شماره تماس تلتونیکا

41357000 (021)

جستجو
چگونه ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن و فراموشی مکان افراد مسن اثر می‌گذارند؟

چگونه ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن اثر دارند؟

اولین هدف و فایده محصولات پیشرفته، استفاده از تکنولوژی برای تسهیل زندگی بشر مانند استفاده از ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن است. ردیاب‌های شخصی در ابتدا با هدف نظامی و جاسوسی، طراحی و تولید شدند. با گذشت زمان و اضافه شدن ویژگی‌های منحصر به فرد به آن‌ها، کاربردشان در زمینه‌های مختلف گسترش یافت. با این حال امکان کاهش احتمال فراموشی مکان افراد مسن با ردیاب شخصی وجود دارد. استفاده از ردیاب‌های شخصی مزایای زیادی به همراه دارد.

از مزایای استفاده از ردیاب های شخصی می‌توان به مراقبت از کودکان و مراقبت از سالمندان نیز اشاره کرد. با استفاده از ردیاب‌های شخصی، احتمال گم شدن افراد مسن، گم شدن کودکان و یا حیوانات خانگی نیز کاهش می‌یابد. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تلتونیکا، حفاظت از افراد سالمند و کاهش گم شدن آن‌ها با استفاده از ردیاب شخصی را بیشتر بررسی می‌کنیم.

ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن؛ ردیاب شخصی چیست؟

ممکن است شما با شنیدن واژه جی پی اس شخصی، تصور کنید که این دستگاه برای نقض حریم خصوصی دیگران کاربرد دارد. درواقع اینطور نیست و دستگاه ردیاب شخصی کاربردهای مفید زیادی دارد. یکی از کاربردهای مهم این دستگاه، کاهش احتمال فراموشی مکان افراد مسن با ردیاب شخصی است. این دستگاه با دریافت سیگنال از ماهواره‌های جی پی اس و فرستادن داده‌ها از طریق اینترنت به سمت سامانه‌های ردیابی مرتبط به خود، موقعیت مکانی را از طریق صفحه وب یا اپلیکیشن موبایل برای افراد به نمایش می‌گذارد.

ردیاب انواع مختفی دارد مانند: ردیاب موتور، ردیاب خودرو و… . امروزه باتوجه‌به کاربردهای ردیاب، سطح ایمنی افراد سالمند افزایش پیدا کرده است. ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن نیز موثر هستند.

کاربرد ردیاب شخصی در زندگی روزمره افراد مسن

کاربرد ردیاب شخصی در زندگی روزمره افراد مسن

با استفاده از ردیاب‌های شخصی می‌توان به راحتی از موقعیت افراد سالمند در هر زمان و هر مکان مطلع شد. با استفاده از تلفن همراه خود می‌توانید موقعیت فعلی افراد مسن خانواده خود را بررسی و به کاهش استرس خود کمک کنید. یکی از نگرانی‌های سالمندان و اطرافیان آن‌ها، سوءاستفاده افراد شیاد از افراد مسن در اجتماع است. همچنین خارج شدن افراد مسن به تنهایی از منزل، باعث نگرانی اطرافیان آن‌ها می‌شود.

این نگرانی و ناتوانی افراد مسن و سالمند برای دفاع از خود، بیرون رفتن آن‌ها را محدود می‌کند. موقعی که این افراد مدت زیادی را در خانه بمانند و بیرون نروند، کم کم دچار افسردگی می‌‌شوند. برای رفع این محدودیت و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و افسردگی، می‌توانید از ردیاب شخصی برای آن‌ها استفاده کنید. ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن بسیار کمک کننده هستند. جلوگیری از گم شدن حیوانات با ردیاب شخصی نیز امکان پذیر است و افراد زیادی به همین منظور، ردیاب‌ها را خریداری می‌کنند.

1. کاربرد ردیاب شخصی در سلامت افراد مسن

اکثر افراد مسن و سالمند، دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، آرتروز و… هستند. در اغلب این بیماری‌ها، مصرف داروها در زمان صحیح ضروری است. احتمال فراموش کردن مصرف دارو در افراد مسن کم نیست؛ بنابراین با استفاده از ردیاب شخصی و فشردن دکمه، یک پیام هشدار مصرف دارو برای فرزندان ارسال می‌شود. با این کار افراد مسن داروهای خود را در زمان صحیح مصرف می‌کنند و خطری سلامتی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. علاوه‌بر این‌که ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن تاثیر دارند، در سلامتی آن‌ها نیز موثر هستند.

