تشخیص راننده و جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب تلتونیکا fmb202

تشخیص راننده و جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب تلتونیکا fmb202 324 324 تلاش توسعه نیک آریا

کنترل استارت خودرو

دستگاه های ردیاب خودرو سری FMB که دارای ورودی 1wire می‌باشند می‌توانند برای جلوگیری از سرقت خودرو به شما کمک کنند. با اتصال تگ iButton به این ورودی امکان تشخیص هویت راننده وجود دارد.

نحوه اتصالات در سناریو جلوگیری از سرقت خودرو :

برای راه اندازی سناریو تشخیص هویت راننده و جلوگیری از سرقت خودرو مراحل زیر را انجام دهید.

از اتصال یک رله به استارت خودرو و خروجی دیجیتال (DOUT) دستگاه FMB استفاده می شود.  به این صورت که کابل کنترل استارت خودرو قطع و یک پایه رله برای کنترل روشن شدن موتور بین کابل استارت خودرو قرار می گیرد. زمانی که سوئیچ خودرو در حالت ACC  قرار می گیرد DOUT فعال می شود و استارت خودرو از کار می افتد. در آن هنگام راننده باید تگ iButton خود را به ریدر آن متصل نماید.  بعد از اتصال، ID تگ iButton راننده با ID تعریف شده در سیستم کنترل می شود و در صورت تطابق، DOUT  قطع می شود و استارت خودرو فعال می گردد و براحتی راننده خودرو را روشن می نماید.

چگونه امکان کنترل استارت از خودرو شما محافظت می کند؟

در صورتی که سارق درب خودرو شما را باز نماید برای روشن کردن خودرو نیاز به تگ iButton با ID درست جهت تشخیص هویت دارد. با توجه به اینکه این تگ را در اختیار ندارد  DOUT همچنان فعال و استارت خودرو غیر فعال باقی می ماند. از اینرو سارق باتوجه به مزیت کنترل استارت و تشخیص هویت راننده که دستگاه ردیاب سری FMB فراهم نموده است امکان روشن کردن خودرو را نخواهد داشت و بدین ترتیب از سرقت خودرو جلوگیری می گردد.

دیگر موارد استفاده :

از این قابلیت در شرکت ها و سازمان‌ها نیز می توان استفاده نمود. در بسیاری از آنها چندین راننده برای هر خودرو وجود دارد. با اختصاص یک تگ  iButton به هر کارمند می توان لحظه به لحظه از هویت راننده مطلع گشته و همچنین از روشن شدن خودرو توسط رانندگان غیر مجاز جلوگیری نمود. در نهایت مي‌توان با استفاده از این قابلیت ساعت کار راننده و حضور او را به طور مکانیزه کنترل نمود. همچنین در صورت ثبت تخلف برای خودروی مورد نظر می توان به راحتی راننده متخلف را شناسایی نمود.

 

پیشنهاد ما به شماFMB202 می باشد:

  • ورودی / خروجی دیجیتال برای مانیتورینگ و کنترل
  • رنج ولتاژ 30-6 ولت
  • درجه کلاس حفاظتی در مقابل خاک و آب IP67
  • رابط 1-wire برای مانیتورینگ دما، RFID و تگiButton  برای تشخیص هویت
  • امکان عملکرد دستگاه بدون اتصال به باتری خارجی
  • بلوتوث برای اتصال به دستگاه های خارجی و سنسورهای کم مصرف
#مشاهده در : تلتونیکا در آپارات