شماره تماس تلتونیکا

41357000 (021)

جستجو
شنود داخل کابین ماشین

نحوه شنود داخل کابین ماشین توسط ردیاب

یکی از راه‌های افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت استفاده از شنود داخل کابین ماشین است. استفاده از دستگاه شنود همیشه برای جاسوسی و شنیدن مخفیانه مکالمات دیگران نیست؛ بلکه در بسیاری از مواقع برای بالابردن امنیت و یا هشداردادن از آن استفاده می‌شود. شنود داخل خودرو توسط ردیاب ضمن موقعیت‌یابی اتومبیل، استراق سمع را نیز ممکن کرده است. صداهای محیط با کیفیت نسبتاً خوبی ضبط شده و به گیرنده ارسال می‌گردد.

ردیاب شنود دار خودرو قابلیت ضبط صدا را به‌وسیله میکروفن دارد. این میکروفن‌ها بر کارایی دستگاه تأثیری ندارد؛ بلکه به افزایش امنیت کمک می‌کند. استراق سمع با تجاوز به حریم شخصی دیگران عملی غیرقانونی محسوب می‌شود؛ اما استفاده از این دستگاه باهدف تأمین امنیت وسایل نقلیه قانونی و ضروری است. وب‌سایت تلتونیکا با سال‌ها تجربه در زمینه انواع ردیاب شما را برای خرید بهترین ردیاب کمک خواهد کرد.

نحوه شنود داخل کابین ماشین توسط ردیاب چگونه است؟

ردیاب خودرو این قابلیت را دارد که علاوه بر موقعیت‌یابی خودرو با نصب تجهیزات، صدای داخل کابین ماشین را نیز برای گیرنده ارسال کند. برای شنود داخل ماشین حتماً باید هنگام خرید بهترین مارک ردیاب خودرو میکروفن نیز خریداری شود. میکروفن در قسمتی از ماشین نصب شده و به دستگاه ردیاب متصل می‌شود در نهایت به‌راحتی می‌توان از قابلیت شنود بهره‌مند شد. میکروفن باید بافاصله از دستگاه ردیاب باشد تا عملکرد ردیاب را مختل نکند. مراحل شنود داخل خودرو توسط ردیاب به‌صورت زیر است:

  • نصب ردیاب و میکروفن توسط نصاب ردیاب خودرو
  • فعال‌کردن سیم‌کارت و گذاشتن آن داخل دستگاه ردیاب ماشین
  • ارسال و پیامک کد دستوری به شماره سیم‌کارت داخل ردیاب
  • برقراری تماس پس از دریافت پیامک و امکان شنود صدا

باید توجه داشت امکان برقراری تماس و شنود و ردیابی آنلاین خودرو به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد و باید مدت‌زمان شنود داخل ماشین  را به حداقل رساند تا بتوان ردیابی آنلاین ماشین را به‌صورت دقیق انجام داد. پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات این مشکل را نیز رفع کرده است، با نصب ردیاب خودرو آهنربایی دیگر نیازی به نصب میکروفن نیست. این دستگاه علاوه بر ردیابی آنلاین، دارای میکروفن داخلی است و به‌راحتی با فرستادن کد دستوری به شماره سیم‌کارت داخل ردیاب، شنود داخل کابین ماشین میسر می‌شود.

نکات نصب میکروفن برای شنود داخل کابین ماشیننکات نصب میکروفن برای شنود داخل کابین ماشین

پس از نصب میکروفن در محل مناسب باید آن را در شرایط مختلف خودرو از قبیل روشن بودن و یا گاز دادن بررسی کرد و از کیفیت صدا مطمئن شد. نصب در نزدیکی ردیاب باعث می‌شود هیچ صدایی شنیده نشود و با ایجاد نویز اجازه شنیدن یک‌صدای باکیفیت و قابل‌درک را به شنونده نمی‌دهد. برای داشتن بهترین شنود داخل کابین ماشین نکات زیر را باید در نصب میکروفن رعایت کرد.

  • نصب میکروفن در محلی خارج از محدوده نیم‌متری بلندگوهای خودرو، ورودی آنتن رادیو، آنتن ارتباط رادیو، آنتن ارتباط رادیویی (بی‌سیم) و آنتن‌های ردیاب خودرو (GPS, GSM)
  • نصب میکروفن در بالای شیشه جلو یا داشبورد، زیر فرمان خودرو، در بالای ستونی که فرمان را نگه می‌دارد، در یکی از دریچه‌های داشبورد خودرو، بالای آینه دید عقب، روی کنسول مرکزی بین صندلی‌ها جهت شنود داخل کابین ماشین
  • نداشتن هیچ لرزشی در زمان حرکت خودرو
  • نصب‌شدن ورودی میکروفن به سمت داخل کابین برای داشتن بهترین کیفیت صوت
  • عدم وجود مانع و یا پوشش ضخیم برای میکروفن
  • نصب و قرارگرفتن میکروفن به‌دوراز محل احتمالی قرارگرفتن تلفن همراه راننده

آیا شنود داخل کابین ماشین توسط ردیاب قانونی است؟

شنود و استراق سمع، در کشور ایران غیرقانونی بوده و جرم محسوب می‌شود؛ اما آیا استفاده از ابزارهای شنود، مانند ردیاب شنود دار نیز جرم محسوب می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که قانونی یا غیرقانونی‌بودن شنود، همیشه جرم محسوب نمی‌شود و مرز مشخصی دارد. بر اساس قوانین تعرض به حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص، جرم محسوب می‌شود و اگر استراق سمع به یکی از این موارد صدمه‌ای وارد کند غیرقانونی خواهد بود. شنود داخل کابین ماشین، زمانی پیگیری قضایی دارد که استراق سمع برای دیگران باشد و صدای فرد دیگری بدون اطلاع او ضبط یا فاش گردد.