2. کاربرد ردیاب‌ های شخصی در کاهش خطرات ناشی از سن بالا

ضعف بدن انسان که ناشی از دوران سالمندی است، باعث می‌شود که حوادث پیش بینی نشده‌ای برای سالمندان رخ دهد. حوادثی مانند زمین خوردن، گرفتگی عضلات و سکته قلبی از جمله مشکلات رایج افراد مسن است. این حوادث هم در داخل و هم در خارج از خانه ممکن است رخ دهند. در این مواقع ممکن است افراد مسن نتوانند در همان لحظات ابتدایی درخواست کمک کنند.

استفاده از ردیاب‌های شخصی، روشی ساده برای درخواست کمک سالمندان است. در موقع بروز حوادث، تنها با فشار دادن دکمه sos ، پیام درخواست کمک فوری برای فرزندان آن‌ها ارسال خواهد شد. بنابراین ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن و همچنین کاهش خطرات ناشی از سالمندی نیز بسیار موثر هستند.

ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن

ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن

بسیاری از افراد مسن و سالمندان، دست به گریبان بیماری فراموشی و آلزایمر هستند. این افراد با گذشت زمان نمی‌توانند عملکرد روتین خود را مانند گذشته انجام دهند. فراموشی در انجام کارها باعث ایجاد حس عدم استقلال در فرد می‌شود. یکی از چالش‌های بزرگ برای افراد مسن که به آلزایمر مبتلا هستند، سرگردانی و گم شدن در محله‌ای آشنا و یا از یاد بردن کلمات است.

با استفاده از دستگاه ردیاب شخصی می‌توان هشدارهای هوشمند را به افراد خانواده ارسال کرد. ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن با ارسال پیام هشدار در زمان خروج فرد مسن از خانه کمک می‌کنند. با استفاده از ردیاب‌های شخصی دیگر نگران گم شدن پدر و مادر سالمند خود نباشید. کاهش احتمال فراموشی مکان افراد مسن با ردیاب شخصی امکان‌پذیر است.

مزایای استفاده از ردیاب های شخصی برای افراد مسن

استفاده از ردیاب‌های شخصی مزایای زیادی دارد. هر ردیاب در تعیین موقعیت مکانی، هشدار خارج شدن از محدوده امن، اعلان یادآوری دارو و… کاربرد دارد. در ادامه برخی از مزایای ردیاب‌های شخصی را بررسی می‌کنیم.

1. تعیین لحظه ای موقعیت مکانی افراد سالمند

با استفاده از ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن می‌توانید کمک کنید. با استفاده از این سیستم به صورت 24 ساعته می‌توانید افراد سالمند را ردیابی کنید و همچنین گزارش موقعیت مکانی او را دریافت کنید. حتی زمانی که در محل کار و یا جایی دور از فرد سالمند قرار داشته باشید، می‌توانید از طریق تلفن هوشمند و یا رایانه شخصی، موقعیت مکانی فرد را کنترل کنید. حتی می‌توانید اطلاعاتی درباره این‌که آن‌ها در چه جایی مشغول به فعالیت و یا استراحت هستند را دریافت کنید.

2. ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن؛ هشدار خارج شدن از منطقه امن

یکی از ویژگی‌های ردیاب‌های شخصی این است که موقع خارج شدن افراد سالمند از منطقه امن، هشدار می‌دهد. ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن و همچنین ردیابی آدرس‌هایی که فرد به آن‌جا رفت و آمد دارد، بسیار کمک می‌کنند. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید محدوده مجاز را برای افراد مسن تعیین کنید و هروقت که فرد از منطقه تعیین شده خارج شد، هشدار خارج شدن را برای شما ارسال کند. زمانی هم که آن‌ها نتوانند راه خود را به طرف خانه پیدا کنند، شما می‌توانید فرد را پیدا کنید و به خانه برگردانید. با کاهش احتمال گم‌شدن افراد مسن، ردیاب‌های شخصی در ایجاد آرامش خانواده نیز کاربرد دارند.

3. اعلان یادآوری

برخی ردیاب‌های شخصی خاص وجود دارند که ویژگی‌های بیشتر و بهتری دارند. یکی از این ویژگی‌ها برقراری تماس با خانواده موقع بیدار شدن فرد و مانیتور مربوط به ضربان قلب است. از دیگر ویژگی‌های مفید ردیاب‌های شخصی، یادآوری برای مصرف داروها است و برای سلامت افراد بسیار مفید است.

