ردیاب ساده اشیاء و دارایی ها

ردیاب ساده اشیاء و دارایی ها 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

ردیاب اشیا و ردیاب کانتینر تلتونیکا مناسب برای ماشین آلات و تجهیزاتحمل و نقل جاده ای در دنیا و در ایران سهم عظیمی از صنعت حمل و نقل را در اختیار دارد. شرکت های حمل و نقل و رانندگان یک نگرانی بزرگ دارند و آن سرقت از وسایل نقلیه خود در مسیرهای نا امن است. موضوع آگاهی از موقعیت اموال فقط محدود به حمل و نقل جاده ای نیست و در حمل و نقل دریایی بسیاری از صاحبان اجناس مایل هستند از موقعیت کانتینرهای خود اطلاع داشته باشند. تلتونیکا  راه حلی دارد که می تواند به شما کمک کند تا از موقعیت اجناس خود در سر تا سر جهان با خبر شوید. استفاده از ردیاب اشیاء و دارایی ها این امکان را برای شما فراهم می آورد تا وضعیت کالاهای خود را مدیریت کنید.

چالش

بسیاری از افراد، کسب و کارها یا سازمان ها و موسسات دولتی دارای انواعی از اشیاء، تجهیزات و دارایی هستند که نیاز به محافظت دارد، از ابزارهای ساختمانی و حلقه های بزرگ کابل برق گرفته تا تجهیزات رایانه ای و مبلمان اداری. بعضی از آنها مدت زمان بهره برداری محدودی دارند و بعضی از آنها باید در اسرع وقت جا به جا شوند در نتیجه صاحبان دارایی ها باید دارایی های شان را به روش های مختلف مدیریت کنند.

در سالهای اخیر نگرانی فزاینده ای در مورد امنیت دارایی ها در سراسر جهان وجود داشته با وجود همه گیری کووید 19 در سال 2020 سرقت از انبارها و سایر ذخایر تجهیزات در سراسر جهان افزایش یافت. بطور مثال در اروپا  افزایش قابل توجهی در سرقت از انبارها وجود داشته است. طبق گزارش ها در سال 2020، آمارها افزایش 48 درصدی سرقت از انبارها و موسسات تولیدی را در مقایسه با سال 2019 که 18 درصد بوده است نشان می دهد. بدین ترتیب می توانیم بپرسیم که آیا تنها قرار دادن دارایی ها در انبارها برای اطمینان از ایمنی آن کافی است؟

 از دست رفتن دارایی برای هر شغلی بهای سنگینی دارد طبق گفته Millwood Inc فقط هزینه جایگزینی بسته بندی های از دست رفته  از جمله پالت  سالانه بین 750 تا 1 میلیارد دلار برای مشاغل آمریکایی هزینه داشته است. باید توجه داشت که سارقان اجناسی که اندازه شان  بزرگ باشد را هدف قرار نمی دهند بلکه بیشتر علاقه مند به سرقت کالا های کوچک بارگیری شده روی پالت ها هستند. طبق گزارشات دقیقی که از کشور انگلستان بدست آمده است دیده می شود که مشاغل فعال در تمامی بخش های صنعت از جمله تولید ، انبار و توزیع تجربه ی سرقت پالت را داشته اند.

یکی دیگر از مشکلات دارایی ها حمل و نقل آنها است بطور مثال در سال 2020 شرکت اپل به دلیل سرقت محصولات از کامیون بیش از 5 میلیون دلار ضرر کرد، 48 پالت تولید شده سرقت و به مکان نامعلومی برده شدند. همینطور سال گذشته یک راننده کامیون هنگ کنگی خودروی خود را بدون توجه رها کرد و پالت کالایی با 800 تلفن همراه به ارزش حدود 194،000 دلار دزدیده شد. اگر ردیابی روی یکی از پالت ها قرار داده شده بود ، نتایج در شرایط فوق می توانست متفاوت باشد.

