شماره تماس تلتونیکا دفتر ایران

41357000 (021)

جستجو
چطور بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی و استراحت آن‌ها امکان پذیر است؟

چطور بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی و استراحت آن‌ها امکان پذیر است؟

بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی شاید دورازذهن باشد؛ اما یکی از مزایای این دستگاه کوچک پیشرفته است. دستگاه‌های ردیاب شخصی برای مکان‌یابی کودکان، سالمندان و کارگران تنها که در مکان‌های دورکار می‌کنند، استفاده می‌شوند. دستگاه دارای قابلیت‌هایی چون دکمه اضطراری SOS جهت ارسال هشدار در مواقع نیاز، ثبت اطلاعات و تعیین محدوده مجاز است. همین ویژگی‌ها باعث کاربرد ردیاب های شخصی در استراحت افراد می‌شود. ثبت فعالیت‌های روزانه می‌تواند الگوی رفتاری و عادات شخص استفاده‌کننده از ردیاب را مشخص کند. بر همین اساس ازبین‌بردن رفتارهای بد و تنظیم ساعت استراحت و خواب آسان می‌شود.

داشتن زندگی آرام و بدون استرس نیز اهمیت استفاده از ردیاب شخصی در زندگی افراد را افزایش می‌دهد. پدر و مادرها دیگر نیازی نیست نگران فرزند خردسال خود باشند و فرزندان نیز تمام روز را با دلواپسی در مورد والدین پیر خود نمی‌گذرانند. کاهش دغدغه‌ها و آرامش ذهن بر روی کیفیت خواب افراد تأثیر مثبت خواهد داشت. در ادامه این مقاله از سری مقالات تلتونیکا به بررسی بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی و تأثیر ردیاب شخصی بر حس رضایت و کیفیت خواب می‌پردازیم.

ردیاب شخصی چیست؟

ردیاب شخصی چیست؟

ردیاب شخصی دستگاه کوچک و قابل‌حمل است که با استفاده از فناوری پیشرفته جی‌پی‌اس موقعیت مکانی فرد را به‌صورت لحظه‌ای به نمایش می‌گذارد. ردیاب شخصی TMT250 برای ردیابی افراد، پرسنل و کارگران شرکت‌ها و سازمان‌ها، سالمندان، کودکان و حیوانات خانگی قابل‌استفاده است. همچنین ردیاب شخصی در کنترل کارکنان، رویدادهای جمعی و ورزشی نیز کاربرد دارد. ضد آب بودن و فناوری بلوتوث به‌کاررفته در ردیاب از جمله ویژگی‌هایی هستند که استفاده از دستگاه را در هر محیطی امکان‌پذیر ساخته‌اند.

ردیاب شخصی پرسنلی GH5200 یک ردیاب شخصی هوشمند بوده که به فناوری ماژول GNSS، GSM و بلوتوث مجهز شده است. در واقع این نوع ردیاب برای نظارت بر فعالیت و یا زندگی کسانی که به‌تنهایی زندگی می‌کنند طراحی شده است. البته ردیاب پرسنلی علاوه بر سالمندان برای کارکنان تعمیرات و نگهداری، افرادی که خارج از ساعات اداری کار می‌کنند و یا کارکنان دورکار نیز کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب پیشرفته GH5200 عبارت است از:

  • طراحی ظریف و حمل آسان
  • ارسال هشدار در هنگام سقوط یا عدم حرکت و همچنین در زمان بروز خطر
  • دارای دکمه تماس اضطراری
  • دارای 5 دکمه قابل برنامه ریزی و بلوتوث کم مصرف جهت اتصال به سایر دستگاه‌ها
  • ارسال موقعیت مکانی و وضعیت فرد به‌صورت پیام صوتی ضبط شده
  • امکان برقراری تماس دوطرفه
  • قابلیت سنجش فاصله

دستگاه ردیاب شخصی به اپلیکیشن موبایل یا سیستم تعیین شده متصل می‌شود. پس از آن کاربران می‌توانند موقعیت مکانی خود یا دیگران را مشاهده کنند و به تاریخچه مکان‌های قبلی دسترسی داشته باشند. این قابلیت نقش مهمی در افزایش ایمنی و آرامش خاطر افراد و اهمیت استفاده از ردیاب شخصی در زندگی افراد نسبت به گذشته دارد.

بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی

همان‌طور که اشاره شد ردیاب‌ها چه ردیاب شخصی و چه ردیاب خودرو با استفاده از فناوری جی‌پی‌اس به سرور تعیین شده متصل می‌گردند. پس از اینکه به گوشی و یا سیستم وصل شدند، اطلاعات لحظه‌ای موقعیت مکانی را ارسال می‌کنند. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا این تکنولوژی برای مغز انسان در طولانی‌مدت مضر و آسیب‌زننده است یا خیر؟

برخی از افراد بر این باورند فناوری جی‌پی‌اس و استفاده از سیم‌کارت در ردیاب می‌تواند آثار منفی بر جسم و مغز انسان داشته باشد و یکی از عوامل بروز سرطان باشد. خوشبختانه در عصر تکنولوژی همه شایعات بی‌اساس رد شده است. جی‌پی‌اس فقط دریافت‌کننده امواج است و آن‌ها را به بدن انتقال نمی‌دهد. زمانی دریافت امواج برای سلامتی جسم انسان مضر است که این امواج به بدن منتقل شوند. گوشی‌های همراه و مودم اگر در نزدیکی مغز باشند سیگنال‌های مضر را منتقل می‌کنند. این انتقال در ردیاب بسیار ضعیف خواهد بود.