4. هشدار برای شرایط اضطراری

در برخی از ردیاب‌های شخصی، یک دکمه SOS برای شرایط اضطراری وجود دارد. با این ویژگی، عزیز سالمند شما به راحتی می‌تواند درخواست کمک کند. زمانی که فرد مسن در وضعیت یا شرایط خطرناک قرار دارد، می‌تواند با فشردن دکمه، یک پیام کوتاه یا ایمیل هشدار همراه با جزئیات موقعیت مکانی برای اعضای خانواده ارسال کند.

زنگ هشدار یا ردیاب GPS برای والدین مسن چطور کار می کند؟

زنگ هشدار یا ردیاب GPS برای والدین مسن چطور کار می کند؟

اعضای خانواده که نگران والدین مسن خود هستند، می‌توانند با استفاده از یک برنامه متصل به زنگ هشدار یا ردیاب شخصی استفاده کنند. ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن کاربرد دارند. با استفاده از ردیاب شخصی می‌توانید موقعیت والدین خود را بررسی کنید. این دستگاه کارهای بیشتری برای ایمنی سالمندان انجام می‌دهد. درواقع می‌توان امنیت افراد مسن با ردیاب‌های شخصی را تضمین کرد. از دیگر وظایف این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. از طریق دستگاه صحبت می کند

استفاده از تلفن همراه به عنوان ردیاب برای والدین مسن کمی پیچیده و سخت است. مورد دیگر این است که افراد مسن زمانی که در وضعیت جسمی نامناسب قرار گرفته‌اند، نتوانند قفل تلفن را باز کنند و با اورژانس تماس بگیرند. همچنین ممکن است افراد مسن مراحل استفاده از تلفن را فراموش کنند.

برای جلوگیری از این مشکلات، می‌توان از ردیاب‌های شخصی در کاهش گم شدن افراد مسن و کمک به سلامتی آن‌ها استفاده کرد. اگر صاحب دستگاه ردیاب شخصی بخواهد برای کمک تماس بگیرد، با دستگاه راحت‌تر از تلفن همراه می‌تواند تماس برقرار کند. برای این کار فرد دکمه‌ای را که روی صفحه زنگ یا هشدار قرار دارد را فشار داده و نگه می‌دارد.

2. ژئوحصارکشی

بعضی وقت‌ها تردد در یک منطقه محدود برای یک فرد مسن، بی‌خطر است؛ اما اعضای خانواده می‌خواهند بدانند که آیا والدین مسن آن‌ها از آن منطقه فراتر می‌روند یا خیر. ژئوحصارکشی به مراقبین افراد سالمند این امکان را می‌دهد که محدوده جغرافیایی امن را برای سالمندان تنظیم کنند. اگر شخص همراه با ردیاب از محدوده مشخص شده خارج شود، دستگاه ردیاب برای خانواده‌اش هشدار ارسال می‌کند. این ویژگی برای افراد مسن مبتلا به آلزایمر بسیار مفید است.

ویژگی های کلیدی ردیاب های GPS برای ایمنی افراد مسن

3. تشخیص سقوط

به دلیل ضعف بدن افراد مسن، پیشگیری از زمین خوردن آن‌ها بسیار مهم است. حذف همه خطرات سقوط غیرممکن است. خانواده‌ها باید برای محافظت از والدین سالمند خود در صورت وقوع سقوط، برنامه ریزی کنند. یکی از نکات کلیدی این است که مطمئن شوید فرد مسنی که در موقع بلند شدن مشکل دارد، برای مدت طولانی روی زمین ننشیند و یا دراز نکشد. برخی از ردیاب‌های شخصی توانایی تشخیص سقوط را دارند. این ردیاب‌ها زمانی که زمین خوردن را احساس می‌کنند، فورا درخواست کمک می‌کنند.

این وسیله حتی برای کسانی که مبتلا به زوال عقل هستند، برای درخواست کمک بدون فشار دادن هیچ دکمه‌ای مناسب است. ویژگی قابلیت تشخیص سقوط برای محافظت از سالمندان هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه بسیار کمک می‌کند. افراد مسن که به زوال عقل مبتلا هستند، موقع راه رفتن روی سطح کاملا یکنواخت ممکن است در معرض خطر زمین خوردن باشند. مراقبین این افراد لازم است که این ردیاب را برای آن‌ها تهیه کنند.

