شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000(021)

جستجو
ردیابی ماشین از راه دور

ردیابی ماشین از راه دور

ردیابی ماشین از راه دور یکی از راه‌های مطمئن برای کاهش سرقت خودرو و یافتن وسایل نقلیه مسروقه است. جدیدترین و پیشرفته‌ترین ردیاب‌ها این قابلیت را دارند که خودرو را از راه دور موقعیت‌یابی کنند و مکان دقیق آن را مشخص نمایند. آمار و ارقام نشان می‌دهد سرقت وسایل نقلیه با وجود دزدگیر نه‌تنها کمتر نشده است؛ بلکه افزایش‌یافته است و افراد به دنبال راهی برای افزایش امنیت و تحت‌نظر داشتن ماشین خود هستند.

ردیاب از راه دور خودرو دستگاه کوچکی است که با استفاده از فناوری پیشرفته سیستم موقعیت‌یاب جهانی، مکان دقیق وسایل نقلیه را تعیین می‌کند. برای ردیابی می‌توان از دستگاه‌ها و تجهیزات ردیابی استفاده کرد و یا گوشی همراه را به ردیاب تبدیل کرد. خاموش‌کردن ماشین از راه دور، هشدار تجاوز از محدوده خاص جغرافیایی، هشدار حمل با جرثقیل و… از قابلیت‌های ردیاب و سیستم کنترل از راه دور ماشین است. در ادامه از مقاله وب‌سایت تلتونیکا واردکننده باکیفیت‌ترین تجهیزات ردیابی با ردیابی از راه دور خودرو آشنا خواهید شد.

ردیابی ماشین از راه دور چگونه است؟

دزدگیرها با وجود سروصدای زیاد و دردسرهای بعد از نصب، اثر چندانی در حفاظت از وسایل نقلیه ندارند و کارایی خود را ازدست‌داده‌اند. انواع ردیاب خودرو بهترین جایگزین برای دزدگیر و افزایش امنیت ماشین است. ردیاب‌ها ابزارهای کوچک و مجهز به فناوری موقعیت‌یاب هستند که به‌راحتی در قسمتی از ماشین بدون ایجاد هیچ‌گونه صدایی جاسازی می‌شوند. در حال حاضر تجهیزات ردیابی قدرتمندی با قابلیت‌های بسیار زیادی چون ردیابی ماشین از راه دور، خاموش‌کردن خودرو از راه دور، تحت کنترل گرفتن سرعت خودرو، شنود داخل کابین ماشین و مشاهده مسیرهای پیموده‌شده برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو تولید می‌گردد.

این دستگاه کوچک به‌وسیله فناوری پیشرفته و با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) یا فناوری فرکانس بسیار بالا (VHF) موقعیت مکانی خودرو را ردیابی می‌کند. اطلاعات دریافت شده توسط ردیاب به یک سیستم مدیریتی یا نرم‌افزار مرتبط با مالک ارسال می‌شود. هر ردیاب خودرو دارای دو بخش سیم‌کارت و جی‌پی‌اس بوده که بخش جی‌پی‌اس 3 سیگنال از ماهواره‌هایی که همواره در مدار زمین می‌چرخند دریافت می‌کند. این سیگنال‌ها موقعیت دقیق خودرو را در سه بعد شمالی، شرقی و ارتفاع تعیین می‌کنند و حاوی طول و عرض جغرافیایی و سرعت و جهت حرکت هستند.

جی پی اس اطلاعات دریافت شده را لحظه‌به‌لحظه به سیم کارت درون خود انتقال می‌دهد. در نهایت سیم کارت اطلاعات دریافتی را به اپلیکیشن کاربر ارسال می‌کند. وقتی برای ردیابی ماشین از راه دور، ردیاب متصل شده باشد فرقی ندارد مالک خودرو در ماشین باشید یا دور از وسیله نقلیه، کلیه اطلاعات مکانی برای او ارسال می‌گردد و می‌تواند از قابلیت‌های دستگاه ردیاب خودرو از راه دور استفاده کند. اپلیکیشن ردیابی بر روی گوشی و یا ویندوز مالک خودرو برای دریافت هشدارها نصب می‌شود.

ردیابی ماشین از راه دور؛ کاربرد ردیاب از راه دور خودروردیابی ماشین از راه دور؛ کاربرد ردیاب از راه دور خودرو

کاربرد ردیاب خودرو به یافتن موقعیت مکانی ماشین و افزایش امنیت وسایل نقلیه محدود نمی‌شود و این موارد تنها گوشه‌ای از مزایای ردیاب‌های پیشرفته است. ردیابی ماشین از راه دور باعث آرامش خانواده‌ها و نظارت آسان‌تر بر فعالیت اعضای خانواده می‌شود. تجهیزات ردیابی با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جهانی و تعیین محل دقیق خودرو باعث افزایش بهره‌وری در کنترل سیستم حمل‌ونقل عمومی و نظارت سازمان‌ها و ارگان‌ها بر تردد خودروهای سازمانی و عملکرد رانندگان و کارکنان می‌شود.

