شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000(021)

جستجو
ردیابی خودرو با موبایل

آموزش ردیابی خودرو با موبایل

بهترین دزدگیرها هم فقط چند دقیقه سارق را به‌زحمت می‌اندازند و راه‌حل نهایی برای جلوگیری از سرقت ماشین نیستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند می‌توان با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص ردیابی خودرو با موبایل را برای تأمین امینت و حفاظت بیشتر انجام داد. ردیاب گوشی همراه با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جهانی و اتصال به اینترنت و سرورها محل دقیق خودرو را نشان می‌دهد. برای این کار نیاز به آخرین ورژن گوشی‌ها نیست؛ بلکه با موبایل‌های هوشمند قدیمی که GPS فعال دارند، نیز قابل‌استفاده هستند.

برای تبدیل موبایل به ردیاب نیاز به سیم‌کارت فعال، گوشی همراه ثانویه و نصب اپلیکیشن است. این عمل به‌سادگی قابل‌اجرا است و دیگر می‌توان با خیالی آسوده سفر کرد. نمایندگی تلتونیکا بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید و فروش محصولات تخصصی دارد و در تلاش برای توسعه تجهیزات و برآورده‌کردن انتظارات مشتریان است.

ردیابی خودرو با موبایل چگونه عمل می‌کند؟

جی‌پی‌اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی از 3 ماهواره GPS سیگنال‌هایی دریافت می‌کند. این سیگنال‌ها موقعیت دقیق را در سه بعد شرقی، شمالی و ارتفاع تعیین می‌کنند. گوشی‌های همراه از زمانی که هوشمند شده اند امکانات زیادی چون جی پی اس و  GPRS دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان موقعیت جغرافیایی را تشخیص داد. بهترین مارک ردیاب خودرو با استفاده از GPS، مکان دقیق ماشین را نشان می‌دهد؛ پس با نصب برنامه ردیاب خودرو و اتصال به اینترنت و سرورها ردیابی خودرو با موبایل نیز ممکن می‌شود.

جی پی اس دائم با ماهواره‌های در حال گردش به دور زمین در ارتباط است و می‌تواند موقعیت دقیق اتومبیل را تعیین کند. کار کردن با این دستگاه بسیار ساده و آسان بوده و فقط نیاز به نصب برنامه در گوشی و اینترنت و جی پی اس فعال است. برای ردیابی خودرو با موبایل نیاز به گوشی پیشرفته با آخرین ورژن نیست؛ بلکه از گوشی‌های هوشمند قدیمی که سیستم موقعیت یاب جهانی فعال دارند نیز می‌توان استفاده کرد.

نحوه تبدیل موبایل به ردیابنحوه تبدیل موبایل به ردیاب

برای ردیابی خودرو با موبایل حتماً باید دوگوشی هوشمند، سیم‌کارت با بسته اینترنت و نرم‌افزار ردیاب وجود داشته باشد تا بتوان محل دقیق خودرو را ردیابی کرد. برای تبدیل موبایل به ردیاب باید مراحل زیر را طی کرد.

1. تهیه گوشی ثانویه برای ردیابی خودرو با موبایل

در اولین گام باید تلفن همراهی را برای قراردادن در ماشین در نظر گرفت. این گوشی باید باتری سالم داشته باشد و در فواصل زمانی معین شارژ شود؛ چراکه در صورت خاموش بودن گوشی یا خرابی باتری نمی‌توان موقعیت مکانی خودرو را به دست آورد.

یک سیم‌کارت فعال که دارای بسته اینترنت مناسب بوده نیز باید تهیه کرد و روی گوشی باشد تا هیچ‌گاه ارتباط با ماهواره دچار مشکل نشده و قطع نشود. گوشی ثانویه را در خودرو قرار داده و دو قابلیت GPS و Mobile Data را همیشه باید روشن نگه داشت. این گوشی باید از دید سارقان مخفی باشد و در محلی دور از دسترس قرار داده شود.

2. نصب اپلیکیشن ردیاب خودرو بر روی گوشی همراه

در قدم دوم می‌بایست اپلیکیشن‌های ردیابی را روی گوشی نصب کرد. برای مسیریابی اپلیکیشن‌های متعددی با کارکرد مشابه مثل MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog وجود دارد. این اپ‌ها باید در گوشی دوم که در ماشین قرار داده می‌شود نصب شده و مراحل ثبت نامی به‌صورت کامل در وب‌سایت‌شان انجام شوند. نام کاربری و پسورد را یادداشت کرده؛ چرا که برای استفاده و ورود به سایت نیاز هستند. بیشتر این نرم‌افزارها رایگان نیستند و هزینه‌ای باید برای اشتراک پرداخت شود.

