شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000 (021)

جستجو
رانندگی سبز

رانندگی سبز با ردیاب های تلتونیکا

رانندگی سبز (Green Driving)

معرفی

رشد جمعیت جهان و توسعه تکنولوژی های جدید موجب رشد استفاده از وسایل حمل و نقل برای جا به جایی افراد، کالا و کسب و کارهایی مانند پلتفرم های تحویل غذا و کرایه خودرو شده است. در حالی که شیوه رانندگی از فاکتورهایی است که مستقیما بر مصرف سوخت و عمر خودرو تاثیر می گذارد و اگر به درستی مدیریت شود بر هزینه های شخصی و سازمانی تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. ردیاب خودرو دستگاهی است که به کمک آمده است در ادامه با چالش ها و راهکارها آشنا می شوید.

چالش ها

همه ما سبک رانندگی خودمان را داریم و اغلب اوقاات فکر نمی کنیم که تا چه میزان این موضوع بر مصرف سوخت و تعمیر و نگهداری خودرو تاثیر گذار است. شتاب گیری ناگهانی، ترمز گرفتن و چرخش های شدید و تجاوز از سرعت مجاز نه تنها راننده بلکه سایر کسانی که از خیابان ها و جاده ها استفاده می کنند را نیز در معرض خطر قرار می دهد. در کنار این موارد رفتار نامناسب راننده موجب افزایش هزینه هایی می شود که امکان جلوگیری از آن می توانست وجود داشته باشد.

رانندگی ای که بهره ور نباشد موجب تولید دود بیشتر می شود و اثرات منفی بیشتری را بر سیاره ما می گذارد. تبدیل شهرها به شهرهای سبز چالش جدی ای است که همه کشورها در سراسر دنیا می باید به استقبال آن بروند. بدون شک امنیت افراد و مرسوله ها موضوع مهمی است که می بایست مدنظر قرار گرفته و به آن اولویت داده شود، حال سوال این است که چگونه می توانیم مهارت و سبک رانندگی خود را بهبود بخشیم. آیا ردیاب خودرو و سناریو رانندگی سبز می تواند کارگشا باشد.

راهکار

تلتونیکا راه حل رانندگی سبز خود را دارد. در رانندگی سبز اطلاعاتی مانند میزان شتاب، ترمز گرفتن، تجاوز از سرعت مجاز، چرخش های ناگهانی و شدید و کارکرد موتور جمع آوری می شود. این اطلاعات به سرعت تحلیل شده  و اگر داده به دست آمده فراتر از حد تعیین شده باشد دستگاه فرمانی را به لامپ LED یا زنگ هشدار که در اتاق راننده نصب شده است مبنی بر اینکه راننده به صورت نامناسبی در حال رانندگی است می فرستد. اطلاعات مشابهی نیز به سرور برای استفاده جهت تحلیل های آتی در صورت نیاز ارسال می گردد.

برای آسان کردن ردیابی سبک رانندگی، تلتونیکا اپلیکیشن خاصی به نام BTAPP دارد. در این اپلیکیشن راننده می تواند پارامترهایی که توسط رانندگی سبز بررسی می شود را ببیند، بین حالت های سفر شخصی و کاری جا به جا شود و تاریخچه سفرها را نیز ببیند. برای انگیزش بیشتر راننده این امکان نیز وجود دارد که نمره راننده را ارزیابی کرده و متناسب با آن حقوق یا پاداش تخصیص داده شود. راه حل رانندگی سبز مثال بسیار خوبی است از کمک فناوری های نوین که نه تنها موجب توسعه کسب و کار می شود بلکه امنیت جاده ها را نیز افزایش داده و تاثیرات منفی بر کره زمین را نیز کاهش می دهد. این موضوع به راحتی در کانفیگوریتورهای تلتونیکا قابل برنامه ریزی و فعالسازی است.

برای تجربه مزایای رانندگی سبز، FMB920 را به شما توصیه می کنیم اگر چه این قابلیت برای تمامی ردیاب های خودرو تلتونیکا وجود دارد. نکته مهم دیگری که در اینجا وجود دارد آن است که دو مرجع برای کارکرد رانندگی سبز وجود دارد، یکی اطلاعات GPS و دیگر سنسور شتاب سنج (Accelerometer) که هر کدام از این دو در کانفیگوریتور قابل انتخاب می باشند. داده های GPS بسیار قابل اطمینان بوده و تلاش اضافی ای برای به کار انداختن آن نیاز نیست. در مقابل داده های شتاب سنج بسیار دقیق بوده و نیز در مواقعی مانند زمانی که خودرو در تونل یا پارکینگ های زیرزمینی فاقد سیگنال GPS است کارکردش متوقف نمی شود. اما باید در نظر داشت برای استفاده از داده های شتاب سنج دستگاه می بایست به صورت اتوماتیک کالیبره شود که ممکن است کمی زمانبر باشد.

مزایا رانندگی سبز

  • مصرف سوخت بهینه – با کاهش شتاب گیری ناگهانی در سناریو رانندگی سبز
  • کاهش هزینه های عملیاتی – ذخیره سوخت و محافظت از سیستم تعلیق و تایرها به خاطر کیفیت رانندگی بهتر
  • عمر بیشتر خودرو – نگهداری ناوگان در شرایط خوب با کم کردن رفتارهای مخاطره آمیز
  • افزایش امنیت جاده ها- کاهش مانورهای ناگهانی یعنی جاده امن تر
  • کم کردن تصاعد گازهای خروجی – شتاب گیری آرام و کاهش مانورها موجب کم شدن بار بر روی موتورها می شود که نهایتا مصرف سوخت و تصاعد گازها را کاهش می دهد.

چرا تلتونیکا

راه حل رانندگی سبز مزایای بسیاری را پیشنهاد می دهد که با هر یک از ردیاب های خودرویی تلتونیکا قابل دستیابی است. مناسب ترین دستگاه را می توانید با توجه به نیازمندی ها و شبکه مخابراتی خود انتخاب کنید و از قابلیت رانندگی سبز آن نیز بهره مند شوید. در کنار مدل پیشنهادی ما FMB920 (2G) ردیاب هایی برای شبکه های مخابراتی 3G، 4G (LTE CAT1) و CAT M2 نیز وجود دارد، علاوه بر این موارد کانفیگوریتور بصری ما انتخاب تنظیمات درست در رابطه با نوع خودرو، قدرت موتور و سایر نیازمندی ها را آسان می نماید.

از طریق لینک و ویدئو  زیر با سناریو رانندگی سبز آشنا شوید:

ویدئو معرفی سناریو رانندگی سبز

پیام بگذارید