پایش بسته های پستی حامل کالای ارزشمند با ردیاب های تلتونیکا

پایش بسته های پستی حامل کالای ارزشمند با ردیاب های تلتونیکا 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

پایش بسته های پستی حاوی کالای ارزشمند با ردیاب TMT250

مقدمه

شرکت­های ارائه دهنده خدمات پستی در خلال دو دهه اخیر متناسب با تغییر جنبه‌های زیست اجتماعی بشر دچار تغییرات زیادی شده و بخش سنتی آن­ها دچار دگرگونی شده­است. ازطرفی ظهور فناوری‌های جدید الکترونیکی و همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت و تلفن همراه، تأثیری عمیق بر شرکت­های پستی گذاشته و حضور آن­ها را در بخش‌های سنتی کمرنگ‌تر کرده است.

پست در دنیا به جهت نیاز مردم، مأموریت‌های جدیدی را برای خود تعریف کرده است. زیرا در حال حاضر شاید کمتر کسی از ارسال نامه برای رساندن پیام خود به مخاطب استفاده کند و این موجب شده مرسولات پستی محدود به فرستادن کالا شود و همین موضوع تا حد زیادی نیاز برای ردیابی کالا بخصوص در مواردی که مرسوله برای ارسال کننده و دریافت­ کننده دارای ارزش بالایی باشد را افزایش داده است.

چالش

از چالش­های مرتبط با فعالیت­ ارسال مرسولات و جابجایی کالاهای با ارزش میتوان به چند مورد آشنا اشاره کرد.

امروزه با توجه به رشد و گسترش فناوری اطلاعات و نفوذ تکنولوژی در دستگاه­های اجرایی، ادارات پست نیز از این موهبت بی نصیب نمانده و امکان ردیابی بسته های پستی را به مشتریان و کاربران خود ارائه می­ دهند. اما چالشی که کمتر شرکتی به فکر حل کردن آن افتاده است مسئله عدم ردیابی بسته های پستی به طور پیوسته می­باشد. به این معنی که کاربران فقط می­توانند آخرین پایگاه پستی که کالا در آنجا بوده و رسید خورده را شناسایی کنند و امکان ردیابی لحظه به لحظه مرسوله وجود ندارد.

به علاوه اینکه برخی از ادارات پست مسئولیتی در قبال تحویل کالا به عهده نمی­گیرند یا قوانین سختگیرانه ای در این حوزه وجود ندارد. این مشکل زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می­دهد که هنگام رسیدن مرسوله به مقصد مورد نظر بعضی از افراد سودجو می­توانند به جای شخص تحویل گیرنده، کالا را دریافت کنند که این باعث دردسر و نگرانی می­شود.

چالش بزرگتر سرقت یا مفقود شدن کالای با ارزش در زمان حمل از مبدا به مقصد است. چون بصورت آنلاین بسته پستی رصد نمی­شود نمی­توان به موقع متوجه از مسیر خارج شدن آن و انجام واکنش مناسب شد.

راه حل

تلتونیکا مانند همیشه آماده ارائه راهکار هوشمندانه و مقرون به صرفه جهت ردیابی بسته های پستی با ارزش بالا است. شما میتوانید با ردیاب کوچک و هوشمند TMT250  کالای خود را به صورت آنلاین ردیابی کرده و از مکان لحظه ای کالای خود مطلع باشید. از قابلیت های ویژه TMT250 میتوان به کارکرد آن بدون نیاز به منبع تغذیه، ضد آب بودن و قابلیت اتصال به دستگاه های جانبی از طریق ماژول BLE  اشاره کرد.

دقت بالای مکان یابی TMT250 به شما امکان بهره ­وری حداکثری از آن را فراهم کرده و البته نرم افزار پیکربندی نیز این امکان را به شما می­ دهد که بازدهی دستگاه را متناسب با نیاز و طول سفر کالای مورد نظر تنظیم نمایید. این خود موجب کاهش ارسال اعلان­های اضافی شده و ظرفیت باتری و توان مصرفی دستگاه را متناسب با خواسته شما تنظیم می­نماید.

از نقطه نظر اقتصادی نیز اضافه کردن شرایط ویژه برای ارسال کالاهای با ارزش برای مشتریانی که می­ خواهند از این خدمت استفاده کنند یک ارزش محسوب شده و مورد استقبال افراد مصرف ­کننده قرار می­ گیرد. شرکت پستی ارائه دهنده این خدمت می­تواند از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر بهره بردن از مزایای مالی ایجاد شده، راهکاری هوشمند و مدرن را به  مشتریانی که قصد ارسال کالایی گران بها دارند، ارائه دهد.

 

محصول ویژه برای این راهکار: TMT250