شرایطی را تصور کنید که مشتری شما 50 کامیون آماده حمل دارد و هر کدام از آنها 30 پالت به ارزش 12.500 یورو را حمل می کنند، اگر یکی از این کامیون ها دزدیده شود مشتری شما درجا 375.000 یورو ضرر می کند. این زیانی است که هر شرکت تدارکاتی یا حمل ونقلی در زمانی که برای خطر سارقان آماده نباشد پرداخت می کند.

برای تمام مشکلات که در بالا ذکر شد راهکاری وجود دارد که می تواند زمان و پول را برای شرکت هایی که می خواهند از سرقت دارایی های جلوگیری نمایند حفظ کند. تلتونیکا به تازگی ردیاب اشیاء خود را که یک ردیاب هوشمند چند منظوره و راحت با مزایای متعدد است را ارائه نموده است.

راهکار

فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار هستید که می خواهید تعدادی از دارایی های کوچک را حمل کنید چه آنها در انبار یا مرکز توزیع ذخیره شوند و چه در کامیون بارگیری گردند ردیاب دارایی ما نظارت مداوم را تضمین می کند. ردیاب اشیاء بالای هر پالت به سادگی نصب می شود و با دو باتری خود به صورت کم مصرف عمل میکند که مناسب سفر های بلند مدت و دوره زمان های طولانی می باشد. صاحبان اجناس با استفاده از پلتفرم های آنلاین هر زمان که وضعیت و موقعیت دارایی های خود را می بینند می توانند احساس امنیت از وضعیت آنها را داشته باشند.

ردیاب اشیاء  TAT100 مجهز به آنتن GNSS و GSM داخلی با بهره بالا است. این ردیاب بر اساس تنظیمات انجام شده اطلاعات مربوط به جا به جایی را در زمان واقعی ارسال می کند. سنسورهای بلوتوثی کار تشخیص سرقت و اعلام هشدار را انجام می دهند. به عنوان مثال در صورت تلاش غیر مجاز برای باز کردن کامیون و برداشتن اجناس از پالت، سنسورها بلافاصله سیگنال را به دستگاه ردیابی منتقل می کنند و سپس هشدار به مالک یا سازمان امنیتی ارسال می شود. این بدان معناست که حتی سارقان ممکن است قبل از دست زدن به کالا دستگیر شوند.

ردیاب اشیاء تلتونیکا جهت ردیاب بار، کانتینر، تجهیزات و ماشین آلات

مزایا

  • این ردیاب دارایی مجهز به اتصالات GSM و GNSS است و امکان انتقال سریع داده ها را فراهم می نماید و همچنین این فرصت را برای مقابله با خطرهای احتمالی در اختیار می گذارد.
  • برای این ردیاب چهار حالت اتصال وجود دارد- برای مثال استفاده از چسب دو طرفه برای نصب بر روی یک سطح صاف بسیار مناسب است یا بر روی قاب دستگاه 4 عدد سوراخ تعبیه شده که می توانید نصب با استفاده از بست کمربندی را نیز انجام دهید.
  • نصب آسان، امن و بی عیب نرم افزار – فرآیندهای نصب طولانی مربوط به گذشته اند، ردیاب های دارایی تلتونیکا می توانند به صورت دستی فقط در عرض چند دقیقه نصب شوند. در عین حال ابزار FOTA WEB ارتباط رمزگداری شده از طریق اینترنت را فراهم می آورد.
  • ردیاب می تواند برای ارسال متناوب گزارش های مکانی و همچنین ارسال اطلاعات مربوط به سنسورهای دما و رطوبت و سایر سنسورها برنامه ریزی گردد.
  • ردیاب دارای باتری های قابل تعویض است و می تواند در کمتر از یک دقیقه به صورت کامل تعویض شود، بدین ترتیب می توان از قطعی به دلیل شارژ باتری جلوگیری کرد.

برای دیدن ویدئوهای بیشتر به آپارات تلاش توسعه نیک آریا مراجعه کنید.