شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000(021)

جستجو
ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟

ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟

ردیاب خودرو یا دزدگیر کدام یک برای تأمین امنیت ماشین مناسب است؟ در گذشته از دزدگیر برای حفاظت خودرو استفاده می‌شد و در طول زمان این سیستم هشدار امنیتی، پیشرفته‌تر گردید. دزدگیر‌های تصویری، بهترین دزدگیر خودرو موجود در بازار هستند که قابلیت نمایش همه اتفاقات از طریق ریموت را دارند. عملکرد همه دزدگیر‌ها یکسان است و با احساس هرگونه لرزش خودرو و یا ضربه، صدای بلند ایجاد کرده و چراغ‌های خودرو را روشن می‌کنند. وجود صدا موجب وحشت سارق می‌گردد و صاحب خودرو را مطلع می‌گرداند.

با پیشرفته‌شدن دزدگیر‌ها روش‌های سرقت نیز تغییر کرده است؛ به همین دلیل از سیستم امنیتی جدید یعنی ردیاب جی پی اس خودرو برای امنیت بیشتر و یافتن خودروی مسروقه استفاده می‌شود. انواع ردیاب برای خودرو بی‌سیم یا با سیم با بهره‌گیری از سیستم موقعیت یاب جهانی، مکان دقیق وسایل نقلیه را مشخص می‌کنند. همچنین اطلاعات مکان‌یابی را از طریق ارسال داده‌ها به یک سرور مرکزی یا دستگاه‌های مخصوص می‌فرستند. نصب ردیاب قابلیت‌های بیشتری نسبت به دزدگیر در اختیار مالکان خودرو قرار می‌دهد. برای انتخاب میان ردیاب خودرو و دزدگیر در ادامه از مقالات تلتونیکا به مزایا و معایب هر کدام پرداخته می‌شود تا انتخابی مطمئن داشته باشید.

آشنایی با بهترین دزدگیر خودروآشنایی با بهترین دزدگیر خودرو

دزدگیر یا سیستم اعلام سرقت خودرو یک سیستم امنیتی بوده که به‌منظور حفاظت از خودرو در برابر سرقت و دستبرد تولید گردیده است. این سیستم با استفاده از مجموعه‌ای از حسگر‌ها و سنسور‌ها مانند حسگر‌های تشخیص حرکت، حسگر‌های ترمز، حسگر‌های نزدیکی، فعالیت‌های خودکار و یا اقدامات ارتباطی میان خودرو و مالک آن، از سرقت خودرو جلوگیری می‌کند. دزدگیر خودرو از دسترسی غیرمجاز به خودرو جلوگیری کرده و مانع راه‌اندازی آن توسط افراد غیرمجاز می‌شود.

در مقایسه با ردیاب خودرو، عملکرد دزدگیر به این صورت است که ابتدا تلاش برای دستبرد را از طریق سنسور‌های تعبیه‌ شده تشخیص می‌دهد و آژیر‌ها به صدا در می‌آیند. این صدا‌ها تلاش‌های غیرمجاز برای دستبرد خودرو را خبر می‌دهند. دزدگیر پس از تشخیص تلاش برای دستبرد، قفل‌های خودرو را به‌طور خودکار فعال می‌کند و نفوذ به ماشین را برای سارق سخت می‌کند. دزدگیر‌های پیشرفته این قابلیت را دارند که با تشخیص تلاش برای راه‌اندازی خودرو توسط فرد غیرمجاز، سیستم راه‌اندازی را به صورت خودکار غیرفعال کنند. با این عمل خودرو دیگر روشن نمی‌شود و دزد نمی‌تواند آن را به حرکت درآورد.

بهترین دزدگیر خودرو دارای ریموت فیزیکی برای مشاهده اتفاق‌های رخ داده، هشدار بازشدن درب‌ها، کاپوت و صندق و قابلیت تنظیم حساسیت شوک سنسور است. دزدگیر ابزار بازدارنده سرقت است؛ اما ردیاب خودرو یک سیستم امنیتی برای پیگیری در هنگام و بعد از سرقت است.

