاربردی دارد؟ هر جنبنده‌ای که از ماژول جی‌ پی ‌اس استفاده کند می‌تواند از امکانات ماهواره‌های مکان‌یاب که به سامانه موقعیت‌یاب جهانی GPS متصل هستند استفاده کند. با استفاده از جی ‌پی ‌اس می‌توانیم هر لحظه مکان دقیق خودروی خود را روی نقشه مشاهده کنیم. همچنین خودروی خود را به‌صورت آنلاین ردیابی کنیم که جزء مزایای نقشه جی پی اس خودرو محسوب می‌شود.

به تعریف ساده‌تر با استفاده از یک ماژول ردیابی و نصب آن روی خودرو بعد از شناساندن دستگاه روی سامانه‌ای که از آن خدمات می‌گیریم به نقشه‌های گوگل‌مپ متصل شده و نقطه خودمان را می‌بینیم. جی‌پی‌اس آنلاین است و تمامی اطلاعات را از 24 ماهواره می‌گیرد. کاربرد نقشه جی پی اس ماشین زیاد است؛ مثلا با توجه به درخواست ارگان‌های خصوصی و دولتی نصب جی‌پی‌اس خودرو بر روی خودروهای آتش‌نشانی، امدادی و خدماتی انجام‌شده که خوشبختانه با رضایت مشتریان همراه بوده است. نمایندگی تلتونیکا بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید و فروش محصولات تخصصی دارد و در تلاش برای توسعه تجهیزات و برآورده‌کردن انتظارات مشتریان است.

آشنایی با نقشه جی پی اس خودرو

یکی از لوازم ضروری برای سفر خصوصاً وقتی که به شهر جدیدی می‌روید جی پی اس یا موقعیت‌یاب است. حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که بخواهید آدرسی را حتی در شهر خودتان پیدا کنید؛ اما نمی‌دانید کجا هستید. نقشه جی پی اس خودرو، راه‌حلی است که برای حل تمام این مشکلات در اختیار عموم قرار گرفته است. جی پی اس یکی از ابزار‌هایی است که همه‌روزه از آن استفاده می‌کنیم و تمام گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری بسیار کاربردی هستند.

نصب جی پی اس خودرو به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی مسیریابی کنید و بهترین راه را برای رفتن به هر نقطه‌ای بیابید. جی پی اس یکی از بزرگ‌ترین اختراعاتی بود که در دهه 80 میلادی به هدف استفاده در صنایع نظامی ساخته شد و سال‌ها بعد برای عموم مردم قابل‌استفاده شد. موقعیت‌یاب‌ها ابزاری هستند که در تولید ردیاب‌ها کاربرد بسیاری دارند. ردیاب‌ها همگی نوعی موقعیت‌یاب هم هستند؛ اما موقعیت‌یاب‌ها فقط کارکرد ردیابی ندارند.

دانلود نقشه جی پی اس خودرودانلود نقشه جی پی اس خودرو

با‌توجه‌به پیشرفت تکنولوژی و اضافه‌شدن فناوری‌های به‌روز برنامه‌های زیادی برای دانلود نقشه جی پی اس خودرو وجود دارد. استفاده از نقشه جی پی اس برای ردیابی با گوشی و ماشین موقعیت‌یابی را راحت تر می‌کند.

انواع نقشه جی پی اس خودرو

به صورت کلی دو دسته از نقشه برای نمایش موقعیت مکانی یک شی وجود دارد:

  • نقشه تصویری
  • نقشه برداری

در نقشه تصویری تمام اطلاعات به‌صورت تصویری نمایش داده می‌شود با اینکه حجم تصاویر زیاد است؛ اما تمام تصاویر با نقشه جی پی اس خودرو نمایش داده می‌شود. در نقشه‌هایی که به‌صورت نقشه‌برداری هستند تمام تصاویر به‌صورت داده‌هایی چون مختصات جغرافیایی در دستگاه‌هایی چون ردیاب جی پی اس، جی پی اس گارمین و… نمایش داده می‌شود و باعث می‌شود که شما بتوانید داده‌هایی چون طول و عرض جغرافیایی را در نقشه‌برداری استفاده کنید.

