راهکار بهره برداری از دوربین نظارتی موقت

راهکار بهره برداری از دوربین نظارتی موقت 2560 2560 تلاش توسعه نیک آریا

بهره برداری از دوربین های نظارتی موقت

 

 

  1. مقدمه
  2. چالش
  3. توپولوژی
  4. راهکار
  5. مزایا
  6. چرا تلتونیکا

 

1.مقدمه

تامین امنیت تجهیزات مختلف صنعتی و ساختمانی در طول زمان همواره برای صاحبان آنها دردسرساز بوده است. هم اکنون گزینه های فراوانی برای تامین امنیت وجود دارد گرچه انتخاب گزینه درست همواره مشکل زا بوده است. برای مثال داشتن نگهبان 24 ساعته جهت محافظت دائمی هزینه بردار است و بهره وری کافی نیز ندارد. استفاده از فناوری های به روز مانند دوربین نظارتی موقت امکان پایش نواحی مختلف در یک زمان را دارد و ضبط کردن تصویر اجازه می دهد آنچه که اتفاق افتاده است در زمان دیگر بازبینی شود. از طرف دیگر تنظیم کردن و مدیریت دوربین های مدار بسته پیچیده اگر با تخصص کافی انجام نشود می تواند گران تمام شده و نتایج نا امید کننده ای در پی داشته باشد. برای انتخاب کردن بهترین گزینه باید تجربه کافی و فهم این که یک سارق چطور فکر می کند را داشت. بنابراین معمولا بهتر است که به متخصص اطمینان کرده و تمامی ابعاد راهکار مدنظر بررسی شود تا از مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری شود.

 

2.چالش

مشکل بسیاری از شرکت هایی که خدمات امنیتی را برای محل های موقتی مانند نمایشگاه ها با نصب دوربین نظارتی موقت ارائه می دهند این است که در خارج از ساعت کاری انجام نظارت دشوار است، کیفیت تصاویر مناسب نیست و پیگیری و نظارت شخصی نیز دائمی نمی باشد. واضح است که شرکت ارائه دهنده خدمات نیازمند راهکار کاملی است که منطبق بر آخرین فناوری های بازار باشد، مطمئن بوده، اتصال امن را برقرار کند و امکان مدیریت از راه دور را داشته باشد. تنها یک اتصال پایدار و بدون قطعی همراه با گزینه های پشتیبانی امکان ضبط و ذخیره تصاویر واضح و کریستالی را فراهم می کند، همچنین مدیریت از راه دور شرکت را قادر می سازد آنچه را که در محل پایش می گذرد به صورت آنی مدیریت کرده و دستگاه ها را رصد نموده و مشکلات فنی کوچک را به سرعت و آسانی مرتفع نماید.

3.توپولوژی

بهره برداری از دوربین های نظارتی موقت

 

 

4.راهکار

به خاطر عدم ثابت بودن مکان در این کسب و کار چیزی که شرکت ها نیاز دارند یک راهکار مبتنی بر اینترنت اشیاء است که اتصال پیوسته را در هر نقطه و هر زمان تضمین می نماید. استفاده از روتر سلولار صنعتی RUT955 که LTE Cat4 است تمامی نیازها را به دلایلی که در ادامه گفته می شود برآورده می نماید.

امکان استفاده از دو سیم کارت در زمانی که یکی از سیم کارت ها از کار بیافتد پشتیبانی توسط دیگری را فراهم می آورد. این مشخصه در مناطق دور دست تر که که گزینه های ارتباطی محدود است بسیار حیاتی است. این موضوع معمولا مساله سایت های ساخت و ساز، مزارع تولید انرژی خورشیدی و سایر ساختارهای صنعتی است. چندین ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتالی که در RUT955 وجود دارد امکان اتصال چندین دوربین نظارتی موقت به یکدیگر را فراهم می کند.

معمولا در یک سایت چندین تیرک نگهداری دوربین وجود دارد بنابراین زمان لازم برای انجام تنظیمات می تواند متفاوت باشد. مساله دیگر این است که هر تیرک نیازمند یک IP اختصاصی است تا بتوان به صورت جداگانه و امن از طریق VPN IP Sec به آن دسترسی داشت. علاوه بر این داشتن آدرس IP واحد همراه با موقعیت مکانی امکان ردیابی و تشخیص اینکه هر تیرک در کجا قرار گرفته است را در نرم افزار فراهم می آورد.

همچنین امکان ارسال هشدار از هر تیرک به مرکز دریافت هشدارها وجود دارد در نتیجه با استفاده از این راهکار اینترنت اشیا می توانید مشکلات کوچک را از راه دور و بدون حضور در کنار دوربین حل کنید.

5.مزایا

  • پیاده سازی سریع – رویکرد واحد این راهکار را جهت نصب و اجرا بسیار آسان نموده است که در کاهش زمان تاثیر چشمگیری دارد.
  • اتصال مطمئن – اتصال LTE Cat4 همراه با دو سیم کارت همراه با وای فای و اتصال اترنت هیچ گاه شما را نا امید نمی کند.
  • مدیریت از راه دور – سفر و جا به جایی برای مشکلات کوچک و به روزرسانی حذف می گردد. با استفاده از RMS Connect حتی این امکان وجود دارد که به دوربین نظارتی موقت از راه دور دسترسی داشته باشید.
  • ارتباط امن – هر تیرک آدرس IP مختص خود را دارد. اتصال امن با استفاده از VPN و پروتکل IP Sec تضمین می گردد اما همچنان با استفاده از روترهای شبکه تلتونیکا گزینه های دیگر برای انتخاب وجود دارد.

چرا تجهیزات شبکه تلتونیکا؟

با استفاده از تجهیزات شبکه تلتونیکا امکان مدیریت دستگاه و تجهیزات از راه دور وجود دارد. امکان مرتبط کردن IP های اختصاصی به موقعیت مکانی وجود دارد تا موقعیت هر تیرک در سیستم مشخص گردد. در نهایت امکان دریافت هشدار از هر تیرک نگهداری دوربین نظارتی موقت و ارسال آن به مرکز وجود دارد. این راهکار اینترنت اشیا نه تنها نیاز به حضور در پای تیرک را حذف می کند بلکه امکان انجام عملیات از راه دور را نیز فراهم می کند.

دستگاه ویژه برای این راهکار: RUT955

دستگاه پیشنهادی برای این راهکار: RUT950, RUTX11, RUT360