اتصال مطمئن سیستم های صنعتی با استفاده از سوئیچ صنعتی

اتصال مطمئن سیستم های صنعتی با استفاده از سوئیچ صنعتی 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

سوئیچ شبکه صنعتی

نحوه اتصال سیستم های صنعتی در حال تغییر است، ظهور اینترنت اشیاء موجب شده است بخش صنعتی متحول شده و به سمت اتوماسیون حرکت کرده تا بتواند در بازار رقابت کند و توانایی های خود را از حیث منابع، بهره وری و حجم تولید بیشینه نماید. مشکل با پروتکل های قدیمی صنعتی به خاطر عمر بالای سیستم های صنعتی است در طی سالیان استانداردهای متعددی روی هم جمع می شوند و به کارگیری این تنوع از پروتکل ها در سیستم های اتوماسیون امروزی بسیار دشوار است. راهکارهای مبتنی بر اترنت در حال تبدیل شدن به استانداردهای جدید در اتصالات صنعتی هستند. از آنجا که این راهکارها منعطف تر، اقتصادی تر و سریع تر هستند ممکن است شاهد آن باشیم راهکارهای بیشتری پروتکل های سریالی را به آی پی تغییر دهند. استفاده از سوئیچ های صنعتی نیز جزئی از این راهکارها است.

 

چالش

تجهیزات صنعتی نه تنها سرمایه گذاری بالایی را می طلبند بلکه ابزاری حرفه ای برای اتصال بین خود را نیاز دارند. در بازار، سوئیچ های شبکه متعددی وجود دارد اما کاربری های صنعتی خواهان ابزار شبکه پیشرفته ای است که مطمئن باشد، به میزان زیادی با دوام باشد، به راحتی قابلیت اجرا را داشته باشد و بتوان به آن اعتماد نمود. ایجاد تغییر در زیرساخت ها یک چالش همیشگی در بخش صنعتی است و نمی توان با استفاده از محصولات کم کیفیت در مورد آنها خطری را متحمل شد.

 

راهکار

در کارخانه ها معمولا چندین خط ساخت و تولید وجود دارد، همه آنها شامل HMI ها ، PLC ها و سنسورهای متعددی هستند که به شبکه متصل می شوند. این کار با استفاده از سوئیچ صنعتی TSW110 محقق می شود  که به عنوان یک واسط بین همه قسمت ها عمل کرده و انتقال داده ها به سرور یعنی جایی که داده ها می توانند بررسی و تحلیل گردند را امکانپذیر می نماید.

سوئیچ شبکه صنعتی

سوئیچ TSW110 یک سوئیچ صنعتی غیرمدیریتی با پنج پورت اترنت 10/100/1000 Mbps است برای راهکارهای نیازمند پهنای باند بالا و به صرفه که بیش از نیاز اتصال چند دستگاه تولیدی است. علاوه بر سایز فشرده این دستگاه ، ریل DIN یا سطح قابل نصب موجب می شود نصب آن ساده و سریع باشد. راه اندازی این دستگاه بسیار سریع بوده و در چند ثانیه کار آن انجام خواهد شد.

محیط تولید نیازمند تجهیزات قوی مستحکم است بنابراین محصولی با قاب آلومینیومی محکم و با دوام بهترین گزینه خواهد بود. سوئیچ شبکه TSW110 در بازه گسترده دمایی از -40C تا 75C کار می کند بنابراین این دستگاه دامنه وسیعی از سناریوهای کاربردی را پوشش می دهد. به عنوان مثال این دستگاه همانقدر به خوبی می تواند در بخش محصولات فریز شده کار کند که می تواند در بخش تولید کیک و شیرینی کار کند.

 

مزایا

  • سایز کوچک – سایز این سوئیچ 100×30×85 میلی متر بوده و در داخل تمامی تابلوهای برق یا رک های سرورها قرار می گیرد و در عرض چند ثانیه با استفاده از ریل DIN یا سایر گزینه های نصب، نصب می گردد.
  • بازه دمایی گسترده – بازه دمای کاری این دستگاه از -40C تا 70C است که اتصال مطمئن را در اکثر محیط های صنعتی تضمین می کند.
  • دوام – ما از قاب آلومینیومی برای این محصول استفاده کرده ایم که استحکام آن را افزایش می دهد.
  • راه اندازی سریع – این سوئیچ صنعتی نیاز به هیچ تنظیمات اضافه ای ندارد.
  • به صرفه – این سوئیچ شبکه دقیقا آنچه را که در بیشتر کاربردهای صنعتی مورد نیاز است بدون هیچ عملکرد اضافه ای پیشنهاد می دهد این امر موجب می شود این دستگاه به صرفه و در بازار رقابتی باشد.

 

چرا تجهیزات شبکه تلتونیکا؟

بخش تجهیزات شبکه تلتونیکا به عنوان تولید کننده تجهیزات شبکه سلولار (روتر، گیت وی، مودم، سوئیچ) با کیفیت بالا شناخته می شود. طی سالیان متمادی کار با مشتریان مختلف از نقاط مختلف دنیا در پروژه های گوناگون و بزرگ به ما درس ها و تجارب ارزشمندی آموخته است و ما را قادر نموده است سبد محصولمان را با توسعه و خلق محصولات جدید گسترش دهیم. ما تلاشمان را برای خلق محصولات شبکه درجه یک مورد نیاز بازار رو به رشد اینترنت اشیاء ادامه می دهیم تا دستگاهی را پیشنهاد دهیم که مطمئن، امن و با استفاده آسان باشد.

محصول ویژه برای این راهکار: TSW110

محصول پیشنهادی برای این راهکار: TSW100