شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000(021)

جستجو
دوربین ثبت وقایع خودرو چه مزایایی دارد؟

دوربین ثبت وقایع خودرو چه مزایایی دارد؟

دوربین ثبت وقایع خودرو یا داشبورد که همچنین به عنوان دشکم شناخته می‌شود، اکنون به یک لوازم جانبی محبوب در بسیاری از وسایل نقلیه تبدیل شده است.  هدف اصلی دوربین، ضبط هر تصویر و صدا در حین رانندگی است.  این دوربین‌ها را می‌توان بر روی خودروهای تجاری یا تبلیغاتی، موتور سیکلت و خودروهای سواری نصب کرد. آن‌ها برای خرید آنلاین با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه در دسترس هستند که بسته به نوع کیفیت و قیمت مورد نظر شما از 59 یورو تا 359 یورو متغیر است.

در جاده‌های شلوغ و شرایط سخت دشکم تمام اتفاقات را در صورت تصادف ضبط می‌کند. بسیاری از رانندگان دوربین‌های جلو و عقب را نصب می‌کنند.  برخی از دشکم‌ها عملکرد پیچیده‌تری را نیز ارائه می‌دهند؛ به عنوان مثال اگر در حین رانندگی قصد تکان‌دادن سر خود را دارید یا حتی به جاده نگاه نمی‌کنید، دوربین رو به داخل به شما هشدار می‌دهد. آن‌ها عمر باتری طولانی دارند، مزاحم رانندگی شما نخواهند شد و بیشتر آن‌ها ضبط صدا و تصویر  پیوسته را دارند؛ به این معنی است که فیلم‌های جدید جایگزین قدیمی خواهند شد.

برخی از دوربین‌های گران‌تر حتی در صورت خاموش‌بودن خودرو می‌توانند فیلم‌برداری کنند؛ زیرا دارای سنسورهای GPS یا سنسورهای حرکتی هستند که مکان، زمان و سرعت را پوشش می‌دهند. دشکم با کمک امکانات تحلیل داده و هوش مصنوعی وقایعی مانند تخلقات رانندگی، تصادفات و هر تغییر جزئی در رانندگی را ثبت می‌کند. در ادامه مطلب از تلتونیکا به بررسی مزایای دوربین ثبت وقایع خودرو می‌پردازیم.

دوربین ثبت وقایع خودرو چیست؟دوربین ثبت وقایع خودرو چیست؟

به نوعی از دوربین که تصاویر و ویدئوها را جمع آوری و ثبت می‌کند و در داخل خودروها نصب می‌شود، دوربین ثبت وقایع خودرو یا دشکم گفته می‌شود. دشکم می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار بالا ثبت کند و در قسمت جلو، عقب خودرو و برخی از قسمت‌های دیگر ماشین نصب می‌شود. این دوربین به تکنولوژی‌های پردازش، حسگرهای تصویری و لنزهای با کیفیت مجهز است و می‌تواند تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و وضوح بالا از محیط اطراف ماشین ثبت و ضبط کند. به‌طور عادی تصاویر و ویدئوهای ضبط‌شده در سیستم ذخیره‌ساز داخلی یا کارت حافظه ذخیره می‌شوند. یک ویژگی برتر دوربین ثبت وقایع ماشین این است که در حوادث رانندگی به‌عنوان شاهد الکترونیکی می‌تواند به بررسی تخلفات رانندگی، تحلیل تصادفات، ضبط مکان و زمان دقیق حادثه و تامین امنیت جاده‌ها بپردازد.

مزایای استفاده از دوربین ثبت وقایع خودرو یا دشکم

 با توجه به ویژگی ها امکانات و کاربرد دشکم یا دوربین ثبت وقایع خودرو هنگام رانندگی استفاده از آنمزایای زیادی دارد. بیایید نگاهی به برخی از مزایای اصلی بیندازیم:

1. داشتن مدرک تصویری در صورت وقوع تصادف

دشکم ها می‌توانند شواهد ارزشمندی را در صورت تصادف ارائه دهند. در بسیاری از مواقع، رانندگان می‌توانند توصیفات و خاطرات کاملاً متفاوتی از تصادف داشته باشند. داشتن مدرک ضبط‌شده نشان می‌دهد که آیا شما مقصر یا مسئول تصادف بوده‌اید یا خیر. دوربین شما را از مقصر شناخته‌شدن نجات می‌دهد و در صورت مقصرنبودن، بیمه مقادیر بیشتری را پرداخت می‌کند.  هنگامی که خودرو استارت بخورد، اکثر دوربین ها شروع به ضبط می کنند؛ اگرچه همه مدل‌ها به این شکل عمل نمی‌کنند. آن‌ها در زمان وقوع حادثه، مدارک تاثیرگذاری ارائه می‌دهند که یکی از مزایای خوب دوربین ثبت وقایع خودرو است.

