چگونه امنیت ردیاب تلتونیکا مدل RUT955 خود را بالا ببریم؟

چگونه امنیت ردیاب تلتونیکا مدل RUT955 خود را بالا ببریم؟ 324 324 تلاش توسعه نیک آریا

دستگاه‌های ردیاب (GPS) داده‌های ارزشمندی را جهت بهبود عملکرد کسب و کارها ارائه می دهند و وسایل نقلیه را در برابر سرقت ایمن می کنند. در عین حال دستگاه های ردیاب میتوانند به دلایلی همچون فروش مجدد آنها، خرابکاری در تنظیمات و هک کردن برای سرقت اطلاعات سرقت شوند. جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به ردیاب ها، لازم است اقدامات امنیتی اضافه تری برای ورود به تنظیمات دستگاه در نظر گرفته شود. در این صورت با عدم دسترسی افراد غیر مجاز به دستگاه ، امنیت آن تامین می‌گردد.

چطور ردیاب ها ایمن می مانند؟

ردیاب‌های خودرو اطلاعات حساسی را برای مشاغل فراهم مینماید. به لطف ویژگیهای مختلف این دستگاه امکاناتی مناسب همچون جلوگیری از تأخیر تحویل کالا، کاهش مصرف سوخت، تعمیر و نگهداری به موقع خودرو، ایمن سازی بار و صدها کاربرد دیگر، برای شرکت ها به ارمغان آورده میشود. هنگام به سرقت رفتن ردیاب یا از کنترل خارج شدن آن، شرکتها امکان نظارت بر وسیله نقلیه را از دست میدهند که این موضوع میتواند عواقب جدی را به دنبال داشته باشد.

سرقت ردیاب خودرو یا هک کردن آن میتواند مسائل خاص و پیچیده ای را برای مشاغل بزرگ و شرکت های کوچک ایجاد نماید. شما میتوانید کارهای زیادی برای بهبود امنیت ردیاب های خود انجام دهید. در حالی که هیچ تضمین مطلقی وجود ندارد، شما باید تا جایی که ممکن است برای حفظ امنیت ردیاب‌هایی که جهت نصب آن برای جمع آوری داده های کارا وقت صرف کرده اید  از سارقان پیشی بگیرید. در غیر این صورت، از دست دادن ردیاب به معنای از دست دادن درآمد شما نیز خواهد بود.

راه حل های ردیابی ما امکاناتی بیش از یک ردیابی ساده ارائه میدهند. طیف گسترده ای از قابلیت ها در دسترس است و – آنچه مهمترین است – ما اتصال ایمن را برای همه دستگاه های خود فراهم مینماییم.

پیشنهاد ما به شما

تنظیم رمز عبور، پین یا کلمه کلیدی قبل از استفاده از ردیاب یک امر ضروری است. نصب ردیاب به صورت واضح و در معرض دید یکی از اشتباهات بزرگی است که برخی از نصابان مرتکب میشوند. با این حال، راه حل این مسئله با ایجاد رمزهای عبور قوی (حداقل 8 کاراکتر: ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و حداقل یک کاراکتر خاص) آسان است. عدم انجام این تغییرات دسترسی سارقان به ردیاب ها را ساده می‌کند زیرا ممکن است تنظیمات اصلی را بدانند یا پیدا کنند.

با استفاده از راه حل‌های تلتونیکا برای ارتباطات ایمن، سرقت یا خرابکاری در ردیاب ها دشوار می شود. همه دستگاه‌های ردیابی تلتونیکا از اقدامات ایمنی ذکر شده در زیر پشتیبانی میکنند، از جمله FMB130 ، که گزینه مناسبی برای این سناریوها میباشد.

5 راه حل برای بالا بردن امنیت دستگاه ردیاب خودرو

1- رمز عبور نرم افزار اعمال تنظیمات

دسترسی به کانفیگوریتور ( نرم افزار اعمال تنظیمات دستگاه) فقط باید به افرادی که نیاز به استفاده از آن دارند محدود شود. کارمندان شرکت برای تنظیم ردیابها از طریق کامپیوتر، در صورت اتصال از طریقUSB ، نیازمند کلمه عبورهستند. در صورت دسترسی به تنظیمات ردیاب از طریق اتصال بلوتوث، علاوه بر کلمه کلیدی از پین برای ارتباط با دستگاه استفاده میشود.

 

2- امنیت پیام کوتاه

برای دسترسی به ردیاب های تلتونیکا می توانید از نام کاربری و رمز عبور پیامکی استفاده کنید. علاوه بر این، امکان تنظیم دستگاهها از طریق دستورات پیامکی نیز وجود دارد.

برای امنیت بیشتر از طریق پیام کوتاه، میتوانید شماره تلفن افراد مورد تایید را به لیست شماره های مجاز در کانفیگوریتور تلتونیکا اضافه کنید. ردیاب ها تمام دستوراتی را که از شماره های تعریف شده در دستگاه ارسال می شوند را نادیده میگیرند، بنابراین هیچ فردی نمیتواند تنظیمات دستگاه را تغییر داده و یا خراب کند.

امنیت ردیاب ها

 

3- برنامه FMBT

با افزودن دستگاه خود به لیستMAC  مجاز دستگاه ها درکانفیگوریتور، با استفاده از برنامه Teltonika FMBT در گوشی‌های هوشمند و پر کردن پین برای اتصال به ردیاب، میتوانید جزئیات مربوط به دستگاه خود را مشاهده کنید. این جزئیات شامل اطلاعات پایه، وضعیت سیگنال موبایل (GSM)، وضعیت ماهواره هایGNSS  ، وضعیت ورودی و خروجی های متصل به دستگاه، داده های دریافتی از طریق OBD و LV-CAN200/ALL-CAN300 می باشد. برای تنظیم ردیاب از طریق اتصال بلوتوث، باید کلمه کلیدی را وارد کنید و برنامه به شما امکان می دهد آدرس IP سرور، پورت و داده های APN  خود را در دستگاه تغییر دهید.

امنیت ردیاب ها

 

4- وب سرویس FOTA

با اسفاده از FOTA WEB به راحتی به ناوگان خود در هر جای دنیا دسترسی خواهید داشت. برای به روزرسانی سیستم عامل یا ایجاد تغییر در تنظیمات، فقط باید نام کاربری و رمز ورود به سیستم را در  مرورگر خود که از پروتکل HTTPS استفاده می کند وارد نمایید – این بدان معنی است که تمام ارتباطات بین مرورگر شما و وب سایت رمزگذاری شده است! به دلایل امنیتی، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ورود به سیستم را به افراد غیر مجاز اعلام نکنید.

امنیت ردیاب ها

 

5- استفاده از VPN

نگرانیهای امنیتی در مورد اتصال گوشی های هوشمند به ردیابها وجود دارد. موبایلها در مقایسه با سرورهای متصل به شبکه شرکتها بیشتر در معرض حملات هکرها هستند. بسیاری از شرکت ها نرم افزار موبایل ارزان قیمتی را ارائه می دهند که ترافیک داده ها را رمزگذاری میکند یا تلفن ها را برای فعالیت مشکوک کنترل میکند. تا به حال این تهدیدات بسیار کم بوده، اما مواردی هستند که باید تحت نظر قرار گیرند. برای اتصال ایمن، میتوانید از سیم کارت با پشتیبانی از اتصال VPN استفاده کنید.VPN به شما امکان میدهد از طریق اینترنت با شبکه دیگری ارتباط امن برقرار کرده و فعالیتهای خود را ایمن کنید.

توپولوژی

امنیت ردیاب ها