با استفاده از ردیابی GPS افراد می‌توانند مکان خودرو و مسیر حرکت آن را به راحتی از راه دور مشاهده کنند و در صورت سرقت، اطلاعات دریافت شده را به مراجع قانونی اطلاع دهند تا امکان پیگیری فراهم شود. یکی از قابلیت‌های مهم ردیاب خودرو اعلام هشدارهای مشخص شده توسط کاربر در مواقع اضطراری است. هشدار خروج خودرو از منطقه‌ای خاص و رفت‌وآمد غیرمعمول از طریق سیم‌کارت نصب‌شده روی ردیاب اطلاع‌رسانی می‌شود. هشدارهای ردیاب از راه دور خودرو شامل موارد زیر می‌شود:

  • هشدار تجاوز از محدوده خاص جغرافیایی
  • هشدار حمل با جرثقیل
  • هشدار قطع‌شدن برق ردیاب از خودرو
  • تغییر سرعت ناگهانی و تجاوز از سرعت
  • هشدار باز شدن درهای خودرو
  • هشدار ضربه به خودرو یا روشن‌شدن

برای ردیابی از راه دور ماشین باید گارانتی دستگاه در نظر گرفته شود. ضمانت و کلیه خدمات پس از فروش این اطمینان را می‌دهد که می‌توان از تمام امکانات ردیاب به‌صورت بهینه استفاده کرد و در فواصل دور قطع نمی‌گردد.

ردیاب و سیستم کنترل از راه دور ماشینردیاب و سیستم کنترل از راه دور ماشین

برای ردیابی ماشین از راه دور می‌توان از ردیاب جی‌پی‌اس خودرو استفاده کرد و یا گوشی همراه را به ردیاب تبدیل کرد. ردیاب جی‌پی‌اس دستگاهی با امکانات متعدد است که با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جهانی امکان موقعیت‌یابی و کنترل اتومبیل از راه دور را فراهم می‌کند.

ابتدا دستگاه جی‌پی‌اس در خودرو قرار داده می‌شود سپس برنامه مخصوص ردیابی روی گوشی یا ویندوز مالک نصب می‌گردد. اپلیکیشن‌های ردیابی برای همگام‌سازی با جی‌پی‌اس در هنگام خرید ردیاب در اختیار مالک خودرو قرار داده می‌شود. اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها مانند موقعیت ماشین، ضبط شنود و پیامک‌های هشدار از طریق ارتباط با نرم‌افزار داخلی دستگاه و سیم‌کارتی که درون جی‌پی‌اس قرار داده شده است، ارسال می‌شود.

یکی از این امکانات جذاب گوشی‌های هوشمند GPS و GPRS است. با استفاده از این امکانات و اتصال به اینترنت می‌توان گوشی خود را به ردیاب خودرو تبدیل کرد. همان‌طور که اشاره شد ردیاب‌ها با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا GPS کار می‌کنند. این قابلیت در گوشی همراه نیز وجود داشته و تنها با نصب برنامه ردیاب ماشین و اتصال به اینترنت و سرورها می‌توان ردیابی خودرو با موبایل را انجام داد. برای این کار نیاز به گوشی‌های پیشرفته و آخرین ورژن نیست و با گوشی‌های هوشمند قدیمی نیز می‌توان موقعیت‌یابی کرد.

برای ردیابی ماشین از راه دور با گوشی نیاز به 2 موبایل هوشمند و مجهز به جی پی اس است و سیم کارت فعال روی هر دو تلفن همراه است. روی یکی از گوشی‌ها نرم‌افزار ردیابی نصب می‌شود و گوشی دیگر همیشه در ماشین قرار داده می‌شود. این روش اگرچه نامطمئن است و امکان خاموش‌شدن گوشی است؛ اما برای مسافت‌های کوتاه گزینه مناسبی است.

جمع‌بندی

ردیابی ماشین از راه دور با تولید ردیاب‌های خودرو مجهز و پیشرفته امکان‌پذیر شده است. به وسیله این دستگاه دارندگان وسایل نقلیه می‌توانند ماشین خود را در هر جایی که قرار دارد موقعیت‌یابی کنند. ردیاب‌ها مجهز به سیستم موقعیت‌یاب جهانی بوده و با استفاده از سیگنال‌های ارسالی از ماهواره‌های موجود در مدار زمین مکان دقیق خودرو را مشخص می‌نمایند. استفاده از ردیاب از راه دور خودرو کنترل و نظارت بر ماشین را بیشتر می‌کند. با تعیین هشدارهایی چون تجاوز از سرعت، خروج از محدوده جغرافیایی، هشدار ضربه یا باز شدن در ماشین برای آن دیگر جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

ردیاب و سیستم کنترل از راه دور ماشین باعث تسلط کامل بر وسیله نقلیه از راه دور می‌شود به صورتی که از راه دور می‌توان خودرو را خاموش کرد. برای ردیابی ماشین از راه دور می‌توان از انواع ردیاب خودرو مجهز به جی‌پی‌اس استفاده کرد و یا گوشی هوشمند همراه را به ردیاب تبدیل کرد. وب‌سایت تلتونیکا واردکننده باکیفیت‌ترین تجهیزات ردیاب خودرو  است. این مجموعه در تلاش است تا محصولاتی پیشرفته و مجهز به تکنولوژی روز دنیا را برای امنیت بیشتر در اختیار شما قرار دهد.

پیام بگذارید