از سال ۹۵ مراجع قانونی به‌منظور کاهش سرقت و بالابردن امنیت خودرو استفاده از لوازم ضدسرقت خودرو مثل ردیاب خودرو ایرادی ندارد. شنود داخل خودرو توسط ردیاب اگر به‌منظور حفاظت از جان و مال خود باشد هیچ‌گونه مشکل قانونی ندارد و ضروری نیز هست. شنود صدا یکی از امکانات ردیاب‌ها باهدف بالابردن امنیت ماشین است. در صورت دسترسی‌نداشتن به ماشین و نگرانی برای امنیت آن و یا برای گوش‌دادن به مکالمات سارقین و اطلاع از محل ماشین و یا برای حفظ ایمنی جان فرزندان خود از این امکانات استفاده شود دیگر جرم نخواهد بود.

شنود داخل خودرو توسط ردیاب؛ مزایای ردیاب شنود دار خودروشنود داخل خودرو توسط ردیاب؛ مزایای ردیاب شنود دار خودرو

برای شنود داخل کابین ماشین باید از ردیاب‌های شنود دار استفاده شود، این ردیاب‌ها امکانات زیادی مثل کنترل مسیر حرکت خودرو، قابلیت خاموش‌کردن ماشین از راه دور و شنود دارند. ردیاب‌های شنود دار، با نصب میکروفن در داخل خودرو فعال می‌گردند. این میکروفن قابلیت ضبط تمامی صداهای داخل کابین خودرو به‌صورت کاملاً واضح و باکیفیت و ارسال آن به گیرنده را دارد. ردیاب با قابلیت شنود علاوه بر شنود یک‌طرفه صداهای داخل کابین خودرو، برقراری تماس دوطرفه را نیز امکان‌پذیر می‌کند و مزایای زیر را به همراه دارد.

  • امکان دسترسی به موقعیت مکانی خودرو را به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین
  • امکان برقراری ارتباط صوتی دوطرفه با داخل ماشین و سرنشینان آن
  • نصب راحت در هر نقطه‌ای از خودرو و مخفی از چشم همه
  • جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار
  • امکان تعیین محدوده مجاز حرکتی برای خودرو و یا اشخاص حامل جی‌پی‌اس
  • استراق سمع صداهای اطراف ردیاب به‌صورت یک‌طرفه
  • شنود داخل کابین ماشین و مکالمات سارقان و اطلاع‌رسانی به پلیس
  • مقاومت در برابر پاشش آب و گردوغبار
  • ابعاد کوچک و راحتی حمل ردیاب
  • جلوگیری از خوابیدن رانندگان با شنود داخل کابین و هشدارهای صاحبان خودروها
  • جلوگیری از به‌کاربردن راه‌های خلاف چون جاسازی مواد مخدر داخل ماشین
  • کنترل کامل رانندگان استخدام شده توسط شرکت‌های حمل‌ونقل
  • قابلیت کنترل رانندگان و جلوگیری از آزار و اذیت مسافران توسط راننده ماشین در حمل‌ونقل عمومی

با نصب میکروفون و شنود داخل خودرو توسط ردیاب هم ایمنی سرمایه در حال حرکت و هم امنیت راننده را تأمین می‌شود و می‌توان جلوی خسارت‌های بزرگی که متوجه خودرو و راننده است را گرفت. این دستگاه قیمت بالایی ندارد و با صرف هزینه کم می‌توان از بروز حوادث ناگواری چون تصادفات و سوانح جاده‌ای جلوگیری خواهد کرد.

جمع‌بندی

شنود داخل کابین ماشین با نصب میکروفن و اتصال آن به ردیاب ممکن می‌شود. این دستگاه قیمت بالایی ندارد؛ اما با صرف کمترین هزینه می‌توان امنیت خودرو و سرنشینان را تأمین کرد. شنود داخل خودرو توسط ردیاب به‌منظور افزایش امنیت، ایمنی و جلوگیری از سرقت خودرو جرم محسوب نمی‌شود و قانونی است. شنود مکالمات دیگران بدون اطلاع آنان درصورتی‌که تعرض به حریم شخصی آنان باشد جرم است؛ اما ردیاب شنود دار کارایی متفاوتی دارد.

ردیاب شنود دار خودرو یک وسیله پرکاربرد با امکانات فراوان است که قابلیت موقعیت‌یابی ماشین، ضبط صداهای محیط و حتی ارتباط دوطرفه را دارد. صاحبان خودرو و یا شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند به‌وسیله این دستگاه از سرقت ماشین جلوگیری کنند و با برقراری ارتباط با رانندگان این خودروها از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند. ردیاب‌های شنود دار در قیمت مناسب در بازار موجود است که یکی از تأمین‌کنندگان معتبر این دستگاه تلتونیکا است. این مجموعه باکیفیت‌ترین ردیاب‌های خودرو را در اختیار مشتریان می‌گذارد و با پشتیبانی مستمر به دنبال جلب‌اعتماد و کسب رضایت است. برای تهیه ردیاب می‌توانید در تماس با ما باشید.

پیام بگذارید