ردیابی موتور سیکلت، حفاظت و ایمنی تلتونیکا مدل FMB202

ردیابی موتور سیکلت، حفاظت و ایمنی تلتونیکا مدل FMB202 324 324 تلاش توسعه نیک آریا

چرا استفاده از موتور سیکلت سودمند است؟

موتور سیکلت یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل در جهان است. بیش از 200 میلیون موتورسیکلت در سراسر جهان وجود دارد (شامل موتور سیکلت، اسکوتر موتوری و دوچرخه موتوری) و میلیون ها نفر روزانه از آنها استفاده مینمایند.

در شهرها، موتورسیکلت ها در زمان بسیار کوتاهی شما را به مقصد میرسانند در صورتی که خودروها این امکان را ندارند. موتورسیکلت ها میتواند سریعترین راه برای رفت و آمد در ساعات ترافیک باشند.

چگونه از موتورسیکلت خود در برابر سرقت محافظت کنیم؟

ردیابی وسایل نقلیه همیشه برای ما دغدغه به حساب می آید. برای ما مهم است که بدانیم وسیله نقلیه ما کجاست و چه مدت در طول روز از آن استفاده شده است. همچنین موتورسیکلت برای سارقان هدف راحت و آسانی برای به سرقت به شمار می آید. در بیشتر موارد، یک تصمیم درست برای حفاظت از سرقت می تواند دارایی ارزشمند شما را نجات دهد.

نصب ردیاب GPS مسئله مهم دیگری است. مکان های زیادی وجود دارد که با مراجعه به آن ها میتوانیم ردیاب خودرو نصب کنیم، ولی فضای نصب بر روی موتورسیکلت نسبتاً محدود است، بنابراین داشتن یک ردیاب کوچک بسیار مفید و ضروری است.

ظرفیت باتری موتور سیکلت در مقایسه با باتری اتومبیل بسیار کمتر است، زمانی که موتورسیکلت استفاده نمیشود بنابراین این خطر وجود دارد که ردیاب GPS باتری را تخلیه نماید. علاوه بر این، سفر با موتورسیکلت معمولاً کوتاهتر از سفر با ماشین است، بنابراین باتری داخلی ردیاب زمان کمتری برای شارژ خواهد داشت.

شما خوشحال خواهید شد زمانی که بشنوید راه حل ردیابی موتور سیکلت ما می تواند امکانات دیگری بیش از یک ردیابی ساده ارائه دهد. شما همیشه از مکان فعلی موتور سیکلت مطلع خواهید بود، در صورت جابجایی یا قطع شدن ردیاب از باتری، اخطارهایی دریافت خواهید کرد. همچنین، ردیابهای خاص ما شامل قابلیت شارژ سریع نیز هستند.

به عبارت دیگر، تمام چالش های فوق را می توان با یک ردیاب GPS مناسب ارائه شده توسط تلتونیکا حل کرد.

راهکار ما برای ردیابی موتور سیکلت چیست؟

مدلهای مختلفی از موتورسیکلت ها وجود دارد، از اسکوترهای کوچک گرفته تا موتورهای سنگین مسابقه ای. ردیاب های تلتونیکا FMB202  و FMB920  برای انواع مختلف موتورسیکلت مناسب میباشند زیرا دارای منبع تغذیه 6 تا 30 ولت می‌باشند به این معنی که حتی اسکوترهای کوچکتر نیز می توانند به دستگاه  ما متصل شوند.

همه ردیاب‌های ما از حالت‌های کم مصرف انرژی پشتیبانی می کنند. در حالت Ultra-deep Sleep، دستگاه کمتر از 2 میلی آمپر جریان استفاده خواهد کرد، بنابراین در حالتی که از موتور سیکلت استفاده نمیشود، میزان مصرف باتری کاهش پیدا میکند.

در صورت جدا شدن دستگاه ردیاب از باتری موتور، ردیاب تلتونیکا بلافاصله این موضوع را تشخیص داده و می‌تواند یک هشداری از طریق پیامک و یا GPRS به شخص یا سرور ردیابی ارسال و یا خروجی دیجیتال را فعال نماید. علاوه بر این، ردیاب ما میتواند میزان باتری موتور سیکلت را کنترل کرده و در صورت پایین آمدن میزان ولتاژ باتری تا مقدار بحرانی مالک موتور را مطلع نماید.