می‌توان گفت آسیب‌های ردیاب در طولانی‌مدت بسیار کم و ناچیز است. محققان دریافته‌اند استفاده از ردیاب شخصی نه‌تنها مضر نیست؛ بلکه می‌توانند کیفیت کلی زندگی انسان‌ها را بهبود بخشد. ردیاب‌ها تا حد زیادی استرس‌های روزانه و اضطراب را کاهش می‌دهند. هنگامی که دیگر دل‌نگرانی برای فرزندان خردسال یا والدین پیر وجود نداشته باشد، فرد می‌تواند با آرامش خیال کارهای ضروری خود را انجام دهد و روز خود را سپری کند. استراحت خوب و بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی در نتیجه همین امر رخ می‌دهد.

کاربرد ردیاب های شخصی در استراحت افراد

کاربرد ردیاب های شخصی در استراحت افراد

در دنیای پرسرعت امروزی، استرس و دغدغه‌های فکری به یکی از عوامل اصلی کاهش کیفیت استراحت و خواب انسان‌ها تبدیل شده‌اند. در واقع فشارهای روانی و نگرانی‌های روزمره منجر به اختلالات خواب و بی‌خوابی می‌شوند. در این میان، با استفاده از فناوری‌های مدرن مانند ردیاب ‌های شخصی می‌توان به طرز چشمگیری دغدغه‌های فکری را کاهش داد. کاربرد ردیاب های شخصی در استراحت افراد، ازبین‌بردن افکار منفی و نگرانی‌ها است.

استرس در طولانی‌مدت می‌تواند مشکلات جدی مانند خستگی مزمن، کاهش تمرکز و حتی بیماری‌های جسمانی به همراه داشته باشد. بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی یک راه مقابله با این مسئله است. این حسگرهای پیشرفته داده‌های دقیق راجع به موقعیت مکانی را به‌صورت لحظه‌ای ارسال می‌کنند. همچنین می‌توانند کلیه اطلاعات و مسیرهای طی شده را در خود ذخیره کنند. این قابلیت‌ها اهمیت استفاده از ردیاب شخصی در زندگی افراد را نسبت گذشته افزایش می‌دهند.

پدر و مادرها بدون نگرانی راجع به گم‌شدن فرزندان یا حیوانات خانگی خود می‌توانند کار کنند. علاوه بر این، احتمال گم‌شدن افراد کهن‌سال و کسانی که آلزایمر دارند نیز بسیار کاهش می‌یابد. شرکت‌ها نیز می‌توانند برای نیروهای خود که در مکان‌های دور و تنها مشغول هستند از ردیاب شخصی استفاده کنند.

این دستگاه کوچک کلیه اطلاعات موقعیت مکانی فرد را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. ردیاب شخصی به سازمان کمک می‌کند تا نظارت بهتری بر نیروی کار خود داشته باشد و امنیت او را فراهم کند. علاوه بر این نیرو بدون هیچ ترس از موقعیت مکانی که در آن قرار دارد وظیفه خود را انجام می‌دهد. او می‌تواند در شرایط اضطراری به‌وسیله ردیاب درخواست کمک کند. بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی در نتیجه همین مزیت‌ها اتفاق می‌افتد.

جمع‌بندی

بهبود خواب افراد با ردیاب های شخصی در طولانی‌مدت اتفاق می‌افتد. ردیاب‌ها بر خلاف شایعات ضرری برای مغز و بدن ندارند و یا آسیب آن تا حدی کم است که می‌توان نادیده گرفت. در دوره‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که دغدغه‌های فکری و استرس به بیشترین میزان خود رسیده‌اند. یکی از راهکارهای کاهش دل‌نگرانی‌ها استفاده از ردیاب‌ها است.

ردیاب خودرو از سرقت خودرو جلوگیری می‌کند. ردیاب شخصی نیز قابل‌استفاده برای همه افراد با هر سنی است. این فناوری پیشرفته کلیه اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند و به‌راحتی با سیستم از قبل تعیین شده ارتباط برقرار می‌کند. کاربرد ردیاب های شخصی در استراحت افراد نیز مؤثر است. فکر آرام و نبود استرس در طول زمان اثر خود را بر بهترشدن زمان استراحت و خواب می‌گذارند.

والدین، مراکز نگهداری از سالمندان و شرکت‌ها می‌توانند از این دستگاه کوچک پیشرفته استفاده کنند. ردیاب شخصی تمام استرس‌های گم‌شدن و یا تنها بودن در شرایط خطرناک را از بین می‌برد. همین مزایای اهمیت استفاده از ردیاب شخصی در زندگی افراد را افزایش می‌دهد. ردیاب خود را از یک برند معتبر و باکیفیت تهیه کند و از قوی‌بودن دریافت سیگنال آن مطمئن شوید.

ردیاب‌های تلتونیکا مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا هستند و در سایز کوچک و سبک تولید می‌شوند. فقط با اندکی بررسی در بازار می‌توانید تفاوت این ردیاب را با سایر ردیاب‌ها متوجه شوید. مجموعه تلتونیکا کلیه محصولات خود را باکیفیت و ایمنی بالا تولید می‌کند. جهت ثبت سفارش و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان مجموعه از طریق تماس با ما، در ارتباط باشید.

پیام بگذارید