3. ردیابی خودرو به وسیله اپلیکیشن یا وب سایت

در نهایت گوشی اصلی به‌عنوان یک دستگاه جدید بر روی گوشی ثانویه تعریف می‌شود. برای گوشی اول برخی اپلیکیشن‌ها امکان نصب بر روی گوشی را دارند و در برخی دیگر فقط از طریق وب‌سایت برنامه می‌توان موقعیت خودرو را تشخیص داد؛ برای مثال  MapMe برای استفاده فقط از طریق وب‌سایت اختصاصی برنامه و واردکردن نام کاربری و پسورد می‌توان به موقعیت خودرو دست‌یافت. با این کار نرم‌افزار تلفن همراه دوم را به‌عنوان یک جی‌پی‌اس شناسایی کرده و با آن سینک می‌شود و در نتیجه ردیابی خودرو با موبایل ممکن می‌شود.

مزایای ردیابی خودرو با موبایلمزایا و معایب ردیاب گوشی همراه

ردیابی خودرو با موبایل روشی آسان برای تعیین موقعیت ماشین و افزایش امنیت خودرو است. همه افراد گوشی همراه دارند و این وسیله هوشمند همیشه در دسترس است. تبدیل موبایل به ردیاب مزایا و معایب خود را دارد که هر فردی متناسب با نیاز خود می‌تواند از گوشی یا ردیاب خودرو برای تعیین موقعیت مکانی ماشین و جلوگیری از سرقت استفاده کند. از جمله مزایا و معایب ردیابی خودرو با موبایل در زیر آمده است.

1. مزایای ردیابی خودرو با گوشی همراه

استفاده از موبایل به‌عنوان ردیاب می‌تواند در کوتاه‌مدت از سرقت خودرو جلوگیری می‌کند. مزایای ردیابی خودرو به‌وسیله گوشی همراه عبارت‌اند از:

  • استفاده برای مسیرها و مسافرت‌های کوتاه
  • داشتن سفر با خیال آسوده
  • دردسترس‌بودن و قابلیت جابه‌جایی در ماشین دیگر
  • ردیابی خودرو در زمان سرقت
  • استفاده ساده و آسان
  • هزینه اجرایی کم
  • مناسب‌ترین گزینه برای شرایط اضطراری

2. معایب ردیابی خودرو با گوشی همراه

مانند هر روش دیگر استفاده از موبایل به‌عنوان ردیاب معایبی نیز به همراه دارد و بهتر است برای مسیرهای طولانی و امنیت بیشتر از ردیاب و جی‌پی‌اس مستقل استفاده کرد. معایب این روش عبارت‌اند از:

  • احتمال بسیار زیاد پیداکردن گوشی توسط سارق
  • امکان قطعی ارتباط با اینترنت به‌صورت مداوم
  • امکان مخفی‌کردن ماهرانه گوشی در خودرو به‌سختی
  • خالی‌شدن باتری گوشی به‌سرعت
  • تغییر کیفیت عملکرد اپلیکیشن‌های ردیابی با فیلترینگ یا تحریم‌ها
  • هزینه‌های بیشتر تهیه یک گوشی ثانویه نسبت به خرید یک عدد ردیاب خودرو

در نهایت باید به این نکته توجه داشت برای یک مسافت کوتاه یا سفر کوتاه و در شرایط اضطراری ردیابی خودرو با موبایل گزینه مناسبی است؛ اما درغیراین صورت این روش پایداری برای ردیابی نیست؛ چون با تمام‌شدن باتری گوشی ردیابی کاملاً از کار می‌افتد. تهیه یک ردیاب با قیمت مناسب روش پایداری برای امنیت و نظارت بر خودرو است.

جمع‌بندی

مشکلات امنیتی وسایل نقلیه بسیار زیاد شده است و سرقت برخی خودروها می‌تواند برای افراد متخصص کار بسیار ساده‌ای باشد. تهیه تجهیزات امنیتی مانند دزدگیر، ردیاب خودرو و ردیابی خودرو با موبایل از روش‌های مناسب برای افزایش حفاظت از ماشین است. افراد می‌توانند با گوشی در دست‌شان موقعیت مکانی وسیله نقلیه شخصی خود را ردیابی کنند. برای تبدیل موبایل به ردیاب نیاز به دوگوشی همراه هوشمند، اپلیکیشن‌های ردیابی، اینترنت و جی‌پی‌اس فعال است.

ردیاب گوشی همراه روشی سریع و آسان برای موارد ضروری و مسافت‌های کوتاه است که هزینه اجرایی آن کم است و موقعیت خودرو را در زمان سرقت نشان می‌دهد. نمایندگی تلتونیکا شرکتی معتبر در زمینه واردات ردیاب خودرو است که در 18 کشور دنیا فعالیت دارد. این مجموعه با قراردادن راه‌های ارتباطی به دنبال توسعه محصولات خود و برطرف‌کردن نواقص احتمالی و رسیدن به بالاترین کیفیت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

پیام بگذارید