در نقشه تصویری اگر شما روی تصاویر زوم کنید تصاویر بزرگ‌نمایی می‌شود؛ اما وقتی روی نقشه‌ای که به‌صورت نقشه‌برداری است زوم کنید تمام مختصات به‌صورت داده‌های طول عرض نمایش داده می‌شود.

کاربرد نقشه جی پی اس ماشین چیست؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی یک نقشه جی پی اس خودرو، ارائه گزارش موقعیت مکانی دقیق است؛ اما این تمام کاربرد یک دستگاه موقعیت‌یاب نیست، چراکه با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، امکانات و قابلیت‌های قابل‌توجهی از جمله جهت‌دهی موقعیت مکانی، نشان‌دادن سرعت، نشان‌دادن فاصله دقیق مبدأ تا مقصد، نشان‌دادن زمان غروب و طلوع آفتاب و همچنین ارائه بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد به امکانات جی‌پی‌اس‌ها اضافه شده است. مهم‌ترین ویژگی دستگاه‌های جی پی اس این است که با استفاده از آن می‌توانید در هر ثانیه که دوست داشته باشید برای موقعیت‌یابی مسیر و یا وسیله موردنظر خود اقدام کنید.

انواع جی پی اس با توجه ‌به ویژگی‌های کاربردی آن

برای استفاده از خدمات سیستم موقعیت‌یاب جهانی تنها کافی است در ابتدا نیاز خود را برای استفاده از آن مشخص کنید. امروزه باتوجه‌به نیاز مردم جی‌پی‌اس‌ها در انواع متفاوتی طراحی و تولید‌ می‌شوند که هر کدام کارایی جداگانه منحصربه‌فرد خود را دارند. یکی از کاربردی‌ترین جی پی اس‌هایی که در بازار وجود دارد، نقشه جی پی اس خودرو و جی پی اس موتورسیکلت است.

معروف‌ترین نوع دستگاه‌های موقعیت‌یاب، جی پی اس‌های خودرو هستند. این دستگاه اندازه کوچکی دارد و با نصب یک سیم‌کارت فعال می‌شود. جی پی اس ماشین به دلیل سایز و اندازه مناسبی که دارد بر روی قسمت‌های مختلف ماشین به‌راحتی قابل‌نصب است و با اتصال آسان آن به گوشی موبایل اطلاعات مسیر و موقعیت اتومبیل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بهترین و اصلی‌ترین کاربرد نقشه جی پی اس ماشین برای راننده‌های تاکسی یا افرادی است که اتومبیل خود را اجاره می‌دهند.

کاربرد نقشه جی‌ پی ‌اس ماشینکاربرد نقشه جی‌ پی ‌اس ماشین

کارایی نقشه جی‌ پی ‌اس خودرو تنها به مشخص‌کردن مکان دقیق خودرو خلاصه نمی‌شود. قابلیت شنود صدای داخل کابین، امکان خاموش‌کردن خودرو از راه دور از هر نقطه از دنیا، هشدار روشن‌شدن غیرمجاز خودرو، تعیین محدوده مجاز تردد و امکان برقراری ارتباط صوتی دوطرفه تعدادی از قابلیت‌های پرکاربرد این دستگاه است. علاوه بر این قابلیت‌های جذاب دیگری وجود دارد که در حفاظت همه‌جانبه خودرو به مالک خودرو کمک می‌کند. تهیه بهترین جی پی اس خودرو که از فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برد کارایی آن را بیشتر می‌کند.

احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که اگر هر عاملی باعث ایجاد اختلال در ارسال این سیگنال‌های ارتباطی شود، جی ‌پی ‌اس خودرو مشکل را پیدا می‌کند. در نتیجه قادر به دریافت اطلاعات مکانی خودرو یا شخص و فرستادن آن برای برنامه موبایلی کاربر نخواهد بود. ارتباط میان ماهواره و گیرنده جی‌ پی ‌اس ممکن است به دلایل مختلف قطع شود که در این فرصت به 4 عامل اصلی این گونه اختلالات اشاره می‌کنیم.

1. باطری خالی‌شده باشد

همان‌طور که می‌دانید نقشه جی پی اس خودرو برای فعال‌شدن از یک منبع تغذیه داخلی انرژی می‌گیرند. این باتری‌های داخلی ماندگاری مشخصی دارند و اگر در زمان مناسب شارژ نشود دستگاه از کار می‌افتد و سیگنال‌دهی قطع می‌شود. بعضی از انواع سیستم‌های ردیاب خودرو مستقیماً با سیم‌کشی به منبع تغذیه خودرو وصل می‌شوند. در این حالت اگر باتری خودرو به هر علتی از کار بیفتد، سیگنال‌دهی ردیاب هم با اختلال مواجه می‌شود.