مزایا و معایب دزدگیر خودرو

پیشرفته‌ترین انواع دزدگیر‌ها از جمله دزدگیر تصویری در صورت تشخیص تلاش برای دستبرد و هرگونه برخورد یا ضربه به خودرو صدای بلند ایجاد می‌کنند. روشن‌شدن چراغ‌های خودرو و صدای آژیر ایجاد شده باعث فرار سارق می‌شوند. از مزایای این سیستم امنیتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایا بهترین دزدگیر خودرو:

  • استفاده از سیستم‌های صوتی برای جلوگیری از اقدامات سارقین
  • هزینه‌های مناسب خرید و نصب دزدگیر خودرو
  • وجود هشدار باز و بسته‌شدن درب خودرو و روشن‌شدن موتور ماشین در دزدگیر‌های تصویری و سیم‌کارت‌خور
  • محافظت بیست و چهار ساعته از خودرو
  • نشان دادن مکان خودرو در مکان‌های شلوغ

معایب دزدگیر خودرو

همان گونه که دزدگیر‌های پیشرفته تولید می‌شود، روش‌های سرقت نیز به روزتر می‌شود و سارقان حرفه‌ای می‌توانند سیستم دزدگیر را از کار بیندازد. معایب دزدگیر باعث شده تا خریداران در انتخاب ردیاب خوردو یا دزدگیر دچار تردید شوند.

  • ایجاد آلودگی صوتی برای سایرین به‌خصوص در زمان حساسیت بالا
  • قطع آسان و از کار انداختن سریع و راحت دزدگیر توسط سارقان حرفه‌ای
  • عدم کارایی و کمک به صاحب خودرو پس از سرقت خودرو
  • عدم مؤثربودن در صورت نزدیک نبودن صاحب خودرو و وابستگی آن به بعد مسافت
  • ارسال هشدار اشتباه

ردیاب خودرو و عملکرد آنردیاب خودرو و عملکرد آن

ردیاب خودرو یک سیستم امنیتی مجهز به فناوری GPS یا سیستم موقعیت یاب جهانی است که برای مکان‌یابی خودرو، جلوگیری از سرقت و یافتن خودرو پس از سرقت استفاده می‌شود. این سیستم امنیتی شبیه دزدگیری است که به ماهواره‌های اطراف زمین متصل می‌شود و مکان جغرافیایی دقیق خودرو را رصد و مشخص می‌کند. مالکان خودرو اطلاعات مکان‌یابی شده توسط ردیاب خودرو را از طریق ارسال داده‌ها به یک سرور مرکزی یا دستگاه‌های مخصوص می‌توانند مشاهده نمایند.

ردیاب‌های جی پی اس با سیم کارت، هشدار‌ها را با دقت بالا برای صاحب خودرو ارسال می‌کنند و به او کمک می‌کنند تا از محل دقیق خودروی خود آگاه شود. انواع ردیاب برای خودرو از جمله ردیاب سیمی و ردیاب بی‌سیم یا آهنربایی طیف گسترده‌ای از ‌امکانات را در اختیار مالکان خودرو قرار می‌دهند و بهترین وسیله برای تأمین امنیت آن هستند. ردیاب قابل نصب بر روی تمامی وسایل نقلیه سبک و سنگین از جمله ماشین شخصی، کامیون و موتور سیکلت است.

مزایای نصب ردیاب خودرو

ردیاب خودرو سیستم امنیتی است که به کمک دزدگیر‌ها آمده و تضمین‌کننده امنیت خودرو از سرقت و یافتن آن پس از سرقت است. ردیاب‌ها طیف وسیعی از کاربرد‌ها و مزایا را در اختیار مالکان قرار می‌دهند و سرقت را سخت کرده‌اند. مزایای ردیاب خودرو شامل موارد زیر می‌شود.

