راهکار مدیریت یکپارچه ناوگان آتش نشانی

راهکار مدیریت یکپارچه ناوگان آتش نشانی 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

ناوگان آتش نشانی چه مسئولیتی بر عهده دارد؟ احساس ایمنی و امنیت در جامعه به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه تا حد زیادی وابسته به کارایی آتش نشان ­ها است.سرعت، هماهنگی و اطمینان از اطلاعات، از عوامل کلیدی است که باعث می­ شود آتش نشان­ ها فعالیت­ های خود را به درستی انجام دهند.

در چنین مواقعی زمان بسیار ارزشمند است و ناوگان آتش نشانی باید در سریع­ترین زمان ممکن در محل مورد نظر حضور داشته باشد تا جان افراد را نجات دهد و از آسیب بیشتر که می­تواند منجر به عواقب جبران ناپذیر شود، جلوگیری کند. در ادامه مطلب از تلتونیکا به بررسی راهکار مدیریت یکپارچه ناوگان اتش نشانی می‌پردازیم.

چالش های ناوگان آتش نشانی

برای اینکه کار آتش نشان موثر باشد، مدیر ناوگان باید موقعیت دقیق وسایل نقلیه رابداند. همچنین اینکه کدام یک از آن­ها آماده پاسخگویی به حوادث هستند را بداند. بنابراین، دریافت اطلاعات فوری و صحیح از موقعیت مکانی خودروهای آتش نشانی و وضعیت آتش نشان­ها حیاتی است. هنگامی که حادثه­ ای رخ می ­دهد، اپراتورها موظفند خودروهای آتش نشانی را از نزدیک ترین مکان­ها شناسایی کنند. همچنین تشخیص دهند که کدام یک از آن­ها را می­ توان اعزام کرد.

برای ناوگان آتش نشانی بسیار مهم است که در زمان وقوع حادثه، وقت خود را برای برقراری ارتباط تلف نکند. علاوه بر این، از آنجایی که وسایل نقلیه آتش نشانی همواره در حال کار هستند، برای از بین بردن خرابی احتمالی به هنگام عملیات، نیاز به تعمیر و نگهداری به موقع دارند. تعمیر و نگهداری عقب افتاده می­ تواند باعث اختلال در خدمات آتش نشانی و تحمیل هزینه ­های غیرقابل پیش بینی شود.

راهکار

 تلتونیکا راه ­حلی برای چالش ­های فوق ارائه می­ دهد. ردیاب حرفه ای FMB202 را می­ توان برای تعیین مکان به طور خودکار تنظیم نمود و به هماهنگی مؤثرتر ناوگان آتش نشانی کمک کرد. با استفاده از ردیاب ماشین، مدیر ناوگان با کسب اطلاع از وضعیت فعلی شرایط پایگاه آتش نشانی می­ تواند در عرض چند ثانیه با ماموران آتش نشانی ارتباط برقرار کرده و حادثه گزارش شده را اطلاع دهد. بنابراین، ردیاب­ ها می­ توانند به هنگام حوادث به طور قابل توجهی  باعث صرفه­ جویی در زمان شوند. همچنین اطلاع از خرابی ­ها و سرویس ­های تنظیم شده برای تعمیرات و نگهداری ناوگان، به جلوگیری از حوادث جاده­ ای و خرابی­ های احتمالی کمک می­ کند.

ردیاب ضد آب تلتونیکا مدل FMB202 را می­ توان با ورودی آنالوگ به نحوی شبیه­ سازی کرد. در این حالت وضعیت وظیفه مامور مربوطه (آماده، مشغول، استراحت یا در حال اعزام به محل حادثه) را با تفکیک ولتاژ تشخیص می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توان 5 ولت را برای وضعیت کار «آماده» تنظیم کرد. به این ترتیب، اپراتورها می توانند وضعیت وظیفه را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

علاوه بر این آژیر خودرو آتش نشانی را می ­توان از طریق یک خروجی دیجیتال با یک ردیاب حرفه ای کنترل کرد. در ضمن قابلیت شناسایی راننده نیز وجود دارد، به طوری که فقط شخص مجاز بتواند سوار وسیله نقلیه شود. این قابلیت از طریق ورودی 1-Wire و تجهیز نمودن آن به RFID و iButton قابل پیاده­ سازی است.

جمع‌بندی

شایان ذکر است که در مبحث راهکار مدیریت یکپارچه ناوگان آتش نشانی، ردیاب ماشین FMB202 کاملا ضدآب و ضد گرد و غبار بوده و مناسب و سازگار با ماشین­ های آتش ­نشانی به هنگام انجام عملیات مختلف با شرایط محیطی متنوع است. از این جهت این ردیاب ضد آب یکی از مقاوم­ ترین ردیاب­ های خودرویی در دنیاست که در بسیاری از پروژه­ های بزرگ و مهم استفاده شده و کارایی منحصر به فردی داشته ­است.برای تهیه بهترین ردیاب ها با برند تلتونیکا می توانید به وب سایت ما مراجعه و از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.