2. خرابی دستگاه

نقشه جی پی اس خودرو همانند هر وسیله الکترونیکی دیگر که حساسیت بالایی دارند، گاهی ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. هرچند که این دستگاه‌ها بدنه قوی و ضد ضربه‌ای دارند؛ اما درصورتی‌که شیوه نصب و راه‌اندازی به طور دقیق انجام نشود احتمال آسیب به دستگاه و خرابی آن وجود دارد. علاوه‌ بر این یکی از دلایل ایجاد اختلال در دریافت و ارسال اطلاعات به نوع دستگاه ردیاب و مدل تراشه جی‌پی‌اس آن بستگی دارد.

البته باید خاطرنشان کنیم که این تراشه‌های جی ‌پی ‌اس از لحاظ میزان حساسیت و سرعت تبادل اطلاعات نیز تفاوت‌هایی با هم دارند. ردیاب‌هایی که با قیمت ارزان در بازار عرضه می‌شوند، تراشه گیرنده‌های جی ‌پی‌ اس نصب‌شده روی آن‌ها ضعیف عمل می‌کند. به همین دلیل نصب ردیاب‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت معمولاً درگیری‌هایی در سیگنال‌دهی را به دنبال خواهد داشت.

3. اختلال آنتن‌دهی GPS در نقاط کور

ممکن است موقعیتی به وجود آید که به دلیل شرایط کوهستانی یا قرارگرفتن در یک فضای بسته، کارایی نقشه جی ‌پی ‌اس خودرو و سیگنال‌دهی موقعیت مکانی دچار مشکل شده و اطلاعات به‌درستی از ماهواره‌ها دریافت نشود. در 50 درصد اختلالات مکان‌یابی جی‌ پی ‌اس، عدم آنتن‌دهی اپراتور سیم‌کارت دخالت دارد.

به همین دلیل برنامه هوشمندانه‌ای در برخی ردیاب‌ها طراحی‌شده و در مکان‌هایی که پوشش‌دهی اینترنت و آنتن‌دهی سیم‌کارت فراهم نیست، این موقعیت در حافظه داخلی ذخیره می‌شود.  با ورود به منطقه عادی پوششی این اطلاعات دراسرع‌وقت برای کاربر ارسال می‌شود. راهکار دیگری برای برون‌رفت از این مشکل وجود دارد و آن نصب آنتن‌های تقویت‌کننده سیگنال ردیاب است که سیگنال‌دهی را تقویت کرده و کار تبادل اطلاعات را از طریق سیگنال‌های ورودی قوی‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد نقشه جی پی اس خودرو به انسان کمک می‌کند تا موقعیت دقیق هر خودرو توسط 24 ماهواره جی پی اس به‌صورت دقیق به گیرنده‌های ردیاب خودرو فرستاده شود و فرد به‌راحتی بتواند این اطلاعات را داخل تلفن همراه خود مشاهده کند. باتوجه‌به مطالب فوق می‌توان گفت کاربرد نقشه جی پی اس ماشین نشان‌دادن سرعت، فاصله دقیق مبدأ تا مقصد، نشان‌دادن زمان غروب و طلوع آفتاب و همچنین ارائه بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد و… است.

از مزایای نقشه جی پی اس خودرو می‌توان به تعیین موقعیت مکانی به‌صورت آنی، پیداکردن راحت ماشین بعد از سرقت، خاموش‌کردن خودرو از راه دور، درخواست کمک در شرایط اضطراری (کلید SOS)، مسیریابی مؤثر، محاسبه مصرف سوخت و کنترل کارمندان اشاره کرد. نمایندگی تلتونیکا شرکتی معتبر در زمینه واردات و تولید تجهیزات اینترنت اشیا و ردیاب خودرو است. این مجموعه با قراردادن راه‌های ارتباطی به دنبال توسعه محصولات خود و برطرف‌کردن نواقص احتمالی و رسیدن به بالاترین کیفیت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

پیام بگذارید