  • ردیابی لحظه‌ای خودرو: ردیاب به‌وسیله فناوری GPS مکان دقیق و لحظه‌ای خودرو را برای مالک وسیله نقلیه ارسال می‌کند. ردیابی به‌صورت لحظه‌ای نشان‌دهنده نقش سیم کارت در ردیاب خودرو است که یافتن خودرو را آسان می‌کند.
  • روشن یا خاموش‌کردن خودرو از راه دور: یکی دیگر از قابلیت‌های ردیاب برقراری ارتباط با سیستم‌های راه‌اندازی خودرو و فراهم‌نمودن امکان قفل‌کردن و خاموش‌کردن خودرو را برای مالک از راه دور است.
  • نظارت بر رانندگی و تعیین سرعت مجاز: مالک خودرو می‌تواند برای نظارت بر رانندگی، محدوده سرعت مجاز برای خودرو را تعیین کند. در صورت تجاوز سرعت از حد تعیین‌شده پیغام یا هشدار برای صاحب خودرو ارسال می‌شود.
  • ارسال هشدار در زمان ضربه و باز شدن درب خودرو: هرگاه ضربه‌ای به خودرو وارد شود و یا در هنگام باز شدن درب ماشین، ردیاب GPS خودرو هشداری به‌صورت پیامک برای صاحب خودرو ارسال می‌کند.
  • شنود صدای فضای داخل خودرو: یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی در زمان سرقت خودرو شنود صدای داخل کابین است. بعضی ردیاب‌ها این قابلیت را دارند که مالک بتواند صدای داخل خودرو را بشنود.
  • امکان تعیین محدوده امن: علاوه بر محدودیت سرعت، مالک خودرو می‌تواند محدوده جغرافیایی نیز برای عبور و مرور خودرو تعیین کند. در این صورت با هر گونه تخلف از این محدوده، هشداری برای مالک ارسال می‌گردد.
  • امکان نصب ردیاب در قسمتی از خودرو که پنهان از چشم سارقان باشد و ازکارانداختن آن محال شود.
  • شنود صدای محیط
  • قابل‌استفاده برای تمام خودرو‌های سبک‌وسنگین
  • سازگاری با تمام اپراتور‌های داخلی
  • کاهش هزینه‌های مربوط به نگهداری ماشین و بیمه
  • امکان بازیابی سریع خودرو

ردیاب خودرو یا دزدگیر؛ کدام بهتر است؟ردیاب خودرو یا دزدگیر؛ کدام بهتر است؟

آمار سرقت خودرو‌هایی که دزدگیر روی آن‌ها نصب بوده نشان دهنده این واقعیت است که در مواجهه با ساریق حرفه‌ای کاربردی ندارد و تنها یک سیستم امنیتی ابتدایی برای جلوگیری از سرقت خودرو است. دزدگیر‌ها با ایجاد صدا فقط می‌توانند سارق را فراری دهند و امنیت خودرو را افزایش دهند؛ اما پس از سرقت دیگر کارایی ندارند. ازکارانداختن دزدگیر برای سارقان حرفه‌ای کار آسانی است.

ردیاب خودرو با توجه به مزایایی که دارد، قابلیت‌های بسیار بیشتری در اختیار مالک خودرو قرار می‌دهد. با ردیاب علاوه بر این که می‌توان از سرقت خودرو جلوگیری کرد، در صورت سرقت نیز می‌توان خودرو را پیدا کرد. ردیاب پنهان از چشم سایرین است و دیگران نمی‌توانند آن را غیرفعال سازند. در ردیاب‌ها امکان کنترل و ردیابی ماشین از راه دور و موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو وجود دارد. باتوجه‌به قابلیت‌های ردیاب، این سیستم امنیتی گزینه بهتری برای تأمین امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت آن است. ارزان‌ترین ردیاب‌ها بهتر از دزدگیر عمل می‌کنند و آرامش خاطر برای مالک به همراه دارند.

جمع‌بندی

بهترین دزدگیر خودرو تنها برای افزایش امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت خودرو استفاده می‌شود. دزدگیر‌ها به وسیله سنسور‌های خود هرگونه تلاش برای دستبرد به خودرو را هشدار می‌دهند. در عوض ردیاب خودرو باتوجه‌به قابلیت‌های بسیار زیادی چون موقعیت‌یابی فوری و لحظه‌ای خودرو، شنود داخل کابین و کنترل و خاموش‌کردن خودرو از راه دور که دارد، یافتن خودرو پس از سرقت را نیز ممکن کرده است. این سیستم امنیتی مانع سرقت آسان خودرو می‌شود و از کارانداختن آن دشوار است.

دزدگیر برای حفاظت ۲۴ ساعته از خودرو و ترساندن سارقان مناسب است. پس از سرقت، دزدگیر قابلیتی ندارد و یافتن خودرو سخت می‌شود. استفاده از انواع ردیاب برای خودرو انتخاب هوشمندانه‌تری است؛ چرا که امنیت خودرو قبل و پس از سرقت تأمین می‌شود. برای تهیه ردیاب مجهز و با کیفیت می‌توانید از طریق وب‌سایت تلتونیکا اقدام نمایید. این مجموعه بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه دستگاه ردیاب دارد و در تلاش است تا با پشتیبانی مستمر از مشتریان، رضایت آنان را جلب نماید. از طریق صفحه تماس با ما می‌توانید اطلاعات لازم برای تهیه ردیاب خودرو و تجهیزات شبکه را دریافت نمایید.

پیام بگذارید