ویژگی های کلیدی ردیاب های GPS برای ایمنی افراد مسن

در زمان انتخاب ردیاب جی پی اس جهت ایمنی سالمندان، باید ویژگی‌های کلیدی که با نیازهای عزیز شما مطابقت بیشتری دارد را در نظر داشته باشید. هرچقدر این مطابقت بیشتر باشد، افراد مسن ایمنی بیشتری دارند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • ردیابی بلادرنگ
  • عمر طولانی باتری
  • تعیین مرزهای مجاز برای رفت و آمد آن‌ها
  • هشدارهای SOS
  • تشخیص سقوط

نحوه انتخاب ردیاب GPS مناسب برای ایمنی افراد مسن

باتوجه‌به طیف گسترده‌ای از ردیاب‌های جی پی اس که در بازار وجود دارند، انتخاب ردیاب‌هایی که با نیازهای خاص شما تطابق بیشتری داشته باشند، ضروری است. در زمان انتخاب ردیاب شخصی باید به عوامل زیر توجه داشته باشید:

استفاده آسان: باید به دنبال ردیابی باشید که نصب و استفاده از آن ساده باشد. همچنین دستورالعمل‌های آن واضح و رابط‌های آن کاربر پسند باشند.

دقت و قابلیت اطمینان: در زمان انتخاب ردیاب شخصی باید بررسی کنید که مکان را به صورت دقیق ردیابی می‌کند یا خیر؛ زیرا ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن نیز کاربرد دارند.

عمر باتری: با انتخاب یک ردیاب با عمر باتری بالا، نیاز به شارژ مجدد را به حداقل می‌رسانید.

اندازه و طراحی: موقع تهیه ردیاب شخصی باید اندازه و طراحی آن را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که پوشیدن آن برای افراد مسن راحت باشد.

داستان های موفقیت و توصیفات ردیاب های GPS برای ایمنی افراد مسن

داستان های موفقیت و توصیفات ردیاب های GPS برای ایمنی افراد مسن

خانواده‌ها داستان‌های موفیت آمیز متعددی را درباره ردیاب‌ها و تاثیر مثبت ردیاب‌های شخصی بر ایمنی افراد مسن به اشتراک گذاشته‌اند. این کار محوبیت ردیاب‌ها را دربین افراد بیشتر کرده است. همچنین خانواده‌ها درباره تاثیر ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن نیز اطلاعاتی را اشتراک گذاری کرده‌اند. با این کار به عزیزان سالمند خود اجازه می‌دهند که استقلال خود را حفظ نمایند.

درواقع کاهش احتمال فراموشی مکان افراد مسن با ردیاب شخصی نیز ممکن است. ردیاب‌های شخصی به سرعت به شرایط اضطراری پاسخ می‌‌دهند و کیفیت مراقبت از سالمندان را بالا می‌برند. یکی از داستان‌های موفقیت مربوط به خانم اندرسون است. خانواده این خانم دائما نگران امنیت او بودند؛ زیرا دچار زوال عقلی خفیف است. خانواده این خانم به کمک ردیاب شخصی توانستند موقعیت مکانی او را زیر نظر داشته باشند و محدوده جغرافیایی را برای رفت و آمد او تعیین کنند.

با این کار هر زمانی که خانم اندرسون از آن محدوده خارج می‌شد، مراقبین او هشدار دریافت می‌کردند. با دریافت هشدار سریعا به کمک او می‌رفتند و او را سالم به خانه می‌بردند.

جمع‌بندی

امروزه کاربرد ردیاب‌های شخصی بسیار بیشتر شده است. این وسیله در امنیت و مراقبت از افراد مسن نیز کاربرد دارد. یکی از کاربردهای ردیاب‌های شخصی در کاهش گم‌شدن افراد مسن مشاهده می‌شود. کسانی که از این وسیله استفاده می‌کنند، کاهش احتمال فراموشی مکان افراد مسن با ردیاب شخصی را نیز مشاهده خواهند کرد.

استفاده از جی پی اس شخصی مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای استفاده از ردیاب های شخصی می‌توان به افزایش امنیت سالمندان اشاره کرد. گروه صنعتی تلتونیکا، دستگاه‌های صنعتی و پیشرفته و منطبق با استاندارهای جهانی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. اگر قصد خرید ردیاب‌های شخصی پیشرفته تلتونیکا را دارید، می‌توانید به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

 

پیام بگذارید