ثبت جنایات2. ثبت جنایات

برخی از دوربین‌های پیشرفته‌تر مانند دزدگیر خودرو عمل می‌کنند و اگر حرکتی در داخل یا اطراف خودرو تشخیص داده شود، دوربین روشن می‌شود. اگر شخصی بخواهد به وسیله نقلیه شما نفوذ کند یا در حین پارک با آن تصادف کند، در فیلم ضبط می‌شود. این فیلم به شما کمک می‌کند تا ماشین یا فرد موردنظر را شناسایی کنید؛ اگر نتوانید فرد موردنظر را پیدا کنید، شرکت بیمه فیلم را مشاهده می‌کند و ثابت می‌شود که چگونه این خسارت به ماشین شما وارد شده است.

3. مزیت دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مانیتور خودرو

مانند هر پدر و مادری، وقتی فرزندتان ماشین‌تان را استفاده می‌کند، ممکن است کمی نگران شوید که آیا آن‌ها به خوبی رانندگی می‌کنند یا نه. نصب دوربین داشبورد روشی موثر برای نظارت بر نحوه رانندگی فرزندانتان است. برخی از دشکم‌ها دارای GPS هستند که مختصات مکانی وسیله نقلیه شما را نیز نشان می‌دهند.

4. جلوگیری از تقلب بیمه ای

یکی از مزایای خوب استفاده از دوربین ثبت وقایع خودرو جلوگیری از تقلب بیمه ای است. این روزها رانندگان زیادی هستند که ممکن است عمداً تصادف کنند و بگویند که طرف مقابل برای گرفتن خسارت از شرکت بیمه باعث تصادف شده است؛ اگر یک دشکم در وسیله نقلیه شما نصب شده باشد، تمام طول زمانی که در حال رانندگی هستید، ثبت می‌شود. در صورت هرگونه حادثه، شواهد کافی وجود خواهد داشت که آیا طرف مقابل به عمد باعث حادثه شده است یا خیر.

مانتیور کردن وسایل نقلیه به طور موثر توسط صاحبان کار دارای خودروهای کار کن5. مانتیور کردن وسایل نقلیه به طور موثر توسط صاحبان کار دارای خودروهای کار کن

هر کسب و کاری از نصب دوربین‌های داشبورد در وسایل نقلیه خود سود زیادی خواهد برد.  این یک روش بسیار مؤثر برای نظارت بر نحوه رانندگی است. به عنوان مثال اگر شما خط مشی سختگیرانه‌ای برای عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی دارید، می‌توانید آن را اعمال نمایید. با استفاده از این فناوری، می‌توانید ببینید چه کسانی از سیاست‌های شرکت پیروی نمی‌کنند.

6. ثبت رویدادهای غیر منتظره با دشکم

دوربین ثبت وقایع خودرو یا دشکم می‌تواند هر حادثه غیرمنتظره‌ای را در حین رانندگی ثبت کند. دزدی، جنایت یا حتی افتادن درخت روی وسیله نقلیه‌تان. در‌صورتی‌که نیاز به مدرک داشته باشید، فیلم برای اثبات هرگونه رویداد غیرمنتظره‌ای در دسترس شما خواهد بود. بسیاری از ویدئوهایی که آنلاین می‌بینید از تصادفات جاده ای، از دوربین‌های داشبورد می‌آیند.

7. دشکم ها شما را به راننده های بهتری تبدیل می کنند

مرور فیلم‌های رانندگی در هفته‌های گذشته می‌تواند به شما در اصلاح اشتباهات رانندگی‌تان در درازمدت مانند تغییر مسیر ناگهانی یا ترمز شدید کمک کند. دشکم‌ها تمام لحظات حساس جاده را ضبط می‌کنند. مدل‌های مختلفی نیز برای خرید دوربین ثبت وقایع خودرو در بازار موجود هست که با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه به مشتریان ارائه می‌شوند.  دشکم‌ها ویژگی‌ها و مشخصات زیادی دارند که آن‌ها را برای همه افراد مناسب می‌سازند.

جمع‌بندی

یکی از نوآوری‌های مهم در صنعت خودرو که نقش مهمی در مدیریت ترافیک و بهبود ایمنی در حین رانندگی دارد دوربین ثبت وقایع خودرو یا دشکم است. این دوربین می‌تواند با ثبت عکس‌ها و ویدئوهای ضبط‌شده به راحتی رفتارهای رانندگان و حوادث مربوط به رانندگی را تجزیه و تحلیل کند. باتوجه‌به مجهزبودن دشکم‌ها به تکنولوژی‌های روز مانند هوش مصنوعی، می‌توانند در تصادفات و حوادث رانندگی و همچنین مسائل مربوط به تعیین نرخ بیمه و تشخیص رفتار رانندگان موثر باشند.

نکته مهم این است که هنگام خرید دوربین ثبت وقایع باید علاوه بر خرید از فروشندگان معتبر، توجه کنید که چه انتظاری از آن دارید و مدل موردنیاز را خرید کنید. با مراجعه به وب‌سایت تلتونیکا می‌توانید دوربین ثبت وقایع، انواع ردیاب خودرو و دوربین برند تلتونیکا که دارای بهترین کیفیت و امکانات پیشرفته هستند را با قیمت مناسب و با اطمینان خرید کنید. از طریق صفحه تماس با ما می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

پیام بگذارید