شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000(021)

جستجو
نقش سیم کارت در ردیاب خودرو

نقش سیم کارت در ردیاب خودرو

نقش سیم کارت در ردیاب خودرو چیست؟ و آیا باعث می‌شود ردیاب عملکرد بهتری داشته باشد؟ ردیاب‌ها در دودسته ردیاب با سیم کارت و ردیاب بدون سیم کارت قرار می‌گیرند. هر دستگاه ردیاب GPS به سیم کارت نیاز ندارد؛ مانند سیستم ناوبری ماشین و یا ثبت‌کننده‌های GPS مسیر که نیازی به ردیابی لحظه‌لحظه‌ای ندارند، بدون سیم کارت عمل می‌کنند. ردیاب GPS با سیم کارت برای اتصال و ارتباط با ماهواره‌ها و تعیین موقعیت مکانی خودرو از دیتای مخابراتی و اینترنت سیم کارت درون خود استفاده می‌کند. این ردیاب به شبکه همراه متصل گردیده و می‌تواند با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کند.

زمانی که آنتن‌دهی کافی در سیم کارت وجود نداشته باشد نامنظمی در ارسال و دریافت داده‌های GPS ایجاد می‌شود؛ ازاین‌رو تاثیر نوع سیم کارت در عملکرد ردیاب خودرو بسیار بالا است. میزان آنتن‌دهی و خدمات اینترنت سیم کارت هرچقدر قوی‌تر باشد ردیابی دقیق‌تری صورت می‌گیرد؛ پس باید بهترین سیم کارت برای ردیاب انتخاب شود. در ادامه از مقالات تلتونیکا به نقش سیم کارت در ردیاب خودرو و این دسته از ردیاب‌ها پرداخته شده است.

ردیاب GPS با سیم کارت چیست؟ردیاب GPS با سیم کارت چیست؟

از لحاظ فنی ردیاب خودرو شامل ردیاب‌های جی‌پی‌اس با سیم کارت و ردیاب‌های جی‌پی‌اس بدون سیم کارت می‌شود. ردیاب جی‌پی‌اس بدون سیم کارت دستگاه‌هایی هستند که بدون سیم کارت اطلاعات را ثبت می‌کنند؛ اما برای خدمات ردیابی فوری مناسب نیستند. از جمله ردیاب‌های جی‌پی‌اس بدون سیم کارت می‌توان به سیستم‌های ناوبری خودرو و ثبت‌کننده‌های جی‌پی‌اس که داده‌های مسیرها را در زمان پیاده‌روی ضبط می‌کنند و بعداً فرد می‌تواند این اطلاعات را ببیند و بررسی نماید. این اطلاعات در زمان دیگری قابل آپلودکردن در دستگاهی مانند رایانه هستند.

باید توجه داشت اگر چه این ثبت‌کننده‌های جی‌پی‌اس جهت ثبت اطلاعات عالی هستند؛ اما خدمات ردیابی فوری ندارند. ردیاب‌های جی‌پی‌اس با سیم کارت از دیتا یا داده‌ها استفاده می‌کنند و جهت ارسال داده‌ها از شبکه تلفن همراه به تلفن هوشمند به این سیم کارت نیاز دارند. ردیاب جی‌پی‌اس سیم کارتی شامل قطعات مختلفی چون تراشه GPS، تراشه GSM، یک عدد سیم کارت و یک عدد سی‌پی‌یو کوچک می‌شود.

عملکرد ردیاب این‌گونه است که تراشه‌های جی‌پی‌اس سیگنال‌هایی را جهت تعیین موقعیت از چندین ماهواره دریافت می‌نمایند و اطلاعات دریافتی به ماژول GSM ارسال خواهند شد که به شبکه تلفن همراه و وسیله ارتباطی وصل شود و فرد بتواند موقعیت مکانی را بر اساس نقشه جی‌پی‌اس پیدا کند. نقشی که سیم کارت در ردیاب خودرو دارد، ارسال موقعیت مکانی از دستگاهی به دستگاه دیگر است.

نقش سیم کارت در ردیاب خودرو

نقش سیم کارت در ردیاب خودرو ارسال موقعیت مکانی GPS از دستگاهی به دستگاهی دیگر است؛ مانند ارسال داده‌ها از ردیاب جی‌ پی ‌اس خودرو به تلفن همراه مالک خودرو. وجود سیم کارت در ردیاب خودرو برای ایجاد ارتباط، اتصال و ارسال پیامک و مشاهده آنلاین نقشه مسیر طی شده ضروری است. در واقع بدون سیم کارت هیچ‌کدام از موارد فوق امکان‌پذیر نخواهد بود. از سیم کارت برای وصل‌شدن به شبکه تلفن همراه و برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

محدوده کارایی ردیاب‌ها یا جی‌پی‌اس به سیم‌کارت بستگی دارد و هیچ محدودیتی برای استفاده وجود ندارد. آنتن‌دهی سیم کارت ردیاب خودرو همانند آنتن‌دهی تلفن همراه بوده و در صورت قرارگیری ردیاب در نقاط کور اتصال آن با ماهواره قطع خواهد شد و دریافت اطلاعات امکان‌پذیر نیست. ردیاب در این مواقع قطع‌شدن آنتن را از طریق ارسال هشدار به صاحب خودرو اطلاع می‌دهد.

در ردیاب‌های جدید از تقویت‌کننده‌های ردیاب LBS دکل‌های مخابراتی که سیستم موقعیت‌یابی در نقاط کور هستند جهت عملکرد بهتر در نقاط کور استفاده می‌شود. این سیستم به‌صورت حدودی موقعیت دستگاه را تعیین می‌نماید.

