راهکار مراقبت از سالمندان

راهکار مراقبت از سالمندان 1080 1080 تلاش توسعه نیک آریا

مراقبت از سالمندان با ردیاب سالمندان

ما امروزه در عصر بهبود شرایط زندگی و مراقبت­های مرتبط با سلامتی زندگی می­کنیم. با این حال، برخی از بخش های جامعه ما، مانند افراد سالمند یا معلول هنوز با چالش­هایی روبرو هستند چرا که هر روز به کمک و مراقبت نیاز دارند. از آنجایی که یاری رساندن به مردم جزء ارزش های تلتونیکا است ما نیز با استفاده از ردیاب راهکاری برای مراقبت از سالمندان ارائه کرده ایم.

بر اساس گزارش­های منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، در سال 2019، 703 میلیون نفر از جمعیت کل جهان سن بالای 65 سال دارند. پیش­بینی می شود در سه دهه آینده این تعداد به بیش از دو برابر برسد که این یعنی در سال 2050 بیش از 1.5 میلیارد نفر افراد بالای 65 سال در جهان زندگی می­ کنند. بنابراین تا سال 2050، از هر 6 نفر 1 نفر در جهان بالای 65 سال سن خواهد داشت.

چالش

چالش پیش روی افراد سالمند بصورت کلی شامل مشکل در انجام کارهای روزمره و تحرک، ناامنی مالی، انزوا در جوامع خود و از همه مهم­تر یافتن مراقب مناسب و دسترسی به خدمات مراقبتی و ایمنی می­ شود.

نیازهای پیچیده سلامتی و ایمنی افراد سالمند تا کنون توسط برخی از مطالعات مورد بررسی قرار گرفته شده است. به عنوان مثال، تحقیقات  BMC Getriatic نشان داد که بیماران سالمند که تنها زندگی می کنند 50 درصد بیشتر احتمال دارد که به بخش اورژانس مراجعه کنند. همچنین بیشتر از 40 درصد احتمال دارد که بیش از 12 جلسه ملاقات با پزشک عمومی در سال در مقایسه با سایر بیماران سالمند که در کنار دیگران زندگی می کنند داشته باشند. علاوه بر این، سالمندانی که تنها زندگی می­کنند در معرض حوادث خانگی هستند. حوادثی مانند به زمین خوردن، جراحات حاصل از بریدگی یا غرق شدن.

مطالعه دیگری توسط دانشگاه  Mersin نشان می دهد که هر ساله تقریباً 30 درصد از افراد بالای 65 سال به زمین می­ خورند و میزان افتادن مجدد در میان کسانی که یک بار به زمین خوردن را تجربه کرده اند 60 درصد است. نکته مهمتر این است که پزشکان یا پرستاران نمی توانند بلافاصله در محل حضور یابند و سالمندان نیز ممکن است نتوانند به موقع برای کمک تماس بگیرند. لذا نحوه مدیریت مراقبت از سالمندان بسیار اهمیت دارد.

راهکار

برای حل چالش پیش رو تلتونیکا یک راه حل همه جانبه ارائه داده است که هدف آن اطمینان از ایجاد ایمنی برای مراقبت از سالمندان، افراد مسن یا معلولانی است که تنها زندگی می­ کنند. به طور همزمان این امکان را برای پرسنل پرستاری، بستگان یا کارکنان خدمات اضطراری مانند اورژانس یا آتش نشانی فراهم می­کند تا بر اتفاقات نظارت کرده و به موقع اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مراقبت از سالمندان با ردیاب سالمندان

شکل 1: توپولوژی راهکار مراقبت از سالمندان با استفاده از دستگاه   TMT250

بصورت کلی چالش مطرح شده برای افراد و کسانی که در خانه بستری هستند یا افرادی که در مراقبت از خود مشکل دارند با استفاده از ردیاب سالمندان TMT250 برطرف می­ شود. اولاً ردیاب سالمندان به طور مداوم مکان شخص را کنترل می­ کند، بنابراین اگر او برای پیاده ­روی یا انجام کار دیگر از خانه خارج شود، هیچ خطری برای گم شدن او وجود ندارد زیرا موقعیت مکانی او بصورت لحظه ­ای رصد می ­شود.

ثانیاً اگر فرد خطری احساس کند، می­تواند با فشردن دکمه­ تعبیه شده روی ردیاب که برای سناریوی مشخصی برنامه ­ریزی شده­ است افراد دیگر را از وضعیت خود با خبر کند. به عنوان مثال، تنها با فشردن یک دکمه می­ تواند با پرستار یا اورژانس تماس گرفته و آنها را از مشکل سلامتی خود مطلع سازد. همچنین بیمار می­تواند با فشردن دکمه زنگ هشدار حالت اضطراری را فعال کند که یک اعلان فوری به نرم­ افزار مربوطه ارسال می­ شود. مهمتر از همه در صورت افتادن ناگهانی زنگ خطر به زمین خوردن فوراً توسط ردیاب سالمندان برای افراد ناظر که از قبل تعریف شده ­اند ارسال می­ شود. اگر فرد زمین خورده به درخواست ارتباطی پاسخ ندهد، خدمات اورژانس برای ارائه خدمات پزشکی به محل شخص اعزام می­ شوند.

 

محصول ویژه برای این راهکار: TMT250