زمان موتورسواری معمولاً کمتر از اتومبیلرانی است. به همین دلیل است که ویژگی شارژ سریع ردیاب FMB202 و FMB920 در شارژ کامل باتری داخلی دستگاه بسیار مفید است. در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، FMB202 و FMB920 میتواند با توجه به نوع تنظیمات تا 10 روز از طریق باتری داخلی کار کند. در مواردی که موتورسیکلت خیلی کم استفاده می شود، برای جلوگیری از تخلیه باتری آن، توصیه میکنیم ردیاب را به گونه ای نصب کنید که در هنگام خاموش شدن استارت، ردیاب از باتری موتور سیکلت جدا شود.

موتورسوار کمتر از راننده خودرو محافظت میشود، بنابراین اطمینان از ایمنی او ضروری است. قابلیت تشخیص رانندگی پر خطر و سرعت بسیار بالا، رفتار پرخطر رانندگی را تشخیص و با ارسال اعلان ها شما را مطلع مینماید. علاوه بر این وقتی شناسایی راننده با سیستم ایموبیلایزر فعال باشد، فقط موتورسوار مجاز می تواند از موتورسیکلت استفاده کند.

این واقعیت را فراموش نکنید که ردیاب های تلتونیکا از قابلیت بلوتوث پشتیبانی مینماید. یک سنسور بلوتوثی میتواند در کلاه ایمنی نصب شود و اگر  موتورسوار کلاه ایمنی خود را فراموش کند، ردیاب این موضوع را تشخیص داده و به موتورسوار آلارم ارسال مینماید.

ردیاب FMB202 و FMB920  ویژگی های مفیدی مانند تشخیص حمل با جرثقیل و حصار جغرافیایی (ژئوفنس) خودکار را نیز دارا می‌باشد. در صورت خاموش شدن استارت، مالک میتواند از حرکت غیر مجاز موتور سیکلت مطلع شود. اگر شتاب سنج حرکت غیر مجاز را در حالت پارک تشخیص دهد یا ردیاب مختصات GPS را در خارج از منطقه مجاز ژئوفنس دریافت کند، به این معنی است که موتور سیکلت از منطقه پارک خارج شده است. ردیاب بلافاصله رویدادی ایجاد کرده و پیامک را به مالک ارسال مینماید.

ردیابی موتورسیکلت

 

در اینجا 5 دلیل مهم برای انتخاب ردیاب مناسب در موتور سیکلت ارائه شده است.

فواید ردیاب موتور سیکلت :

1- مناسب برای موتورسیکلت ها و اسکوترها

منبع تغذیه 6 ولت – 30 ولت پشتیبانی می شود

2- طراحی متناسب با موتور سیکلت

ویژگی شارژ سریع برای شارژ کامل باتری داخلی

3- محافظت از وسیله نقلیه حتی در هنگام پارک

حرکت غیرمجاز قابل شناسایی است

4- قابلیت اطمینان و ایمنی

اگر ردیاب از موتور جدا شود، مالک آن مطلع خواهد شد.

5- کمترین تأثیر در دوام باتری موتور سیکلت

با حالت کم مصرف انرژی امکان پذیر است

#منبع

چرا تلتونیکا؟

راه حلی که ما پیشنهاد میدهیم برای همه انواع موتورسیکلت ها از جمله اسکوترها مناسب است. همچنین قابلیت های متنوعی مانند تشخیص حمل با جرثقیل، حصار جغرافیایی خودکار، پشتیبانی از سنسورهای بلوتوث و … ارائه مینماید. علاوه بر ارائه بسیاری مزیت های دیگر، به عنوان یک عامل پیشگیری در برابر سرقت هم عمل مینماید. بسیاری از صنایع از جمله حوزه امنیت، اجاره، لیزینگ، خدمات تحویل کالا و دیگر مشاغل این سناریو را مفید میدانند. شرکت های لیزینگی میتوانند با استفاده از ایجاد برنامه های موبایل که تمامی این اطلاعات را در اختیار کاربر نهایی قرار دهد، بهره مند شوند.