تاثیر نوع سیم کارت در عملکرد ردیاب خودروتاثیر نوع سیم کارت در عملکرد ردیاب خودرو

نقش سیم کارت در ردیاب خودرو بسیار مهم بوده و یکی موارد مؤثر در ردیابی ماشین از راه دور است. با وجود سیم کارت ردیابی فوری خودرو و ارسال داده‌ها ممکن می‌شود؛ اما هر گونه قطعی در آنتن‌دهی سیم کارت دریافت اطلاعات را غیرممکن می‌سازد؛ بنابراین باید بهترین سیم کارت با درنظرگرفتن معیارهای مشخص برای ردیاب خودرو تهیه شود.

در حال حاضر اپراتورهای مختلفی از جمله ایرانسل، همراه اول، رایتل، تالیا، سامان تل و … برای ارائه خدمات مخابراتی در کشور وجود دارد. ایرانسل و همراه اول دو اپراتور برتر در ارائه خدمات هستند که بیشتر شهرها و جاده‌های کشور پوشش‌دهی کرده‌اند. نکات مهم برای خرید سیم کارت ردیاب خودرو در ادامه آمده است.

1. پوشش‌دهی قوی شبکه اپراتور

در انتخاب سیم کارت پوشش‌دهی شبکه مهم‌ترین وجه است؛ چرا که نقش چشمگیری در بهبود آنتن‌دهی ردیاب دارد. اپراتوری که در نقاط تردد خودرو بیشترین میزان پوشش‌دهی را دارد باید انتخاب شود. پوشش‌دهی نامناسب سیم کارت و آنتن ضعیف اپراتور ارائه خدماتی چون SMS و GPRS ردیاب را مختل می‌سازد و ارسال آنلاین و لحظه‌به‌لحظه موقعیت خودرو و شرایط عملکرد آن  انجام نخواهد شد.

2. سیم کارت در ردیاب خودرو؛ پرداخت هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت

استفاده از سیم کارت اعتباری یا دائمی به موارد مختلفی بستگی دارد. درصورتی‌که مسئولیت شارژ مستقیم سیم‌کارت به عهده مشتری باشد، بهتر است از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده شود. برای ناوگان با تعداد خودروی بیشتر استفاده از سیم کارت دائمی راحت‌تر است و می‌توان هزینه‌های سیم‌کارت ردیاب را مدیریت کرد. سیم کارت دائمی نگرانی میزان استفاده و اتمام شارژ سیم‌کارت را ندارد.

قابلیت برقراری تماس با سیم‌کارت داخل ردیاب3. قابلیت برقراری تماس با سیم‌کارت داخل ردیاب

کنترل عملکرد ردیاب از طریق تماس‌گرفتن با سیم‌کارت داخل ردیاب ممکن می‌شود. باید توجه داشت سیم‌کارت‌های معمولی قابلیت برقراری تماس تلفنی را دارند و سیم‌کارت‌های دیتا تنها از دیتای اپراتورها استفاده می‌کنند. با تهیه سیم کارت معمولی برای ردیاب می‌توان از قابلیت تماس تلفنی آن نیز استفاده کرد.

4. سیم کارت در ردیاب خودرو؛ هزینه‌های سیم‌کارت

سیم کارت داخل ردیاب هر بار که خودرو از محدوده موردنظر خارج شود پیامی را برای شماره صاحب خودرو ارسال می‌کند و زمانی که قصد شنود صدای داخل کابین خودرو وجود داشته باشد نیز با ارسال کد به ردیاب، سیم‌کارت داخل ردیاب با شماره مالک ماشین تماس تلفنی برقرار می‌کند؛ سیم کارت برای ارائه این خدمات به شارژ و یا بسته اینترنتی نیاز دارد. در هنگام انتخاب سیم کارت باید به هزینه‌های استفاده از سیم کارت ردیاب توجه کرد.

جمع‌بندی

موقعیت‌یابی فوری و ارسال اطلاعات GPS از دستگاهی به دستگاه دیگر و گوشی همراه نقش سیم کارت در ردیاب خودرو است. برای استفاده از ردیاب با سیم هیچ محدودیتی وجود ندارد و سیم کارت آن مانند گوشی همراه عمل می‌کند. ردیاب‌های جی‌پی‌اس بدون ردیاب چنین قابلیت را نداشته و اطلاعات را ضبط و ثبت می‌نمایند. برای ردیابی لحظه‌ای بهتر است از ردیاب GPS با سیم کارت استفاده کرد تا داده‌های دریافتی و اطلاعات مکان نیز به گوشی صاحب خودرو ارسال گردد.

با اختلال در آنتن‌دهی سیم کارت دیگر امکان موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو و ارسال آنلاین وجود ندارد. پوشش‌دهی قوی شبکه اپراتور برای جلوگیری از قطعی سیم کارت نشان‌دهنده تاثیر نوع سیم کارت در عملکرد ردیاب خودرو است. برای انتخاب سیم کارت باید به قدرت پوشش‌دهی شبکه، قابلیت برقراری تماس و هزینه‌های سیم کارت توجه نمود.

وب‌سایت تلتونیکا یکی از واردکنندگان ردیاب خودرو باکیفیت بالا و فناوری پیشرفته روز دنیا است. این مجموعه همواره در تلاش است تا با تهیه محصولات متنوع و متناسب با نیاز مردم اعتماد و رضایت مشتریان را جلب نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق تماس با ما اقدام نمایید.

پیام بگذارید